Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:41:04 GMT

سهم فرهنگ و هنر ازبودجه کل کم است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۸۶۶۷

سهم فرهنگ و هنر ازبودجه کل کم است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر اقتصاد، فرهنگ وهنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: میزان اعتبارات تخصیص داده شده برای این وزارتخانه کاهش یافته و سطح پائین سهم فرهنگ و هنر از بودجه کل کشور کفاف بسیاری از حوزه ها را نخواهد داد.

افسر موموندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات و جداول ترسیم شده در مورد بودجه 98 برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بودجه ای که درنظر گرفته شده حدود یک هزار و 415 میلیارد و600 میلیون تومان است که نسبت به یک هزار312 میلیارد تومان سال گذشته، مبلغی نزدیک به 100میلیارد تومان افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور معاون مدیریت و توسعه منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه کلی دولت افزایش داشته است اما این بودجه کافی نیست، تصریح کرد: گمان می کنم که ما در وضعیت ویژه ای هستیم که یک همت ملی را می طلبد تا ما را به سمت و سوی پوشش این کمبودها سوق دهد.
موموندی خاطرنشان کرد: سهم فرهنگ و هنر از کل بودجه کشور حدود 2.5 درصد است که همین مقدار بودجه هم امور فرهنگی، تربیت بدنی و گردشگری را نیز شامل می‌شود از این رو با توجه به گستردگی کار و فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه تاثیرگذار فرهنگی، باید نسبت به افزایش بودجه این وزارتخانه تدبیری اتخاذ شود.
مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سهم فرهنگ وهنر در میزان تولیدسرانه ناخالص داخلی و به ویژه ملی، تاکید کرد: کسب و کارهای فرهنگی باید وارد چرخه اقتصاد کشور شوند چرا که بر این باوریم با توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد.
به گفته وی یکی از راه های نجات اقتصاد کشور، اقتصاد دانش بنیان است که با توسعه کسب و کارهای روستایی و شهری می توان هزاران شغل در کشور با ارائه تسهیلات ویژه ایجاد کرد.
مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چنانچه این تسهیلات به موقع و به میزان نیاز به حوزه فرهنگ و هنر تزریق شود بدون شک در حوزه کسب وکارهای نوپا، دیجیتال، شهری و روستایی فرصتی را ایجاد می‌کند و به دنبال آن شاهد یک دگرگونی بزرگ خواهیم بود.
موموندی درعین حال تاکید کرد: گمان می کنم که اگر حضور مردمی در اینگونه کسب و کارها و فعالیت ها ارج نهاده شوند بدون شک نه تنها درعرصه اقتصاد فرهنگ و هنر بلکه دراقتصاد کشور نیز شاهد رشد و شکوفایی و افزایش سرمایه خواهیم بود.
به گفته وی بسیاری ازمشکلات را می توان از این طریق حلکرد همانطور که برخی از معضلات عرصه مدیریتی هم با حضور خود مردم برطرف می‌شوند.
مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی، یکی از رویکردهای مهم دولت در جهت رفع بیکاری و پایین آوردن نرخ بیکاری درکشور است، به همین منظور موضوع اقتصاد، فرهنگ و هنر در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت دنبال وعملیاتی خواهد شد.
موموندی درعین حال با اشاره به حجم بالای انتظارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه متولی فرهنگ و هنر کشور، تصریح کرد: با بودجه کم، امکان برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ وهنر، هنرمندان و اهالی این عرصه و از سویی استمداد از این عناصر بدون شک ما را با دشواری های زیادی مواجه خواهد کرد لذا اهتمام ویژه به سهم تخصیص بودجه برای فرهنگ و هنر باید به صورت ویژه دیده شود تا بتوان به سطح توقعات و انتظارات از این وزارتخانه جامع عمل پوشاند.
فراهنگ ** 1355 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بودجه 98 سهم وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی