Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد گفت: رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد و شهردار وقت در خصوص این حادثه باید پاسخگو باشند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورا و در نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: احداث دانشگاه در دل کوه و صدور مجوز غیر قانونی برای ساخت و ساز باعث می شود تا امروز شاهد بروز چنین حادثه ای باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: هنوز یک هفته از حادثه دلخراش آتش سوزی در پیش دبستانی زاهدان نگذشته بود که خبر واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات داغ جانسوزی بر دل پایتخت نشینان گذاشت.

 

صدراعظم نوری تاکید کرد: با گذشت 4 روز از وقوع این حادثه دلخراش هیچ پاسخی از نهادهای مسئول به گوش نمی رسد و فقط حکم برکناری زبانی مطرح شده بی آنکه به دنبال درد و چاره آن باشند.

 

وی با طرح این سوال که چگونه می شود اراضی منابع ملی، تصرف و در ارتفاع غیرمجاز مجوز ساخت دانشگاه بگیرد، تاکید کرد: وسعت دانشگاه چگونه در اراضی ملی مجاور و به صورت آرام آرام گسترده می شود بدون آنکه تمهیدات لازم برای دسترسی ایمن به آن اندیشیده شود.

 

وی افزود: دانشگاه چگونه اجازه دارد از جاده های باریک و پر پیچ و خم بدون استفاده از گاردریل برای دسترسی به دانشکده های خود استفاده کند و از اتوبوس های فرسوده از رده خارج به طور غیر قانونی استفاده کند.

 

نوری با اشاره به فوت 10 نفر از دانشجویان و مصدوم شدن ده ها نفر گفت: وزارت علوم و تحقیقات باید در این خصوص پاسخگو باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: طبق قانون وزارت علوم و تحقیقات مکلف به صدور مجوز ایجاد یا توسعه هرگونه واحد آموزش عالی یا موسسه تحقیقاتی (دولتی یا غیر دولتی) است.

 

نوری با بیان اینکه تعیین ضوابط تاسیس مراکز علمی و آموزشی یکی از وظایف سه گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

وی با بیان اینکه رییس دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشد، افزود: با وجود درآمدهای زیاد که مستقیم از دانشجویان دریافت می شود آیا سهم آنها سرویس های فرسوده از رده خارج است؟

 

نوری ادامه داد: باید به این سوال پاسخ داده شود که در صدور مجوزها و ضوابط تاسیس مراکز علمی آیا استانداردهای ایمنی لحاظ شده است.

 

صدراعظم نوری خطاب به رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد باید در خصوص این حادثه پاسخگو باشد چرا که درباره جزیی ترین مسایل واحدهای شهرستانی اظهارنظر می کند اما در این حادثه دلخراش شهردار وقت باید پاسخگو باشد.

 

نوری با اشاره به قلع و قمع درختان و زمین خواری و صدور مجوز ساخت و ساز گفت: چطور می شود که قانون مانند چوب تر نحیف در دستان شما به هر طرف خم می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معاینه فنی نیز باید در خصوص این حادثه دلخراش پاسخگو باشد، گفت: می گویند گواهی معاینه فنی این اتوبوس یک هفته پیش از وقوع حادثه منقضی شده بود این در حالی است که صدور گواهی برای اتوبوس مذکور به عنوان خودروی فرسوده از سال 91 اشتباه بوده چرا که این خودرو فرسوده و از رده خارج بوده است.

 

صدراعظم نوری با طرح این سوال که این چه گواهی معاینه فنی است که ستاد بر روی خودروهای از رده خارج صادر می کند، افزود: فرآیند معیوب در صدور گواهی معاینه فنی خودروهای فرسوده وجود دارد چرا که مگر می توان برای خودروی از رده خارج گواهی سلامت فنی صادر کرد؟

 

وی از صدا و سیما نیز بابت اهمال در پوشش اخبار حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان انتقاد کرد و گفت: این اهمال در پوشش اخبار حادثه غم بار مانند حمایت از پشت میز نشینانی است که این روزها از تریبون ها گریزان هستند.

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله شاهرودی مجلس 9 دی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی فتنه 88 شاهرودی حماسه 9 دی هاشمی شاهرودی حادثه واژگونی اتوبوس ساخت و ساز غیر مجاز دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو

هیئت کشتی مازندران طی نامه‌ای از فدراسیون کشتی درخواست کرد که دو آزادکار مدعی اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و همچنین مدعی وزن ۸۷ کیلوگرم فرنگی به اردوی تیم‌های ملی دعوت شوند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق چیزی که از قبل عنوان شده بود که هر کشتی‌گیری بتواند سهمیه المپیک را در گزینشی آسیایی بگیرد، بعد از برگزاری این رقابت‌ها در بیشکک، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در دو وزن 74 و 97 کیلوگرم آزاد و همچنین علیرضا مُهمدی و امین کاویانی‌نژاد در دو وزن 77 و 87 کیلوگرم فرنگی قرار است در بازی‌های المپیک نمایندگان ایران باشند.

با این وجود برخی بر این باورند که بعد از کسب سهمیه‌ها، مبارزه انتخابی باید تعیین‌کننده ملی‌پوش المپیکی باشد و پیرو پیگیری استان فارس برای برگزاری مبارزه انتخابی در وزن 77 کیلوگرم، به نظر می‌رسد استان مازندران نیز تلاش می‎‌کند که در سه وزن 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد و همچنین 87 کیلوگرم فرنگی مسابقه انتخابی برگزار شود.

در همین راستا هیئت کشتی مازندران طی نامه‌ای به فدراسیون کشتی خواستار دعوت از سه کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی شد.

امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران در این رابطه به تسنیم گفت: ما در سه وزن 87 کشتی فرنگی و 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد خواستار دعوت از ناصر علیزاده، حسین اباذری و مجتبی گلیج به اردو هستیم و در این رابطه درخواست‌مان را مکتوب به فدراسیون ارائه کرده‎ایم.

دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو