Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:25:00 GMT

فوران آتشفشان در اندونزی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۴۰۷۱

مقامات اندونزی از فوران کوه آتشفشانی "آگونگ" واقع در شمال جزیره "بالیِ" این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان ژئوفیزیک اندونزی اعلام کرد: فوران کوه آتشفشانی "آگونگ" ساعت ۴:۰۹ صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی رخ داده است.

ارتفاع دقیق ستون های خاکستر ناشی از این فوران به سختی قابل مشاهده است. ابرهای سنگین به هنگام فوران مانع دید مستقیم قله این کوه آتشفشانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین دستگاه‌های لرزه‌نگار حداکثر دامنه این فوران را که به مدت سه دقیقه و هشت ثانیه به طول انجامیده، ۲۲ میلی‌متر اندازه‌گیری کرده‌اند.

در حال حاضر این کوه در وضعیت هشدار قرار داشته و سطح سه هشدار برای این آتشفشان صادر شده است.

مرکز مقابله با بلایای زمین شناسی و آتشفشان‌ شناسی اندونزی از ساکنان، مسافران و گردشگران در این نواحی خواسته تا از "منطقه قرمز" که شامل چهار کیلومتری اطراف دهانه آتشفشان می‌شود، دور بمانند.

به گفته این مرکز محدوده "منطقه قرمز" در روزهای آینده بر اساس نتایج نظارتی پایگاه این مرکز ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

مرکز مقابله با بلایای زمین شناسی و آتشفشان‌ شناسی اندونزی هم‌چنین به ساکنان اطراف رودخانه ها نسبت به خطرات احتمالی جریان یافتن گدازه ها و مواد آتشفشانی به رودخانه‌ها هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، خاکسترهای آتشفشانی طی روزهای بارانی مناطق شمالی جزیره "بالی" را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است