Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مینو اصلانی در نشست هم اندیشی بررسی شاخص های عدالت جنسیتی از منظر اسلام و غرب یکی از مهمترین شاخص های عدالت جنسیتی را شاخص الگوی سوم عنوان کرد و گفت: این واژه اولین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان ۳ الگو را برای زن بیان کردند.

وی ادامه داد: رهبری برای هر کدام از این الگوها شاخص هایی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی گفت: الگوی زن شرقی را که هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و دچار روزمرگی شده و خنثی است، نمی تواند الگوی مناسبی برای زن معاصر باشد.

وی افزود: رهبری  الگوی زن غربی را به مثابه موجود که جنسیتش بر انسانیتش می چربد عنوان کردند که به زن نگاه ابزاری داشته و نمی تواند الگوی مناسبی برای زنان باشد./فارس

اصلانی الگوی زن غربی را یک الگوی نخ نما شده دانست و اظهار داشت: زن غربی به بی هویتی رسیده است و او زنی است که با مردوارگی فمنیستی اورا از مسیر اصلی هویت خودش منحرف شده و تساوی جنسیتی این بلا را بر سر زن آورد.

اصلانی با اشاره به  الگوی زن نه شرقی نه غربی که از سوی رهبری مطرح شده است ابراز داشت: این الگو حق کرامت الهی را به زن معاصر باز می گرداند.

وی  تاکید کرد: حق کرامت الهی زن مسلمان و غیر مسلمان را به جایگاه واقعی خود باز می گرداند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: رهبری معتقدند الگوی سوم، تاریخ جدیدی در مقابل زنان جهان قرار می دهد که می توان زن عفیف، محجبه و شریف  و در عین حال در متن و مرکز جامعه را تربیت کند.

وی ادامه داد: ساحت رشد و تهذیب که به جنبه انسانی بودن زن می پردازد، ساحت خانه سالم و خانواده متعادل و ساحت ولایت اجتماعی که مقوم در متن و مرکز بودن است و جامعه را تحت تاثیر حرکت خودش قرار می دهد از ویژگی های این الگوست، همچنین ساحت جهاد،  امرو به معروف و نهی از منکر هم حائز اهمیت است که  شاخصه های جهاد اجتماعی را نهادینه می کند.

اصلانی الگوی زن نه شرقی و نه غربی را الگوی برون رفت زنان در جهان از بحران خواند و اظهار داشت: این مفهوم حرف نوی دهه جدید انقلاب اسلامی است که برای جهان به ارمغان آورده است.

وی افزود: نگاه امامان انقلاب اسلامی به زن نگاه از جنس الگوی سوم است و زن مسلمان جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان را به جهان بنمایانند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

به گزارش جماران؛ جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان نوشت: همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

 

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟