Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@18:40:35 GMT

بودجه دفاعی ‌کشور افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۷۴۹۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید کیانپور در رابطه با ابلاغ بودجه سال ۹۸ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ که روز سه شنبه هفته گذشته به مجلس تقدیم شد با رویکرد تحریم‌ها آماده و به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه همواره بخشی از بودجه کشور از طریق نفت و فروش آن تأمین می‌شود، افزود: بودجه کشور شامل منابع نفتی، مالیات و سایر دارایی‌ها یی است که به فروش می‌رسد و معمولاً در بحث بودجه، حداقل بین ۳۰ تا ۳۵ درصد درآمدهای نفتی لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس توجه ویژه ای به مسائل دفاعی کشور و بحث بودجه نیروهای مسلح دارد ضمن اینکه این بودجه کاهش پیدا نمی‌کند حتی افزایش و تقویت هم می‌شود.

وی توجه به بودجه نیروهای مسلح و نیروهای آموزش و پرورش را دو اولویت مجلس دانست و بیان کرد: برای نیروهای مسلح به طور حتم توجه جدی انجام می‌گیرد که بودجه کم نشود، چون بحث دفاعی کشور همیشه جز اولویت‌ها بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اختلاف حقوق بین بازنشستگان نیز اظهار داشت: اختلاف بین حقوق بازنشستگان نباید تفاوت زیادی با هم داشته باشد بنابراین باید همسان سازی بین حقوق بازنشستگان انجام گیرد.

وی افزود: ۲۰۴ نماینده مجلس حدود ۱۰ روز پیش یک نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که در مجلس قرائت شد و مضمون نامه این بود که برای پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس قانون خدمات مدیریت کشوری باید طوری تأمین بودجه شود که تفاوت بیشتر از آنچه که در قانون لحاظ شده (حداکثر اختلاف ۱۵ درصد) بین حقوق شاغلان و بازنشستگان نباشد.

کیانپور عنوان کرد: دولت باید در جهت تأمین حداکثری معیشت بازنشسته‌ها تلاش کند تا تفاوت بیشتر از ۱۵ درصد نباشد و اگر در این زمینه کسری بودجه وجود دارد کمک کند تا با کمک مجلس برطرف و تأمین شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت