Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس و ساکنان کشمیر از درگیری و اعتراضات در این منطقه و تیراندازی میان شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی خبر دادند که به کشته شدن چهار شبه نظامی منجر شد.

به گزارش ایسنا، این درگیری در حالی صورت گرفته است که این منطقه خونین‌ترین روزهای خود را در یک دهه اخیر سپری می‌کند و بیش از ۵۰۰ تن طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش گروه‌های مدافع حقوق بشر، این آمار ۲۶۹ شبه‌نظامی، ۱۵۸ نیروی دولتی هند و ۱۵۶ غیرنظامی را شامل می‌شود.

به گفته پلیس، سربازان هند منطقه‌ای روستایی را که شبه‌نظامیان در آن پنهان شده بودند، محاصره کردند که به تیراندازی انجامید. چهار شبه‌نظامی نیز طی این درگیری کشته شده‌اند ولی سربازان هند تلفاتی نداشته‌اند.

به گفته ساکنان این منطقه سربازان دولتی طی این درگیری یک خانه غیرنظامیان را منفجر کرده و دست‌کم به دو خانه دیگر هم خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درگیری اعتراضات صدها تن از ساکنان این منطقه را به دنبال داشت که با این اقدام تلاش کردند به فرار شبه‌نظامیان کمک کنند.

به دنبال این اقدام، نیروهای دولتی برای هشدار دادن به معترضان، تیراندازی کردند و به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. طبق گزارش‌ها دست‌کم شش تن در این اعتراضات زخمی شده‌اند.

هند و پاکستان هر دو ادعای مالکیت کشمیر را دارند و شبه‌نظامیان از سال ۱۹۸۹ علیه کنترل این منطقه به دست هند مبارزه می‌کنند.

بیشتر مردم کشمیر از شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند زیرا خواستار استقلال این منطقه به عنوان یک کشور مستقل یا پیوستن آن به پاکستان هستند.

هند پاکستان را به آموزش و تامین تسلیحات شبه‌نظامیان متهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم 10 نفر دیگر زخمی شدند.

لحظاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097365 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم