Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@01:50:27 GMT

پلیس : ساعت سرقت از منزل تغییر کرده است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۲۸۱۷

پلیس : ساعت سرقت از منزل تغییر کرده است

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اعلام کرد: ساعت وقوع سرقت از منزل نسبت به گذشته تغییر کرده است و سارقان به محض تاریک شدن هوا، اقدام به سرقت می کنند.سرهنگ رضا موذن افزود: اگر در گذشته سارقان منزل حوالی ساعت 9 تا 10 شب یا یک یا دو بامداد را برای سرقت انتخاب می کردند اکنون چنین نیست بلکه سارقان به محض تاریک شدن هوا دست به سرقت از منزل می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:سارقان وقتی ازنبود صاحب خانه اطمینان می یابندنقشه شوم خود را عملی می کنند،آیفون خانه ها را می زنندیادرقالب پیک در خانه ها را می زنند و از آن جایی که به صورت تیمی کار می کنند، چند نفر آنها در کوچه زاغ زنی می کنند.سرهنگ موذن اضافه کرد: برخی افراد دربعد ازظهرتاحدود 10 یا 11 شب به میهمانی یا خرید می روند. سارقان از این فرصت استفاده می کنند و دست به سرقت می زنند.

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: با توجه به نوسانات بازار و افزایش قیمت طلا و ارز و نگهداری آنها در منزل، میزان سرقت از منزل در ماه های اخیر هفت تا هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است بر این اساس لازم است هموطنان نسبت به حفاظت از اموال خود بیشتر دقت نظر داشته باشند و خانه را به حال خود رها نکنند یا تصور نکنند وقتی ساعت 17 بیرون بروند اتفاقی نمی افتد و سارقان شب هنگام دست به کار می شوند.سرهنگ موذن افزود: بین مدت زمانی که ساکنان در منزل حضور ندارند، با میزان خطر سرقت رابطه مستقیم دارد، سارقان در سرقت خانه ها از کوچکترین غفلت ساکنان بهره می برند.

 

سرهنگ موذن با هشدار به شهروندان در مورد افزایش میزان سرقت منزل افزود: شهروندان با هوشیاری و کسب آگاهی می توانند کام سارقان منزل را تلخ کنند و باید از نگهداری طلا و ارز در منزل اجتناب کنند.وی ادامه داد: هموطنان باید از نگهداری ارز و طلا و همچنین میزان زیاد پول در خانه جدا خودداری کنند و مراقبت از اموال خود را به صندوق امانات بسپارند.

 

موذن با توصیه به هموطنان برای پیشگیری از وقوع سرقت از منزل، گفت: هنگام ترک منزل برای عزیمت به مسافرت یا برای چند ساعت، در صورت امکان، سعی شود با استفاده از تایمر، روشنایی منزل به هنگام شب به طور متناوب تامین شود.وی گفت: منزل خود را برای سرکشی و استفاده خدماتی به افراد مطمئن بسپارید و در صورت امکان در اتاق های داخل ساختمان را قفل و فقط کلید در ورودی ساختمان و درِ اصلی را به افراد مورد اطمینان بسپارید.

 

موذن ادامه داد: راه های ورودی و خروجی منزل خود از قبیل کانال کولر و نورگیر را با محافظ مطمئن پوشش دهید و برای حفاظت بیشتر از منزل می توانید توپی قفل های سوئیچی را به وسیله لوله بپوشانید یا توپی قفل را با بدنه همسطح کنید. تمام پنجره های قابل دسترسی، نورگیرها و پاسیوها را به حفاظ مقاوم تجهیز کنید به ویژه در طبقات پایین که سارقان از طریق پریدن روی بالکن یا لوله گاز برای دسترسی به منزل استفاده می کنند.

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی، اضافه کرد: در مورد افرادی که به عنوان مامور سازمان های مختلف به منزل شما مراجعه می کنند، وسواس بیشتری به خرج دهید و قبل از شناسایی کامل و رویت مدارک آنها از ورود این افراد به داخل منزل خودداری کنید. کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن آن در محل هایی از جمله زیر جاکفشی و سایر محل های قابل دسترسی اجتناب کنید.

 

ایرنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کوچه گوناگون منزل دزد پلیس جام نیوز سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر