Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رمز ارز ملي ايران به منظور تسهيل در مبادلات مالي ميان ايران توسط شرکت خدمات انفورماتيک ايجاد شده و کارشناسان ارزهاي رمزنگار اعتقاد دارند که طرح کنگره آمريکا براي تحريم آن تاثيري نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايبِنا، هفته گذشته لايحه‌اي در کنگره آمريکا با هدف مقابله با تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي طراحي و توسعه ارزهاي رمزنگار و تحريم ايران در اين زمينه از سوي مايک گالاکر يکي از نماينده جمهوري خواه کنگره تهيه و ارائه شد که بحث‌هاي زيادي پيرامون آن انجام شده و بسياري از کارشناسان معتقدند ايجاد فشار از سوي آمريکا، ايران را محدود نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايندگان کنگره آمريکا معتقدند که جمهوري اسلامي ايران فعاليت‌هاي خود در زمينه ارزهاي رمزنگار را به منظور دور زدن تحريم‌ها همچون دولت ونزوئلا با رمز ارز پترو در حال گسترش است و لايحه مقابله با فعاليت ايران در زمينه رمز ارزها را تهيه کردند که با عنوان قانون ممنوعيت اقدامات غير قانوني ايران نامگذاري شده و اين لايحه خواستار تحريم تمامي فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران با استفاده از ارزهاي رمزنگاري شده و توسعه رمز ارز ملي در کشور است.
بسياري از کشورها به منظور ورود به صنعت ارزهاي رمزنگار و گسترش بازار و صنعت رمز ارزها از جمله امارات اقدام به ايجاد ارز رمزنگار ملي کرده‌اند، اما از سويي ديگر برخي از کشورها براي گسترش و تسهيل روابط اقتصادي و مالي و دور زدن محدوديت‌ها از جمله ونزوئلا رمز ارزهايي ملي با پشتوانه ايجاد کردند.
بر همين اساس با توجه به تاکيد در زمينه ارزهاي رمزنگار و فوايد آن‌ها براي کشور در شرايط فعلي از سوي دولت و مجلس، ارز رمزنگار ايران توسط شرکت خدمات انفورماتيک وابسته به بانک مرکزي بر بستر بلاکچين هايپر لجپرفبريک به منظور تسهيل مبادلات اقتصادي با پشتوانه ريال طراحي و توسعه پيدا کرده که يک نمونه کامل از رمز ارز ملي به شمار مي‌رود.
گزارشات حاکي از آن است که آمريکا با فشارهاي تحريمي اقتصادي در چندماه اخير عليه جمهوري اسلامي ايران توانسته تا بسياري از صرافي‌هاي رمز ارز به خصوص برخي از صرافي‌هاي بزرگ و معتبر که به صورت بين المللي فعاليت دارند و عمده مشتريان و سهامداران آنها را آمريکايي‌ها تشکيل مي‌دهند به قطع دسترسي کاربران ايراني تشويق کند که مشکلات بزرگي را براي فعالان ايراني صنعت رمز ارزها ايجاد کرده، اما آمريکا قادر به برداشت از حساب کاربران ايراني يا قطع کامل دسترسي ايراني‌ها به اين صنعت نيست.
از سويي ديگر در لايحه پيشنهادي کنگره آمريکا به منظور ايجاد محدوديت در زمينه رمز ارزها براي ايران تاکيد شده که بايد راه توسعه و گسترش رمز ارز ملي ايران قطع شود؛ اين در حالي است که کارشناسان معتقدند، تحريم رمز ارز ايران در صرافي‌هاي بين المللي قابل انجام است و آمريکا مي‌تواند به برخي از کشورهاي دوست و مورد مذاکره ايران براي همکاري تجاري با اين رمز ارز به منظور عدم ارتباط فشار وارد کنند اما قادر به تحريم رمز ارز ملي ايران نخواهند بود چرا که ايران با مذاکره و توافقي کامل با کشورهاي دوست مي‌تواند روابط  مالي و بانکي را از اين طريق حتي با افزايش فشارهاي آمريکا در  قالب رمز ارز مشترک براي چند کشور انجام دهد و رمز ارز ملي به عنوان ابزار تسويه در شبکه بانکي استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آينده رمز ارز ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: از نظر ایران راه حل همه‌جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سایه مالک نساجی بر سر ورزش ایران مستدام!
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است