Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در نهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال سال جاری رعایت عدالت اجتماعی را یکی از مهم‌ترین وظایف و فلسفه اصلی تشکیل این شورا را پاسداری از حقوق محرومین و مستضعفین و صیانت از حقوق بیت‌المال دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این جلسه، از اداره کل راه و شهرسازی استان خواسته شد به‌منظور تشخیص شفافیت عملکرد، بررسی سازوکار‌ها و سنجش وظایف نظارتی و مدیریتی و تسهیل امکان انجام اقدامات قانونی، ظرف مهلت ۱۰ روز، گزارشی شفاف و روشن از میزان تعدیات اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اراضی ملی واقع در محدوده شهر‌های استان ارائه کند.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: با توجه به اینکه اراضی دولتی به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی و ... در محدوده شهر‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف واگذارشده و برخلاف انقضاء مهلت تعیین‌شده فاقد پیشرفت فیزیکی لازم بودند، باید تعیین تکلیف شوند.
گفتنی است: در این جلسه مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی فهرستی کامل از اراضی ملی واقع در محدوده شهر‌های استان ارائه کند تا پس از اخذ داده‌های آماری و گزارش دستگاه‌های متولی و نظارتی، حسب مورد نسبت به خلع ید و اعاده این اراضی به بیت‌المال اقدام لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/ع

بررسی سازوکار‌های نظارتی و مدیریتی راه وشهرسازی خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

عبدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی وظایف بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: تحصیل زمین، تعیین‌تکلیف اراضی موات و انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، اظهار کرد: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی به صورت خیلی گسترده و قابل توجه اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه این معاونت ۷۸۰ مورد پرونده حقوقی در دست دارد، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو وظایف سازمانی خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان زنجان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده است که بخشی از آن برای پوشش نیاز قانون جوانی جمعیت بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری شهر زنجان است.

کد خبر 750673

دیگر خبرها

  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس