Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:21:26 GMT

پیروز واقعی آزمون 88 توده های مردمی بودند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۳۴۱۴

پیروز واقعی آزمون 88 توده های مردمی بودند

اصفهان-ایرنا- امام جمعه فریدونشهر توده های مردمی را پیروز واقعی آزمون 88 ذکر کرد و گفت: بصیرت، تیزبینی و سرسپردگی توده های مردمی به ولایت، توطئه شوم دشمن را خنثی و حماسه عزت آفرین 9 دی را خلق کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی روز یکشنبه در اجتماع بصیرتی مردم شهرستان فریدن به مناسبت 9 دی در مسجد صاحب زمان(عج) شهر داران، افزود در برخی شهرها مانند اصفهان مردم از چند روز پیش به پیشواز حماسه رفتند و با حضور هوشمندانه درس عبرت بزرگی به فتنه گران دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی نزدیک به ده سال از فتنه 88 می گذرد اما حماسه 9 دی به تعبیر رهبر انقلاب در تاریخ ماندگار شد به طوری که نه فراموش می شود و نه به پشتوانه بصیرت مردمی تکرار خواهد شد.
امام جمعه فریدونشهر ادامه داد : پیروی از هوای نفس، بدعت گذاری، مخالفت با حکم خدا، دنباله روی و تقلید گروهی از گروه دیگر بدون در نظر گرفتن رضای خدا سر آغاز فتنه است.
شامحمدی با بیان اینکه فتنه برای مشروعیت نمایی مقداری از حق را با باطل در هم می آمیزد، اضافه کرد: حق همچون خورشید درخشانی است که وقتی نمایان شود همه کورسوها، اشعه ها و پرتوها شمشیر خود را غلاف خواهند کرد.
به گفته وی اهل نجات در فتنه ها کسانی هستند که مورد احسان خداوند قرار گرفته اند.
حجت الاسلام شامحمدی افزود: سران فتنه به دنبال هوای نفس بدعت گذاشتند و از ولی فقیه زمان خود ابطال نتیجه انتخابات را خواستار شدند، با کتاب خدا مخالفت کردند و در این میان مردمانی از مردمان دیگر دنباله روی کردند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا آسیب های مادی و معنوی بیشماری به کشور وارد شود.
وی افزود: گستاخی دشمنان، تشدید تحریم ها، بروز بن بست های اقتصادی و کوچک تر شدن سفره مردم پیامدهای همان فتنه سال های پیش است.
امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه فتنه گران به دنبال زمین زدن ولایت فقیه و پایین کشیدن نظام بودند، افزود: عوامل فتنه برای خارجی ها پیغام نوشتند که تحریم ها را تشدید کنید و سپس همه قصورها و کمبودها را به روی دوش نظام گذاشتند و وانمود کردند که اسلام از مدیریت عاجز است، این در حالی است که اسلام همان دینی است که ما را از سلطه مستکبران رها کرد و پیروزی های پی در پی را برایمان به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام شامحمدی تصریح کرد: کسانی که بر پیکر نظام تکیه زده اند و از این سفره تناول می کنند اما به دنبال فتنه اندازی و دسیسه هستند؛ به زودی رسوا و ذلیل خواهند شد.
امام جمعه فریدونشهر افزود: عده ای در جریان فتنه 88 به رهبری پشت کردند و از پذیرش نصایح امام امت سرباز زدند و دنباله روی گروه های دیگر شدند این در حالی است که در اسلام تاکید شده است چنانچه در کشاکش فتنه های زمانه از درک حق عاجز ماندید به ولی خود نگاه کنید و از او مدد بجوئید.
شامحمدی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه به پای حقوق ملت ایستادگی کردند، مدارا را برگزیدند و علی گونه برخورد کردند، تقوای ایشان منجر به رافت اسلامی و فرصت دادن به فتنه گران برای بازگشت و توبه شد، اما باید بدانیم صبر رهبر نیز اندازه ای دارد.
امام جمعه فریدونشهر تصریح کرد: زیر بیرق فتنه گران به ساحت قدسی امام حسین(ع) اهانت شد اما آنها به دلیل اینکه سیاه لشگرها را از دست ندهند هرگز از این بی حرمتی اعلام برائت نکردند و همین مساله موجب شد تا مردم با هوشیاری خط قرمز های ارزشی و دینی خود را بازیابند.
وی با اشاره به تفاسیر برخی مبنی بر خدمات گذشته فتنه گران برای نظام و فرافکنی این مساله، افزود: خداوند در کتاب خود خطاب به پیامبر به صراحت فرموده که چنانچه مشرک شوی اعمالت هبط خواهد شد و جزو زیانکاران خواهی بود، بنابراین کسی که مقابل ولی بایستد اعمال گذشته خود را ولو خوب نابود کرده است .
حجت الاسلام شامحمدی به برهه های حساس پیش رو درآینده کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه کنونی ما بصیرت افزایی و تحلیل درست وقایع است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عدالت گستر است و باید بر این مبنا حرکت کند، اضافه کرد: نباید بگذاریم انقلاب و گفتمان آن به دست نااهلان بیفتد.
امام جمعه شهر داران در این آیین اظهارداشت: در شرایطی که تشخیص حق از باطل سخت می شود وظیفه ما غرق نشدن در هیاهوها و سپس ریشه کنی فتنه است.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی اضافه کرد: منحرفان در سال 88 با هدف براندازی نظام توطئه چینی کردند اما مردم شجاعانه و هوشیارانه به میدان آمدند، از ارزش های ولایی و دینی خود دفاع کردند و نقاب نفاق را از چهره دورویان و خائنان برداشتند.
وی با بیان اینکه ریشه فتنه را باید سوزاند، افزود: اگر شعبه ای از فتنه باقی بماند باز هم بیم فتنه باید داشت.
امام جمعه داران با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر رفع حصر سران فتنه افزود: کوچک ترین دفاع از سران فتنه به معنای احیای دوباره فتنه است.
وی بر ضرورت وحدت و انسجام اقشار مردمی، حضور موثر و مطالبه گری منطقی در راستای حل مشکلات تاکید کرد.
تجمع بصیرتی مردم ولایتمدار فریدن با هدف گرامیداشت حماسه 9 دی،امروز با حضور پرشور گروه های مختلف مردمی و جمعی از مسوولان در مسجد صاحب زمان شهر داران(مرکز فریدن) برگزار شد.
در این آیین مردم با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر منافق' و 'هیهات من الذله' نفرت خود از بدخواهان نظام و انقلاب را به نمایش گذاشتند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فريدن فتنه 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه پرند از استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با موضوع دوخت رایگان چادر بانوان در شهر پرند و پیگیری‌های امام جمعه این شهر گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها، احساس ضرورت کردیم تا خدمتی در رایگان در جهت عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

امام جمعه پرند به تعلیم و کارآموزی برخی از محصلان حوزه علمیه خواهران پرند در هنر دوخت چادر مشکی و رنگی در انواع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار دوخت، چادر به قیمت کارخانه شهرکرد ارائه می‌شود که مورد استقبال بانوان شهر پرند قرار گرفته است.

وی درباره روند ارائه خدمت به بانوان شهر پرند در عرضه و دوخت چادر توضیح داد: بانوان در طول هفته ثبت نام می‌کنند و برای پنجشنبه که خیاطان مخصوص این کار در حوزه علمیه خواهران مستقر می‌شوند در فاصله زمانی صبح تا غروب نوبت می‌گیرند؛ این کار به صورت یکسره در این ساعت انجام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: خواهرانی که زحمت دوخت چادر را تقبل کرده‌اند، اکنون به دوخت چادرهای ساده، قجری، ملی و انواع دیگر مسلط هستند و مراجعین از کارشان رضایت کامل دارند؛ در همان روز مراجعه چادر برش می‌خورد و دوخته می‌شود که علاوه بر رایگان بودن، در سریع‌ترین زمان تحویل می‌شود.

امام جمعه پرند تأکید کرد: چنین خدمتی در کنار طرح عفاف و حجاب، کمک شایان توجهی به خانواده‌های مذهبی است که حجاب برتر یعنی چادر را برای خود برگزیده‌اند؛ به این وسیله کمک می‌کنیم تا حتی خانواده‌های ضعیف که خرید چادر برایشان دشوار است بتوانند پاداش این انتخاب خوب خود را دریافت کنند.

وی درباره توسعه این کار اظهار داشت: پس از گام اول، به دنبال این هستیم که در مجموعه خود دوخت لباس‌های اسلامی را شروع کنیم.

کاظمی خدمات فراجا در امر به معروف و نهی از منکر در خط مقدم طرح عفاف و حجاب را ستود و افزود: این خدمت ما اقدامات جانبی است که به عنوان کار فرهنگی می‌تواند کمک کار طرح عفاف و حجاب باشد.

امام جمعه پرند وضعیت فرهنگی شهر پرند را به دلیل سکنه‌ای که همه مهاجر هستند ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با همین وضعیت ضعیف فرهنگی در شهر نوپای پرند استقبال از طرح دوخت رایگان چادر چشمگیر و فراتر از انتظار و برای بنده و تمام مجموعه خواهرانی که کمک می‌کنند قابل تقدیر و تحسین است.

کد خبر 6096575

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور