Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان تقی دولت آبادی، رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث استان اظهار کرد: مسمومیت با مونواکسید کربن براثر تنفس این گاز خطرناک ایجاد می‌شود که بر اثر تنفس بیش از اندازه، مونواکسید کربن در خون جایگزین اکسیژن می شود و با از بین رفتن اکسیژن ، سلول ها در سراسر بدن می میرند و فعالیت اندام ها متوقف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، تهوع ، استفراغ و درد در قفسه سینه از علایم شایع در مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.
دولت آبادی با بیان اینکه دستگاه‌های حرارت مرکزی ، بخاری ، آبگرمکن ، اجاق ها ، گاز آشپزخانه و خودروها از جمله دستگاه هایی هستند که می توانند گاز منواکسید کربن تولید کنند، افزود: نداشتن تهویه مناسب یا بسته شدن دودکش ها در این وسایل سبب سوختن ناقص مواد نفتی شده و افراد را در معرض خطر مسمومیت با منواکسید کربن قرار می دهد.
وی افزود: برای کاهش خطر مسمومیت بهتر است دودکش ها و هواکش ها را به صورت مرتب بررسی کنید ، در فصل سرما همه روزنه های جریان هوا در منزل یا محیط کار را مسدود نکنید ، از نصب آبگرمکن در حمام خودداری کنید و اگر تمام افراد خانواده شما علایم مشابهی داشتند به مسمومیت با منوکسیدکربن شک کنید.
دولت آبادی تاکید کرد: اولین و مهم ترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با این گاز یا انواع گازگرفتگی شده ،رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است البته باید منبع نشت گاز را نیز شناسایی و قطع کنید و سریعا با اورژانس تماس بگیرید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مسمومیت با گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است