Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: نقش موسوی، کروبی و خاتمی و صدالبته طراح اصلی خارج نشین در بوجودآوردن فتنه 88 برای همیشه باقی و غیرقابل انکار است. اما شاید امروز درنهمین سالروز حماسه نهم دی بتوان دو تحلیل جدید و متفاوتی از این حماسه مردمی که به حق یوم الله نامیده شد ارائه داد. تحلیل هایی که نه تنها در سال 88 که حتی در سه چهار سال بعد از آن قابل طرح و اثبات نبود و امروز به واسطه گذر زمان و برخی رخدادها به خوبی قابل توصیف و البته قابل فهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوع مواجهه مردم با جریانی که قبل از انتخابات با عنوان جنبش سبز شناخته و بعد از انتخابات در جرگه فتنه گران جا گرفتند، یک چند دستگی فکری با رفتارها و تحلیل های متفاوت پدید آورد. دسته ای در همان ایام تبلیغات انتخاباتی اختلافات و تناقضات این جریان را متوجه شدند و راه خود را جدا کردند. دسته دیگر انتخابات را پایان بخش ماجرا می دانستند و به رای اکثریت تمکین کردند. گروهی که حس سرخوردگی از نایده گرفتن رای آنها داشتند پس از بیانات آرام بخش رهبری در خطبه های جمعه 29 خرداد حقیقت را متوجه شدند. عده ای به این سوءنیت از پس بیانیه های آشوب زا پی بردند. روزه خواری در روز قدس و شعار علیه ملت های مظلوم فلسطین و لبنان جمعی را هوشیار کرد. سیزدهم آبان و تجمع در مقابل سفارت روسیه و شعار علیه این کشور برای انحراف از تمرکز روی امریکا جمع دیگری را از صف حمایت آنها جدا کرد. جسارت به ساحت امام راحل در 16 اذر برخی دیگر را متحول کرد.

شاید نقطه اشتراک تمامی آنها که در بازه های زمانی مختلف صف خودشان را از فتنه گران جدا کردند این بود که تا آن روز این حرکات را یک بازی جناحی و در ادامه همان رقابت احمدی نژادی و جنبش سبزی می دیدند و برای حاکم کردن حرفشان می جنگیدند و تصورشان این بود کسانی که بعد از انتخابات برای مقابله با آشوبگران به خیابان می آیند، حامیان احمدی نژاد یا اصطلاحا احمدی نژادی هستند که برای دفاع از کاندیدای پیروزشان آمده اند. اما نهم دی و جسارت به عزای حضرت سیدالشهداء(ع) تمامی کسانی که تا آن روز هنوز در گیر و دار بازی انتخاباتی هفت هشت ماه پیش مانده بودند را بیدار کرد. در حقیقت 9دی ثابت کرد که نه از روز نهم دی بلکه از همان روز 23 خرداد انتخابات تمام شده بود و تقلب یک اسم رمز بیشتر نبوده است و جنجال بر سر احمدی نژادی یا میرحسینی بودن و فتنه بر سر اصل انقلاب است.

نکته ای که در تحلیل نهم دی 97 می توان بدان اشاره نمود این است که آن جماعتی که جنجال های بعد از انتخابات را به خاطر و در تقابل برای نفی احمدی نژاد می دانستند، امروز به خوبی می بینند که احمدی نژاد سال 96 و 97 با احمدی نژاد سال 88 تفاوت های جدی و چشمگیر پیدا کرده است.  اما با این حساب همچنان فتنه خط قرمز این کشور است و نظام از جرم نابخشودنی فتنه گران که با تهمت تقلب آغاز و با آشوب های خیابانی ادامه پیدا کرد عبور نخواهد کرد و جرمشان قابل بخشش نیست.

تحلیل دومی که می توان از نهم دی 88 طرح نمود و امروز یعنی در سال 97 فهم آن راحت تر از سال 88 است مربوط به جنس عزاداری سالار شهیدان است. فی الواقع خاص بودن و برجسته بودن عزای اباعبدالله الحسین(ع) و نوع تعظیم شیعیان به این مراسم پدید آورنده حماسه ای همچون نهم دی است. یگانه بودن دهه اول محرم، ایام تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و.... برای عموم مردم قداست متفاوتی دارد که اندک تعرضی به آن می تواند بساط چندماه فتنه گری را جمع کند و خواب های سنگین را به بیداری تبدیل کند. این قداست ویژه اباعبدالله الحسین(ع) برای مردم است که در بزنگاه های مختلف انقلاب اسلامی همچون سال 88 به کمک همین ملت آمد.

اما در این میان باید از رفتار گروهی که فعالیت های آنان نسبت به گذشته گسترش هم پیدا کرده به طور جدی مراقبت کرد. جریان تشیع انگلیسی و رفتارهای عامدانه آنها در سوءاستفاده از ارادت مردم به اهل بیت همان جریان خطرناکی است که در ایام فتنه از سران آن تلویحا حمایت کردند اما در اقدامی مشکوک و قابل تامل هتک حرمت عاشورای 88 را با سکوت گذراندند. نکته دوم و البته مهم تر تلاش این جریان خطرناک در دهه سازی های مذهبی و یا عاشورا سازی ها است که می توان از آن به یک نقشه مهم در جهت خنثی سازی آن قداست ویژه و حساسیت زدایی از مقوله دین و عزاداری یاد کرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است