Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرک جوادیه شیراز در کنار کمربندی اکبرآباد از جمله شهرک های قدیمی شیراز است که در کنار چند شهرک کوچکتر منطقه همواره به دلیل عدم دسترسی مناسب به شیراز دچار مشکلاتی بوده است.

این شهرک در حال حاضر در مسیر یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شیراز به نام کوهسار قرار دارد که تقاطع غیر هم سطح جوادیه از فازهای مهم این پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه اندازی این تقاطع شهرک جوادیه به طور کاملا مستقیم و در کمترین زمان ممکن به شرق و غرب شیراز متصل می شود که به طور حتم با ایجاد این مسیر دسترسی مناسب به زودی شاهد پیشرفت این منطقه از شیراز خواهیم بود.

امروز این پروژه مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند و به زودی بخشی از ان در اختیار مردم منطقه و شهر شیراز قرار خواهد گرفت.

پروژه ای همراه با خوشحالی مردم

حاج علی زارع از ریش سفیدان منطقه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ساخت این تقاطع در منطقه جوادیه با استقبال مردم مواجه شد، گفت: جوادیه و شهرک های اطراف همواره گرفتار کمربندی و نگاه حاشیه ای در کنار شیراز بودند که با راه اندازی این تقاطع مهمترین مشکل ان برطرف می شود.

وی ادامه داد: مردم این منطقه به چشم خود دیدند کهطی حدود ۲ سال گذشته سازندگان این تقاطع شبانه روز کار کردند و در عین حال مشکلی نیز برای مردم جوادیه ایجاد نشد.

این ساکن قدیمی جوادیه یادآور شد: روزیکه کلنگ اجرایی ساخت این تقاطع به زمین خورد مردم جوادیه نگرانی های مختلفی داشتند که ساخت یک پروژه بزرگ برای آنها ایجاد می کند اما با مستقر شدن سازندگان و تجهیزکارگاه نه تنها همسایه های پروژه بلکه مردم جوادیه نیز مشکلی احساس نکردند.

زارع تصریح کرد: با راه اندازی این تقاطع دسترسی به نقاط مختلف شهر شیراز برای مردم جوادیه به مراتب بهتر خواهد شد و در کنار آن ایجاد مسیر دسترسی مناسب قیمت ملک و زمین این منطقه که طی سالیان گذشته به دلیل حاشیه بود دچار افت شدید شده بود را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود چندین قنات های در این منطقه باعث نگرانی بود مردم بود، گفت: قنات های پرآبی در این منطقه وجود داشت که با راه اندازی این پروزه مردم نگران از بین رفتن انها بودند که با مشارکت مردم منطقه و حضور مهندسین پروژه نه تنها این قنات های آسیب ندید بلکه استحکام بخشی نیز انجام شد.

تقاطع غیر هم سطح جوادیه در کمترین زمان ساخته شد

 اما مدیر پروژه تقاطع غیر هم سطح جوادیه نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه زمانیکه قرارگاه خاتم الانبیا کاری را آغاز می کند باید به بهترین شکل ممکن ان را به پایان برساند، گفت: تقاطع غیرهمسطح جوادیه به صورت دو پل مجزا هر کدام به طول ۱۱۰ متر، دارای چهار لوپ شبدری به طول ۸۶۰ متر و ۴ رمپ به طول ۱۵۰۰ متر که مجموعا با احتساب راستگردها نزدیک به ۵ کیلومتر مسیر در این پروژه احداث شده است.

سید مجید حسینی نسب ادامه داد: در این پروژه بیش از ۱۴۶۸تن آرماتوربندی، ٥٩٠٠٠ متر مربع آسفالت،۴۰۵۰۰مترمربع قالب بندی،۲۱۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳۰۰۰ مترمربع عملیات زیرسازی،۱۵۷۰۰۰ مترمکعب خاکریزی،۳۰۰۰۰ مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل انجام شده است.

وی یادآور شد: ساخت این پروژه به دلیل واقع شدن در یک شریان پرتردد و منطقه مسکونی بسیار مشکل بود که خوشبختانه با همکاری خود مردم منطقه با مشکلی مواجه نشدیم هرچند که در ترافیک سنگین کمربندی ۳ مرتبه جابه جایی مسیر تردد داشتیم.

مدیر پروژه تصریح کرد: موسسه عمران گروه تخصصی قائم از مجموعه خاتم الانبیاء مسئول ساخت این پروژه است که از روز اول تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

حسینی نسب تاکید کرد: وجود چندین قنات در محل ایجاد این تقاطع از جمله نگرانی های مهم مردم منطقه بود که این مهم نیز با مشارکت و راهنمایی های بزرگان منطقه برطرف شد.

وی افزود: این تقاطع از فازهای مهم پروژه بزرگ کوهسار مهدی است.

تقاطع غیر هم سطح جوادیه به زودی افتتاح می شود

اما معاون فنی و عمرانی شهراری شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: تقاطع غیرهمسطح جوادیه طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

حسین آرگیو با اشاره به اهمیت تقاطع غیرهمسطح جوادیه در توزیع ترافیک بین بزرگراه های کمربندی و آیت الله محلاتی افزود: این پروژه بزودی به طور کامل آماده بهره برداری می شود که نه تنها از لحاظ تردد بلکه بر توسعه شهرک جوادیه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تقاطع غیرهمسطح جوادیه نقش اساسی در کاهش ترافیک عبوری از بلوار صنایع خواهد داشت و با افتتاح تقاطع غیرهمسطح جوادیه اتصال بلوار دکتر حسابی از طریق بزرگراه محلاتی به سمت دروازه قرآن و بزرگراه شیراز اصفهان تسهیل می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز یادآور شد: تکمیل این تقاطع که به طور شبدری کامل احداث شده نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک عبوری از بلوار دکتر حسابی  و میدان صنایع خواهد داشت.

آرگیو تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه حدود ۴ هکتار بصورت درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده می شود.

کد خبر 4498326

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی شیراز قرارگاه خاتم الانبیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم و در حوزه انتخابیه بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز دو نامزد به مرحله دوم راه یافتند که از این بین ابراهیم فهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر به سوالات مطرح شده در ارتباط با حوزه انتخابیه، مسائل سیاسی و حضور در کمیسیون‌ها برای پیگیری مشکلات منطقه پاسخ‌های صریح و شفاف داده که در پی متن کامل آن را می‌خوانید.

خبرگزاری مهر در اولین روزهای آغاز تکاپوی انتخاباتی در کشور برای آگاهی دهی به مردم و مخاطبان این رسانه پویش «با مهر انتخاب کنیم» را راه اندازی کرده و در این قالب مصاحبه‌ها و اخبار ارزنده‌ای را از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

پویش «با مهر انتخاب کنیم» در انتخاب دوازدهم مجلس شورای اسلامی تا پایان این انتخابات جاری است و در استان‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، با کاندیداهای رقابت کننده مصاحبه‌هایی را ترتیب داده است.

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

بنده از خبرگزاری مهر به عنوان یک رسانه مرجع که از اولین روزهای انتخابات به صورت صریح و شفاف اطلاع رسانی این رویداد بزرگ سیاسی کشور را برعهده داشت تقدیر می‌کنم.

اقدام ارزشمند و نوین این خبرگزاری و رسانه ملی در گزارش و آگاهی دهی به مردم از روند انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی مهم و در جامعه تأثیرگذار بود که سبب می‌شد مردم به صورت آزادانه و با آگاهی از داشته‌ها و دانسته‌های کاندیداها به آنان رأی دهند.

موضوع تقسیم بندی حزبی و سیاسی بعد از انتخابات مرحله دوم شفاف‌تر خواهد شد تا با توجه به تقسیم بندی حزبی، جناحی و سیاسی سعی مان بر این خواهد بود تا در کنار انتخاب رئیس مجلس توانمند و با سوابق ارزشمند بتوانیم گره گشای مشکلات مردم در مجلس پیش رو باشیم.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

افزایش درآمد مردم منطقه، کاهش تورم و بها دادن به ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید از رویکردهای مجلس آینده به ویژه در حوزه انتخابیه خواهد بود و با توجه به امکانات و استعدادهای خدادادی و منابع انسانی منطقه سعی خواهیم کرد تا بیش از گذشته به توانمندی و شکوفایی ظرفیت‌های شمال استان اردبیل کمک کنیم.

در کنار این موضوع توجه به معیشت مردم و گره گشایی از مشکلات اقتصادی و مهم‌تر از همه مبارزه با تبعیض و فساد اداری را به عنوان مطالبه مردم در مجلس آینده به عنوان وظیفه نظارتی پیگیری خواهیم کرد.

با توجه به اینکه مغان دارای استعدادهای کشاورزی متعدد و متنوع است باید به توسعه کشت و زرع آبی با الگوهای آبیاری مدرن توجهی جدی داشته باشیم تا مردم این منطقه بتوانند در سایه این توانمندی‌ها معیشتی مناسب و رفاهی شایسته داشته باشند.

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت راهیابی به مجلس با توجه به ظرفیت منطقه در حوزه کشاورزی قطعاً در کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب و خاک مجلس دوازدهم حضور پیدا خواهم کرد تا برخلاف سال‌های گذشته بیشترین ردیف‌های اعتباری ملی را در توسعه بخش کشاورزی به سمت منطقه بااستعداد مغان و نوسازی دو کشت و صنعت پارس و مغان جذب کنم.

با توجه به اینکه در پروژه پایاب سد خداآفرین بخش‌های عظیمی از این طرح زیربنایی معطل مانده و بهره برداری درست و اصولی از آن نمی‌شود از ظرفیت کمیسیون کشاورزی و ردیف اعتباری ملی و صندوق توسعه باید بهره بگیریم تا این پروژه در چهار ناحیه عمرانی به سرانجام برسد.

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

مهمترین چالش استان اردبیل توجه و بها دادن به افزایش سرانه درآمدی است تا مردم این استان بتوانند به رفاه نسبی دست پیدا کنند.

احیای حقابه ها، تکمیل شبکه‌های پایاب سدها، آینده نگری برای تأمین آب شرب در شهرها و روستاها، مدرن سازی کشت و زرع، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه بزرگراه‌ها، کمک به افزایش پروازهای فرودگاه پارس آباد، اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و ادامه آن به حوزه قفقاز، اجرایی شدن منطقه آزاد به صورت عملیاتی با محوریت شهرستان مرزی بیله سوار و افزایش سرانه‌های ورزشی از جمله اولویت‌های بنده در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم برای توسعه منطقه‌ای و استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فهیمی و امیدعلی رعنایی با کسب بالاترین آرا از حوزه انتخابیه بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز در مرحله دوم انتخابات رقابت سختی را پیش رو دارند تا در این مرحله با کسب اکثریت آرا کرسی نشین بهارستان شوند که در این بین منطقه مغان این روزها حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته و تبلیغات پیش از موعد هر دو کاندید این حوزه انتخابیه به صورت خانگی و محله‌ای ادامه دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ برگزار و انتخابات در پنج استان کشور به مرحله دوم کشیده شد تا با تعیین تکلیف کاندیداهای راه یافته ترکیب مجلس دوازدهم نهایی شده و هفتم خردادماه مجلس جدید فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 6081565

دیگر خبرها

  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت