Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش 400 درصدی پست‌های مدیریتی شهرداری تهران از سال 84 تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ادغام معاونت‌های شهرداری تهران گفت: در سال 84 تمامی پست‌های مدیریتی شهرداری 785 مورد بود که این پست‌ها هم اکنون از رئیس اداره تا معاون شهرداری به 2183 پست سازمانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی حدود 400 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این طرح به دنبال تعیین حد و اندازه شهرداری تهران هستیم، نه طراحی ساختار آن، گفته شده است بر اساس مواد 73 و 74 آئین‌نامه استخدامی شهرداری مصوب هیات وزیران شورای اداری، شهرداری وظایفی که طراحان این طرح به آن پرداخته را دارا می‌باشد. در این باره باید بگویم این شورا شش وظیفه از جمله رسیدگی و تایید طرح طبقه بندی مشاغل، رسیدگی به شکایات کارکنان و سایر موارد را شامل می‌شود. ضمنا به هیچ عنوان شورای اداری که همانند شورای تحول دستگاه‌های اجرایی است صلاحیت ورود به حد و اندازه شهرداری را ندارد.

رسولی ادامه داد: بر اساس ماده 112 قانون خدمات کشوری این ساختار باید به تایید سازمان اداری و استخدامی برسد که در گذشته وظایف آن تفویض اختیار شده، البته این تفویض اختیار به شرط کوچک سازی در منطقه بوده است نه اضافه کردن تعداد معاونان و بزرگتر شدن حد و اندازه مجموعه.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از سال 82 بناست که شهرداری لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارسال کند که تا کنون با وجود تمام تکالیف در برنامه‌های پنج ساله با تورم سازمانی مواجه هستیم. طرح مذکور به دنبال عزل و نصب در شهرداری نیست. این طرح همانند طرح تعیین حد و اندازه مالیه شهرداری است. عزل و نصب جزو مسائل اجرایی بوده و از وظایف شهردار است.

رسولی با بیان اینکه بر اساس سهم شورا و شهرداری اولویت‌های شهر تهران آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: مالیه نابسامان شهری و ساختار متورم از جمله مشکلات درونی شهرداری است. با توجه به این مشکلات در تبصره 4 بودجه سال جاری شهرداری ملزم شد تا پایان سال حداقل یک سطح از سطوح معاونت‌های شهرداری را کاهش دهد. دلیل جراحی و هرس سازمانی مدیران ارشد برای این است که در سال 1384 کل پست‌های مدیریتی شهرداری 785 مورد بود که امروز با 400 درصد افزایش به 2183 پست سازمانی رسیده، از سال 94 تا سال 96، 37 درصد به کارکنان شهرداری افزوده شده یعنی تعداد 12 هزار و 195 نفر فقط در سال 96 تبدیل وضعیت شده‌اند و در کل ظرف 11 سال 522 نفر فقط به کارکنان شهرداری اضافه شده است و مابقی همه در پست‌های مدیریتی بوده است.

وی تاکید کرد: تمرکز به کوچک سازی و حذف 250 پست سازمانی برای این است که ساختار موجود موازی کاری و ناکارآمدی دارد. از اعضای شورای شهر درخواست می‌کنم بعد از 15 سال مصوبه دادن و الزام کردن شهرداری برای این امور بر اساس مصالح عامه تصمیم سخت بگیرند.

وی ادامه داد: کلیات این طرح در جلسه گذشته شورای شهر رأی آورده است و ما طراحان این طرح به دنبال اصلاح ساختار نیستیم و می‌خواهیم حد و اندازه شهرداری تعیین شود. امیدوارم این جلسه به گونه‌ای اداره شود که مصوبه قانونی جلسه قبلی کان لم یکن تلقی نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند که ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه کوه نور صفه افزود: تغییر و تحولات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است که نشان از مدیریت خوب و پر انرژی در رأس کار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی بازار اصفهان اقدام شاخصی بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی انجام شد و از مهمترین نتایج آن نظم‌بخشی در تردد موتورسیکلت‌ها است که امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.

کد خبر 750790

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری