Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در اختتامیه این جشنواره سخنانی در باب اهمیت حمایت از کالای ایران‌ساخت ارائه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، دبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در آیین اختتامیه این جشنواره سخنرانی در باب اهمیت حمایت از کالای ایران‌ساخت ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل سخنرانی دبیرکل جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم   خانم‌ها و آقایان گمشده‌ای در میان ما هست؛ گمشده‌ای گرانقیمت. اکنون که در سردترین روز‌ها و طولانی‌ترین شب ها، به سر می‌بریم؛ اکنون که جهان در تردیدِ صلح و خصومت، عشق و نفرت، آزادی و اسارت، و مهربانی و خباثت، سرگردان مانده است، گمشده‌ای ما را به سمت خوبی‌ها هدایت خواهد کرد. «ایمان و امید». آری؛ ایمان و امید گمشده ماست. ایمان و امید به فردا‌های روشن و ایران سرافراز.

حاضرین ارجمند
اینجا، جمع علمی و فرهنگی است و من نمی‌خواهم به الوان و افکار سیاست، آلوده اش کنم. اما بدخواهان ایران در پی خشکاندن ایمان و امید ما در جامعه هستند.

طبیعت به ما حرکت را آموزانده است. این هم از رموز خلقت است که با حرکت، همه چیز سر جای خود قرار خواهد یافت. دانش و فرهنگ، چرخ‌های جلوبرنده جامعه اند. اما آنچه به این چرخ‌ها نیرو و حرکت می‌بخشد ایمان و امید است. بی شک، تلفیق دانش و فرهنگ مومنانه، ما را از اینجایی که هستیم، بالاتر خواهد برد.

فرهیختگان گرامی- «ایران‌ساخت» دوستان عزیز
سخن را به درازا نمی‌کشانم و جان سخن را می‌گویم؛ جوانان پرشور و حالی، پرشمار، در این روزگار، فعالیت می‌کنند و در یک یک آنان، عشق به ساختن و بالا رفتن موج می‌زند. دانشمندان و نخبگان و متخصصان و پژوهشگران بسیاری، دانش ساختن و آباد کردن را می‌دانند. مدیران دلسوز و مسوولان دلسوخته‌ای هم در عرصه هستند که فردای روشن‌تر و بهتری را برای همه ما آرزومندند. مردم نیز در انتظار به ثمر نشستن این تلاش‌ها و حامی بزرگ آنان هستند.

گرمای ایمان و امید به داشته‌ها و انباشته‌هایمان و به «ما می‌توانیم»، ما را از سردی و سنگینی این روز‌های نامهربان و ناروا، می‌تواند که برهاند. ایمان و امید به هرآنچه که داریم و از بیگانه تمنا میکنیم، راز رهایی ما است؛ و البته ایمان به «ایرانساخت».

اما در دومین «ایران ساخت» چه گذشت
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالا‌ها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالا‌های مرغوب ایرانی» و در یک کلام حمایت از تولید ملی پا به عرصه گذاشت. در بخش‌های ادبیات، هنر‌های تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و بخش دانش آموزی، پذیرای آثار از سراسر کشور بود و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی».

از مجموع ۲۸۳۸ اثر رسیده، در بخش ادبیات ۴۷۴ اثر، در بخش هنر‌های تجسمی ۸۴۰ اثر، در بخش دیداری و شنیداری ۹۲۳ اثر، رسانه‌های دیجیتال ۲۶۴ اثر و ایده بازار ۲۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شد و در این میان آثار برگزیده طی پنج روز در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد.

آنچه این رویداد علمی، فرهنگی و هنری در جامعه به دنبال تقویت‌اش بود، فضایی است که در آن دولت و حاکمیت از یک سو، تولیدکنندگان- مردم و مصرف‌کنندگان از سوی دیگر، با تقسیم وظایف و تعامل با یکدیگر ایجادش کنند. خوشبختانه «ایران ساخت» مطالبه گر از سه قشر فوق در حمایت از تولید ملی بوده که با سربلندی، میزبان این داد و ستدگاه شده است.   حضار بزرگوار
در این میان یک امید، جان گرفته است؛ هر جا که بخش خصوصی و مردم در آن، پای گذاشته اند، ماندگاری و استمرار نیز، پا گرفته است. امیدوارم که این جشنواره بیش از پیش، مورد توجه مردم و بخش خصوصی قرار گیرد و آنان، خود استمراردهندگان این حرکت ملی باشند.

اما آنچه که در این رهگذر، آرزویی دست یافتنی است، شکل گیری و برپایی و راه اندازی استارتاپ‌هایی است که در حوزه تولید محتوا فعالیت خواهند کرد. این آرزو، آخرین حلقه‌ی تکاملِ تفکرِ «ایران ساخت» است.

از همه بزرگانی که در برپایی دومین جشنواره «ایران ساخت» ما را یاری رساندند؛ از جمله هنرمندان، داوران و اعضای دبیرخانه بویژه جناب آقای دکتر ستاری سپاس ویژه دارم و از همه اهالی رسانه از هر نوع و شکل که در انتشار و ترویج اهداف «ایران ساخت»، ما را پس از این پایان، یاری می‌کنند، تشکر می‌کنم. در پایان برای همه پویندگان دانش و فرهنگ و هنر، وجود روزافزون ایمان و امید برای ساختن شرافتمندانه ایران را آرزومندم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی فناوری جشنواره ایران ساخت حمایت از کالای ایرانی استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد