Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه مهمترین خواسته خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشتغال است، گفت: رسیدگی به وضعیت اشتغال، درمان، مسکن و بازسازی گلزار شهدا به عنوان اولویت‌ها در دستور کار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه 7000 نفر از فرزندان ایثارگر، شاهد و جانباز بالای 25 درصد در خراسان رضوی بیکار هستند، گفت: این آمار به غیر از بیکاری فرزندان جانباز زیر 25 درصد است.
وی با بیان اینکه در مراجعه حضوری و دیدار با ایثارگران و خانواده شهدای شهرستان خوشاب 50 نفر متقاضی اشتغال بودند در حالی که در سامانه بنیاد 20 نفر برای اشتغال ثبت شده خاطرنشان کرد: در کمیته‌ای که ذیل کمیته اشتغال شهرستان تشکیل خواهد شد، مشکل تک تک این افراد بررسی و به آن رسیدگی خواهد شد.
معصومی با اشاره به تغییرات بیمه خانواده‌های ایثارگران و شهدا گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تمام افراد شاغل در ادارات و سازمان‌ها تعهدات بیمه خدمات تکمیلی آن‌ها بر عهده اداره مربوطه قرار گرفته و باید از طریق آن‌ها انجام شود و بیمه افراد غیرشاغل با بنیاد شهید است.
رئیس بنیاد شهید خراسان رضوی با اشاره به اینکه افرادی که به درصد جانبازی خودشان اعتراض دارند می‌توانند کتبا درخواست دهند تا در کمیسیون مربوطه که هر سه سال یک بار تشکیل می‌شود رسیدگی شود، افزود: برای جانبازان زیر 25درصد خدماتی نظیر بیمه، تسهیلات مسکن و امتیاز 5درصدی برای فرزندانشان در صورتی که در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند و داری مدرک کارشناسی به بالا باشند، تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با سرکشی مسئولان از شهرستان‌ها و حضور آن‌ها در جمع خانواده‌های شهدا مراجعات مردمی به مرکز استان بسیار کم شده گفت: از پرداخت وام‌های بلاعوض نتیجه خوبی نگرفتیم و در حال حاضر ترجیحا وام قرض‌الحسنه 4درصد و وام اشتغال 6درصد با کمک فرمانداری‌ها پرداخت می‎شود.
بازسازی گلزار شهدای 1 تا 3 شهید تا پایان سال
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در رابطه با بازسازی گلزار شهدا گفت: تا پایان سال 97 تمام گلزارهای شهدای دارای یک تا 3 شهید در خراسان رضوی ساماندهی و بازسازی خواهند شد.
معصومی با اظهار اینکه برای مرمت و بازسازی این گلزار شهدا مصوب شد از محل اعتبارات دولتی و مردمی هزینه شود افزود: جهت اقدام عملی این کار دهیاران در قالب هیات امنا به آن رسیدگی خواهند کرد و در شهرستان خوشاب فرماندار این شهرستان پیگیر تکمیل موضوع هستند.
وی بعد از رسیدگی به مشکلات جانبازان شهرستان خوشاب در رابطه با مشکل نبود پزشک متخصص در این شهرستان برای جانبازان و مشکلات دریافت داروی مصرفی آن‌ها گفت: تصمیم گرفته شد با همکاری بیمه دی تا زمانی که پزشک متخصص در این شهرستان حضور ندارد داروی جانبازان با نسخه پزشک عمومی نیز پرداخت شود.
معصومی با اشاره به مشکل جانبازان و ایثارگران در خوشاب درباره دریافت وام مسکن به دلیل مشکلات سندی در این شهرستان بیان کرد: بانک‌‌ها برای پرداخت وام 60 میلیون تومانی سند می‌خواهند و باید اختلاف موجود بر سر املاک با بنیاد مستضعفان در این شهرستان را با مدیران استانی بررسی و به یک راه حل برسیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سبزوار خوشاب مشکلات جانبازان و ایثارگران اشتغال فرزندان مشکل بیمه ایثارگران بازسازی گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  مجتبی میرحسینی در سفره یک روزه خود به سیستان با حضور در کارخانه سنگ نرم بر جنوب شرق کشور، تصفیه آب دیجیتال، مجتمع تجاری راه ابریشم و خوراک دام از این مراکز اقتصادی که متعلق به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان می باشد بازدید و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد. 

 بازدید از مسقف کردن گلزار شهدای شهرستان زابل، زیباسازی بقعه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی از دیگر برنامه های این سفر بود.

 در پایان با حضور در منزل شهید مدافع امنیت محمد امین آب درشکر که در ناآرامی های مهرماه ۱۴۰۱ زاهدان به شهادت رسیده بودباخانواده این شهید معظم دیدار و گفتگو کردند .
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان