Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین بیانک روز شنبه در نشست خبری افزود: این پتروشیمی در سال ۹۴ حدود ۱۳۰ میلیارد ارزش گذاری شده بود و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز بدهی داشت.

وی اضافه کرد: ارزش گذاری جدیدی که برای واگذاری بخشی از سهام این شرکت انجام شد، نشان داد که ارزش آن رشد زیادی داشته است.

وی با تشریح وضعیت تولید «پی وی سی» در صنعت پتروشیمی و مشکلات تولید آن در کشور افزود: چالش های بسیاری پیش روی تولید پی وی سی در کشور وجود دارد بنابراین شرکت ها به سختی می‌توانند به ظرفیت اسمی خود دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی‌وی‌سی (PVC) نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد و یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است.

بیانک به تو‌قف رآکتور پتروشیمی غدیر در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به عمر طولانی راکتور، این تجهیز از کار افتاده که کارشناسان خارجی برای تعمیر آن به ۶ ماه زمان نیاز داشتند اما متخصصان داخلی توانستند در مدت ۴۷ روز آن را بازسازی کرده و در مدار تولید قرار دهد.

وی به تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم ها صنعت پتروشیمی را هدف قرار گرفته و دشمنان تمام تلاش خود را انجام داده اند تا به هر طریقی شده مانع فعالیت این صنعت شود.

این مدیر صنعت پتروشیمی افزود: کاتالیست ها از تجهیزات بسیار مهم صنعت پتروشیمی هستند که بدون آنها تولید امکان دارد.

بیانک ادامه داد: با توجه به تحریم ها تحولات رخ داده در ماه‌های اخیر، فرانسوی‌ها از واگذاری دو کاتالیست بسیار مهم به ما خودداری کردند اما کارشناسان داخلی توانستند این دو کاتالیست را بومی کنند و حتی تولید انبوه آنها نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: برای حمایت از ساخت داخل، این کاتالیست ها پیش خرید شده اند.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: در صورت واگذاری پتروشیمی غدیر به هلدینگ خلیج فارس در نظر داریم هولدینگ پی.وی.سی (pvc) کشور را در کنار سایر تولیدکنندگان این محصول راه اندازی کنیم که نقش بسیار مهمی را در تقویت جایگاه این صنعت در عرصه بین المللی خواهد داشت.

بیانک افزود: در صورت ایجاد این هلدینگ می توانیم رقیب خود در ترکیه یعنی شرکت ال.جی که بازار ترکیه را در اختیار گرفته کنار بزنیم.

وی ادامه داد: همچنین شرکت سابیک عربستان در برخی مناطق، بازارهای صادراتی ایران را به چالش کشیده و مشکلاتی برای صادرات ما ایجاد کرده است، اما در صورت ایجاد این هلدینگ و یکپارچه شدن صادرات می‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: با هدف حل معضل کمبود خوراک برای واحد های پی.وی.سی قرار است فاز دوم پتروشیمی غدیر در منطقه آبادان راه اندازی شود.

بیانک درباره بازارهای صادراتی نیز گفت: هم اکنون عراق، افغانستان، هند، ترکیه، کشورهای آفریقایی و کشورهای مستقل مشترک المنافع (cis) جزو بازارهای صادرات پی.وی.سی ایران هستند.

وی یادآور شد: البته امسال به دلیل وجود تقاضای کاذب گسترده در فصل تابستان امکان صادرات وجود نداشت، زیرا در درجه نخست، باید نیاز بازارهای داخلی را رفع می کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: در نیمه نخست امسال ناچار بودیم، محصولات پتروشیمی را بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا عرضه کنیم، در حالی که قیمت ارز آزاد بسیار بالاتر بود، بر این اساس دلالان و واسطه‌گران از این خلا استفاده کرده و تقاضای کاذب را در بازار پی.وی.سی ایجاد کرده بودند.

بیانک با بیان اینکه اکنون شرایط بازارهای داخلی تثبیت شده و دلالان کنار رفته اند، اضافه کرد در تابستان امسال که اوج نوسان ارز بود در هر هفته حدود ۴۰ هزار تن تقاضای پی.وی.سی در بورس کالا ثبت می شد این در حالیست که در حالت عادی، در کشور در هر هفته حدود هفت هزار تن تقاضا برای پی.وی.سی وجود دارد.

وی اضافه کرد: میزان تقاضای سالانه پی.وی.سی در کشور ۳۶۰ هزار تن و ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر درباره عرضه ارز در سامانه نیما، گفت: با توجه به اشباع بازار داخلی پیش بینی می‌کنیم تاپایان امسال ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار ارز در نیما عرضه کنیم.
بیانک به مشکل خوراک در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای تولید پی.وی.سی به خوراک «کلر» نیاز داریم که متاسفانه این خوراک به طور کامل تامین نمی شود.

وی به نوسانات ارزی نیز اشاره کرد و گفت: پس از بروز نوسان های ارزی، مشکلاتی در تامین تجهیزات ایجاد شد به طوری که یک ماه و نیم طول می‌کشید تا یک تجهیز را ثبت سفارش کنیم و مدت زیادی نیز طول می کشید تا ارز مورد نیاز برای خرید آن را تامین کنیم، اما اکنون این مشکلات کاهش یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر اضافه کرد: در ماه های اخیر توانستیم نیاز بخش داخلی برای پی.وی.سی را تامین کنیم به طوری که اکنون تقاضای داخلی برای این محصول کاهش یافته است.

بیانک گفت: تولیدکنندگان پی.وی.سی اکنون در هفته حدود هشت هزار تن در بورس کالا عرضه می کنند، اما حدود دو هزار و ۵۰۰ تن از آن به فروش می رسد که نشان‌دهنده اشباع این بازار است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر اضافه کرد: با توجه به کنترل ها و اقدامات انجام شده توسط نهادهای نظارتی و بورس کالا، دست واسطه ها و دلالان از این بازار کوتاه شده و تقاضاهای کاذب کاهش یافته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • لبه تیغ