Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت، اظهار کرد: در این نشست، طرفین ابتدا با تاکید بر روابط عمیق دو کشور همسایه مسلمان، آمار حجم تجارت و حمل‌ونقل بین‌المللی دوجانبه را مبادله و با اشاره به تردد بیش از 60 هزار کامیون و 300 هزار مسافر بین دو کشور، رضایت خود را نسبت به روند رو به‌ رشد همکاری حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی هم‌چنین با اشاره به هدف‌گذاری رهبران دو کشور به افزایش مبادلات از یک‌به‌پنج میلیارد دلار، در خصوص ضرورت تسهیل عملیات حمل‌ونقل برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار در دو کشور و بر تعهد خود در پیگیری تصمیمات مندرج در صورت‌جلسه نهمین نشست کارگروه مشترک منعقده بین دو کشور در مورخ 24 دی‌ماه 1395 در اسلام‌آباد تاکید کردند.

نفیسی ضمن ابراز خشنودی از تقارن این نشست با حضور وزیر امور خارجه پاکستان در تهران که تاثیری فوق‌العاده بر تسریع در رسیدگی به موارد فی‌مابین خواهدداشت، به اقدامات اساسی و پر اهمیت طرف پاکستانی، از جمله مستحدثات جدید در مرز تفتان، بر ضرورت عملیاتی نمودن معاهدات TIR و CMR نیز اشاره کرد.

براساس این گزارش، اصغر الطاف، دبیر مشترک ارشد وزارت ارتباطات که ریاست هیات پاکستانی را برعهده داشت، با تشکر از میزبانی صمیمانه طرف ایرانی، با ذکر قابلیت‌های کشور خود، از جمله فراهم بودن بازاری با جمعیتی بیش از مجموع شش کشور آسیای مرکزی و علاقمندی تجار و فعالان حمل و نقلی پاکستان به همکاری با شرکای ایرانی خود، اظهار کرد: تقریبا تمام تشریفات دسترسی ایستگاهی تیر تکمیل و از اردیبهشت 1398 (آوریل 2019) اجرایی‌شدن آن انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین عملیات ورودی تحت رویه تیر در تیر 1397 (جولای 2018) از زاهدان به پاکستان آغاز و در کویته خاتمه یافته و اولین تردد خروجی تحت رویه تیر به افغانستان در آبان‌ 1397 (اکتبر 2018) از کراچی به کابل انجام شده است.

دبیر مشترک ارشد وزارت ارتباطات پاکستان یادآور شد: تشریفات الحاق به معاهده CMR در دست تکمیل بوده و امیداست که در سه‌ماهه اول 2019 میلادی، به نتیجه رسد.

در ادامه نشست، طرفین ضمن اشاره به ضرورت مذاکره با نمایندگان دولت چین درخصوص اتصال راهگذرهای CPEC و ITI پیرو اجلاس اخیر ECO-RPC و تسهیل دسترسی آسیای شرقی به آسیای غربی و اروپا و بالعکس، در ارتباط با کاهش هزینه صدور روادید برای رانندگان و تجار یکدیگر، اظهار نظر کردند.

براساس این گزارش، نفیسی بر ضرورت انطباق الزامات ابعاد و اوزان وسایل نقلیه باربری و مسافربری با مقررات داخلی، تاکید کرد و هیئت پاکستانی، ضمن اعلام وصول آن در ابتدای سالجاری، بر ارسال نسخ متناظر، قول مساعد داد.

این گزارش حاکی است، هیات ایرانی بر ضرورت حداقل‌رسانی تاخیر ترخیص کالا در مرزها، تاکید داشت و مقرر شد هرگاه واردکننده قادر به ترخیص کالاهای گمرکی به‌منظور استفاده خود در زمان غیرفعال بودن کامیونها نباشد، ضروری است اداره گمرک به تخلیه کالاهای طرف دیگر در انبارهای تحت کلید، مساعدت نماید.

هم‌چنین نماینده گمرک ایران بر ضرورت اجرایی‌سازی پروتکل تبادل اطلاعات الکترونیکی و روزآمدسازی آن براساس الگوهای بین‌المللی اشاره کرد و از مقامات گمرک پاکستان برای آشنایی با سامانه‌های فعال دعوت به‌عمل آورد.

این گزارش می‌افزاید، طرفین توافق کردند تمام هزینه‌های دریافتی در پایانه‌های مرزی را به یکدیگر اعلام و هرگونه تغییر در برنامه‌های مرزها را حداقل از دو هفته قبل، به اطلاع طرف مقابل برسانند.

در خاتمه نشست، طرفین در ارتباط با ضرورت تامین امنیت تردد وسایل نقلیه مسافربری ایرانی در قلمرو پاکستان هم‌چنین ملاحظات تردد اتوبوس‌های پاکستانی حامل زائران به مشهد، قم و تهران، مذاکره کردند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مرمتی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، اسناد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مشترک و مورد توافق همکاری خواهند بود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین نسبت به انجام همکاری‌های نظام‌مند مشترک آموزش، مشاوره، مطالعه، مستندنگاری، پژوهش، ساماندهی و اقدامات حفاظت و مرمت، مربوطه به آن مجموعه، اقدام خواهند کرد.

کد خبر 6097455 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی