Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن فرقانی از اساتید دانشگاه امام حسین(ع) ظهر یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: ۹ دی فرآیندی بود که انقلاب را از انحراف و براندازی نجات داد و در سایه بصیرت مردم با صلابت در مسیر درست قرار گرفت.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ریشه ۹ دی را باید در کربلا بجوییم پیامبر اسلام دین اسلام را پایه گذاری کرد و طی ۲۳ سال موفق به ترویج این دین آسمانی گردید وحکومت اسلامی را پایه گذاری کرد تا چهل سال پس از پیامبر خلافای پیامبر سیرت آن حضرت را استمرار بخشیدند تا اینکه درسال ۴۱ حکومت به یزید رسید که قصد انحراف دین اسلام داشت و امام حسین (ع) برای نجات دین جدش و امر به معروف قیام کرد خیلی ها تلاش کردند حسین را ازقیامش منصرف کنند که موفق نشدند و حسین خون خویش ویاران را فدای اسلام واحیاء دین جدش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فتنه ۸۸ آمده بودند که اسلام را نابود کنند برخی درفتنه ۸۸ نامه بدون سلام و سرگشاده برای حضرت آقا نوشتند تهدید کردند توصیه کردند ولی موفق نشدند و فتنه شکست خورد بعد از نه سال ما این واقعه را گرامی می داریم مفهوم درک این موضوع این است که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز مردم به ندای حسین لبیک می گویند.

سردار فرقانی به گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد وافزود: پیش ازانقلاب اسلامی در دنیا دو گفتمان لیبرالیزم وسوسیالیزم حاکم بود و آمریکا درجبهه غرب و شوروی درجبهه شرق این گفتمان را ترویج و تبلیغ می کردند انقلاب اسلامی به رهبری پیر خمین گفتمان دینی و جهان بینی توحیدی به جهان عرضه داشت و با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت.

وی افزود: امروز بیش از همه باید مواظب باشیم دشمن بین ما نفوذ نکند و ایجاد تفرقه نکند و مردم را ازحکومت روی گردان نکنند این اتفاق درعراق افتاد به بهانه تروریسم و سلاح هسته ای به عراق لشکر کشی کردند وفجایع زیادی انجام دادند چندین هزار زن و مرد عراقی را کشتند نفت عراق را به بیغما بردند ده سال مردم عراق درتحریم قرار دادند حتی منطقه پرواز ممنوع بر سر عراق اجرا کردند روزانه ۵ میلیون بشکه نفت از بصره به آمریکا صادر می‌کنند.

فرقانی تصریح کرد: امروز دشمن قدرت ما را کاملا درک کرده اما بعضی افراد درداخل به قدرت خودی ایمان ندارند از یک موشک دشمن می ترسند امروز قدرت ما درخلیج فارس و تنگه هرمز باعث شده که ناو هواپیمابر آمریکا وشناورهای آنها هنگام و ورود به تنگه هرمز باید مکالمات بیسیمی خود را به فارسی انجام دهند و عاجزانه از شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخواهند که به آنها نزدیک نشوند تا درگیری پیش نیاید این قدرت این صلابت مرهون نه دی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از فتنه به صراحت نام می برند وبرآن تاکید دارند اما برخی از به کار بردن لفظ فتنه ابا دارند وبه دنبال تطهیر فتنه گران هستند اما مردم با بصیرت با عشق وعلاقه جلو فتنه گران ایستادند و دست دشمن قطع شد.

وی به سناریوهای دشمن درمقابله با انقلاب اسلامی از جنگ داخلی درسیستان و بلوچستان و کردستان گنبد و خوزستان تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کودتا و ترور تحریم اشاره کرد و افزود: دشمن درهمه این سناریوها شکست خورد اما ناامید نشد و به سمت تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه نظام رفتند که رهبرانقلاب از آغاز رهبری شان برآن تاکید داشتند و گوش شنوایی نبود سناریوی تهاجم فرهنگی دردوران اصلاحات که محصول آن فتنه ۱۸ تیربود.

وی افزود: در فتنه ۸۸ هدف براندازی نظام بود و رمز آن تقلب در انتخابات بود تغلب رمز شورش بود با رمز تقلب جنگ احزاب تحمیل کردند و همه آندند برخی سفارتخانه ها هدایت‌گر فتنه بودند این فتنه بیش از شش ماه طول کشید و در ۶ دی روز عاشورا خیمه امام حسین را به آتش کشیدند عزاداران را ضرب و جرح کردند با فلسفه عاشورا تقابل کردند نهایتا اینجا بود که مردم تحمل نکردند و به صورت خودش به میدان آمدند وحماسه نه دی را خلق کردند وخط بطلان بر فتنه ۸۸ کشیدند.

فرقانی افزود: بعد از فتنه ۸۸ دشمن بیکار ننشسته و به دنبال این است که محوریت وحدت را بزند. مرکز ثقل انقلاب رهبر است. دشمن به دنبال زدن ثقل انقلاب است می خواهند ما را درون تهی کنند و فتنه ۹۸ تابستان داغ و زمستان های داغ درنظر دارند ایران امروز یک ابرقدرت منطقه ای و دشمن گزینه نظامی حتی زیر میز هم ندارد دشمن امروز وحدت را نشانه گرفته است.

کد خبر 4499537

منبع: مهر

کلیدواژه: 9 دی بوشهر دانشگاه امام حسین ع عسلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز یک عملیات رزمی فرهنگی و یک جهاد تبیین بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یک تبادل فرهنگی بین استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب با سایر شرکت کنندگان از استان‌های دیگر در این همایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در حاشیه سفر به سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد شهدای بازی دراز اظهار کرد: مقدمه‌های لازم برای برگزاری با شکوه رزمایش بزرگ فرهنگی بازی دراز در این شهرستان برای یک مراسمی درخور شأن شهدای این عملیات در شهرستان با بسیج همه امکانات و با حضور همه دستگاه‌های اداری فراهم شده است.

وی افزود: مراسم سالروز بزرگداشت عملیات بازی دراز مانند سال‌های قبل با شکوه تمام در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور دارد و تمام مباحث امنیتی، اسکان و پذیرایی، آماده‌باش اورژانس و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، استقرار موکب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم یادواره شهدا چهارشنبه شب در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در شهر سرپل ذهاب برگزار و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز نیز در صبح روز پنجشنبه با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور با رمز مبارک یا زهرا (س) راس ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از تمام ادارات که در هماهنگی و همراهی و آماده سازی شهرستان برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور نقش داشته‌اند و موکب داران که به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده‌اند تا به شرکت کنندگان خدمات رسانی کنند، ادامه داد: این مراسم پیش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش ایمنا از کرمانشاه، مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد و در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز به یاد عملیات غرورآفرین آزادسازی این ارتفاعات از ساعت ۶ صبح با حضور کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 751163

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند