Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به تشریح چالش‌های گردشگری سلامت ایران در دنیا پرداخت و گفت: با همکاری مالزیایی‌ها درصدد معرفی بهتر و بیشتر خدمات سلامت ایران به دنیا هستیم. ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ اجتماعی پزشکی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزرای تسنیم، حسن انصاری در نشست توسعه گردشگری سلامت و تندرستی ایران و مالزی اظهار داشت: با وجود پتانسیل‌های خوب گردشگری سلامت در ایران هنوز نتوانسته‌ایم داشته‌هایمان را به دنیا معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما درصدد هستیم با همکاری فعالین گردشگری سلامت و تندرستی مالزی تجربیات بین‌المللی آنها را کسب کرده و موفقیت‌ مالزی در این حوزه را در کشور خودمان مورد استفاده قرار دهیم که این امر مستلزم ساماندهی در حوزه درمان و توریسم کشورمان است.

انصاری تصریح کرد: ما در ایران نیاز به نهادهای نظارتی در حوزه گردشگری سلامت برای خدمت به توریست خارجی داریم همانطور که مردم خودمان وقتی می‌خواهند یک جراحی انجام دهند در انتخاب پزشک و مرکز درمانی سردرگم هستند و نمی‌توانند ضمانت رسمی دریافت کنند با وجود اینکه ما جراحان بسیار قابلی داریم.

وی ادامه داد: باید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان با هماهنگی بیشتر و ارتقاء نظارت‌ها بتوانند با ایجاد برندهای بین‌المللی در حوزه گردشگری سلامت هر چه بیشتر خدمات درمانی کشورمان را به دنیا معرفی کنند.

انصاری عنوان کرد: البته ما سعی خواهیم کرد با استفاده از دانش مالزیایی‌ها بتوانیم حداقل در سال آینده از مسیر کمپانی‌های معتبر و بین‌المللی این کشور خدماتمان را به دنیا معرفی کنیم زیرا امروزه به دلایل متعدد - بیمه‌های بین‌المللی با ایران قرارداد منعقد نمی‌کنند و این یکی از مشکلات مهم در ارائه خدمات سلامت به گردشگر خارجی است.

در ادامه این نشست امیر اصلان‌زاده یکی از فعالان حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ما درصدد این هستیم تا مدل گردشگری سلامت و تندرستی مالزی را در ایران پیاده کنیم، افزود: امروز مالزی با ایجاد هولدینگ‌های معتبر بین‌المللی حوزه سلامت و تندرستی - درصدد دستیابی به بازار خاورمیانه است همانطور که در بازار چین نیز فعالیت می‌کند و این موفقیت مدیون همکاری دو جانبه وزارت بهداشت و گردشگری آنها است.

وی ادامه داد: گردش مالی حوزه گردشگری سلامت در ایران بالغ بر 7 میلیارد دلار است که ما نتوانستیم به دلیل نابسامانی‌هایی که وجود دارد از این گردش مالی بهره‌مند شویم ولی مالزی آمده و برای سال 2019 برای رسیدن به ارزش مالی 18 میلیارد دلاری از جذب 6 میلیون گردشگر حوزه سلامت و تندرستی هدفگذاری کرده است تا بتواند از هر گردشگر 3 هزار دلار درآمد کسب کند.

در ادامه این نشست شایسته مقدسی - معاون ایرانی یکی از برندهای حوزه توریسم سلامت و تندرستی مالزی با تشریح توریسم سلامت کشور مالزی اظهار داشت: مالزی هم اکنون یکی از کشورهای مترقی در حوزه توریسم سلامت به خصوص در حوزه زیبایی و ماساژ است زیرا توریسم سلامت به دو بخش درمان و زیبایی تعریف می‌شود..

وی با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما به عنوان توریسم سلامت حوزه درمان در دنیا شناخته‌ شده است، افزود: با این وجود مالزی سالانه حدود 2.5 میلیون توریسم برای حوزه سلامت زیبایی جذب می‌کند و برنامه آینده آنها در سال 2019 رسیدن به جذب 6 میلیون توریسم سلامت و تندرستی است.

مقدسی تصریح کرد: مالزی در سال 2018 جزو کشورهای مطرح ساحلی در حوزه گردشگری شناخته شد و در مجموع جزو 7 الی 10 کشور مطرح دنیا در حوزه گردشگری است که توانسته است در مقوله توریسم سلامت در حوزه گردشگری جراحی‌های زیبایی و ماساژ با همکاری وزارت بهداشت و وزارت گردشگری خود جایگاه قابل قبولی را در دنیا کسب کند.

وی در تشریح برخی موفقیت‌های مالزی در ارتقاء توریسم سلامت و تندرستی افزود: مثلا یکی از کمپانی‌های مهم مالزی در حوزه توریسم سلامت و تندرستی آمده است از 26 هزار مرکز سلامت و تندرسی در این کشور- یک هزار مرکز را بازرسی، انتخاب و به گردشگران معرفی کرده است و تبلیغات خود را در قالب اپلیکیشن، سفارتخانه‌های خود در دنیا و تبلیغات محیطی و رسانه‌ای انجام می‌دهد به طوریکه حتی افراد برای کامنت‌گذاری در مورد رضایت از خدمات می‌توانند مبلغی دریافت کنند.

مقدسی خاطرنشان کرد: حتی در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی - مالزی به سمتی پیش رفته که اگر گردشگری خدماتی را دریافت کرد و به دلایل متعددی از این نوع خدمات رضایت نداشته باشد مبلغ هزینه‌کرد آن عودت می‌شود و حتی یکی از چالش‌های مهم کشور مالزی که دریافت هزینه‌های بیشتر از توریست‌ها است در حوزه توریسم سلامت و تندرستی برطرف شده و تمام قیمت‌های خدمات آنها یکسان است.

درمان، زیارت و سفرهای فرهنگی بیشترین علت مسافرت خارجی‌ها به ایران / کشور حساب اقماری نداردچگونگی جذب پزشکان خارجی در گردشگری سلامت ایران/مردم به جای کشورهای خارج در مناطق آزاد خانه دوم بخرندوضعیت گردشگری سلامت در ایران / دانمارک و انگلیس در کنار ایران

انتهای پیام/

R1014143/P/S23,2,24,1416/CT11 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران