Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- استاد تاریخ دانشگاه هیوستون آمریکا می گوید مخالفت رهبران حزب دمکرات با خروج سربازان آمریکایی از سوریه، شکاف در راس سیاسی آمریکا را عمیق کرد و نشان دهنده گرایش جنگ طلبانه در این حزب است.

'ژرالد هورن' امروز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا درباره تنش های سیاسی در واشنگتن بر سر خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما شاهد یک شکاف آشکار در راس طبقه حاکم سیاسی کشور هستیم. جریانی که نزدیک به هیلاری کلینتون بوده است، از خروج نیروهای آمریکایی انتقاد می کند.
استاد دانشکده مطالعات تاریخ آمریکا و آفریقا در دانشگاه هیوستون، با اشاره به کناره گیری ژنرال جیمز متیس از وزارت دفاع ادامه داد: مقاومت در داخل پنتاگون چنان قوی بوده است که هر بار ترامپ می خواسته نیروهای آمریکایی را به کشور بازگرداند، ژنرال ها به نوعی مانع تراشی می کردند.
هورن اضافه کرد: به همین دلیل نیز ترامپ دستور خارج کردن سربازان از سوریه را به طور ناگهانی اعلام کرد تا آنها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد. هرچند باید دید آیا واقعا این دستور اجرا خواهد شد یا خیر.

** حزب دمکرات صلح طلب نیست
وی با انتقاد از مخالفت برخی رهبران حزب دمکرات و رسانه های آنها با خروج از سوریه گفت: حزب دمکرات هیچ گاه یک گروه صلح طلب نبوده است. به یاد دارید که هیلاری کلینتون بود که برای مداخله نظامی آمریکا در لیبی فشار می آورد.
این استاد دانشگاه آمریکا افزود: سال ها پیش، این حزب دمکرات بود که در ورای جنگ در منطقه هندوچین یا در جنوب شرقی آسیا و ویتنام بودند. دمکرات ها با گروه های با نفوذ در بخش های نظامی مرتبط هستند. خیلی از رهبران دمکرات به همراه عناصر طبقه حاکم فکر می کنند که خروج از سوریه یعنی افول امپراتوری آمریکا و از دست رفتن فرصت های سودجویی از راه فروش جنگ افزار و جنگ افروزی.
هورن با بیان اینکه بخشی از انتقادهای دمکرات ها از ترامپ، ناشی از فرصت طلبی است؛اظهار کرد: به همین خاطر است که می بینیم از هر فرصتی برای حمله به ترامپ بهره برداری می کنند. آنها نمی خواهند که ترامپ از قبل موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، منفعتی در داخل ببرد.

** اختلاف در حزب دمکرات
وی در پاسخ به این پرسش که در جریان حمله به لیبی شاهد اختلاف نظرهایی در حاکمیت آمریکا و حتی مقاومت هایی از سوی باراک اوباما بودیم، گفت: بله، قطعا حزب دمکرات یک دست نیست. این حزب دارای چند جریان است. این حزب یک جناح شدیدا نزدیک به اسراییل دارد. از سوی دیگر، یک جناح نسبتا قوی طرفدار صلح دارد که بخش های وسیعی از سیاهپوستان آمریکا به آن باور دارند.
این استاد دانشگاه هیوستون تصریح کرد: بی تردید اختلاف نظرهای بسیاری در این حزب در خصوص سیاست خارجی وجود دارد. در سال 2016، متاسفانه این جناح هیلاری کلینتون بود که بر این حزب چیره شد. فردی همچون برنی سندرز که تمایلات چپ گرایانه دارد، در این میان حذف شد.
هورن اظهار کرد: به نظر می رسد جریان های قوی در حزب دمکرات هستند که نخواهند گذاشت فردی همچون سندرز در راس حزب قرار گیرد و حتی گزارش هایی به تازگی منتشر شده که حکایت از مقاومت جدی در برابر نامزدی دوباره سندرز برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری دارد.
وی با ابراز تردید درباره شانس دمکرات ها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری افزود: مایکل برومبرگ، میلیاردر معروف گفته است که 100 میلیون دلار خرج خواهد کرد تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 شود. آنها ذهنیتشان این است که با هزینه کردن پول می توانند افکار عمومی را تغییر دهند.

** وضعیت ناپایدار دمکرات ها برای 2020
استاد دانشگاه هیوستون درباره ارزیابی خود در خصوص پیروزی احتمالی دمکرات ها در انتخابات 2020 گفت: پیش بینی دقیق دشوار است اما مساله این است که ترامپ توانسته است پایگاه اجتماعی خود را با وجود همه رسوایی ها و حملات رقیبانش، به صورت منسجمی حفظ کند.
هورن با اشاره به آمارهای مختلف درباره آرای جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر کنگره افزود: رای دهندگان سفید پوست نشان دادند که در این انتخابات هنوز به همان سیاق انتخابات 2016 ریاست جمهوری عمل می کنند. آرای طبقه متوسط و پایین سفید پوست که در سبد جمهوریخواهان ریخته شد، تا حدود زیادی منطبق بر آرای ترامپ در دور گذشته ریاست جمهوری بود.
وی با تاکید بر اینکه این آرا نشان دهنده تداوم در پایگاه اجتماعی ترامپ است، ادامه داد: ترامپ دشمنان قدرتمندی دارد اما پایگاه وی در طبقه متوسط و طبقه کارگر سفید پوست قوی و دست نخورده باقی مانده است. این یعنی اینکه می تواند برنامه های خودش را به پیش ببرد و بر مخالفت سناتورها و عناصر جمهوریخواهی که با وی همراه نیستند، چیره شود.
استاد دانشگاه هیوستون اضافه کرد: این سناتورها و نمایندگان جمهوریخواه می دانند که رای آنها از همان قشرهایی می آید که به ترامپ تمایل دارند. بر این مبنا به دنبال چالش جدی با رییس جمهوری آمریکا نمی روند.
اروپام*م.ع*1429**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا سوريه انتخابات 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد