Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، دستمزدهای بازیگران سینما، به طور متوسط ۶۰ درصد کل هزینه ساخت فیلم را در ایران در بر می‌گیرد؛ سینمایی که بخش عمده‌ای از ورود سرمایه به آن از محل بودجهعمومی و حمایت ارگان‌ها و نهادها تأمین می‌شود، به عبارت دیگر هر ایرانی با پرداخت مالیات یا سهمی که از فروش نفت دارد، در پرداخت دستمزدهای میلیاردی به بازیگران سینما نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی فیلم‌های کم هزینه آپارتمانی که با چند نمای محدود و اکثراً در فضای بسته یک آپارتمان تولید می‌شوند، در شرایط فعلی نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه تولید دارند؛ هزینه‌ای که بخش عمده آن صرف پرداخت دستمزد بازیگران می‌شود. همین فیلم اگر بخواهد در فروش پیشه به سودآوری برسد باید حداقل ۱۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد. اما آمار رسمی فروش سینماها در ایران نشان می‌دهد تعداد کمی از آثار اکران شده توان عبور از مرز ۱۰ میلیارد تومان فروش را دارند.

برخی از تهیه کنندگان سینما معتقدند دستمزدهای بالای بازیگران ناشی از ورود پول‌های مشکوک به سینماست؛ پول‌هایی که منشأ روشنی ندارند و از سوی سرمایه گذارانی تازه از راه رسیده به پروژه‌های سینمایی تزریق می‌شوند و پروژه‌هایی تولید شده‌اند که در عمل بازدهی اقتصادی نداشته‌اند.

دستمزد بالای بازیگران سینما فقط محدود به برخی از چهره‌های سینمایی می‌شود و بسیاری از بازیگران سینما حتی خواب چنین دستمزدهایی را هم نخواهند دید.

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما می‌گوید: «شاید خیلی‌ها باورشان نشود که دستمزد بدنه سینما و تلویزیون ایران شاید به ماهانه ۲ تا ۳ میلیون هم نرسد و با این ارقام باید هم کرایه خانه دهند و هم خرج زندگی. آیا ممکن است؟»

شریفی درباره کمک به معیشت بدنه سینما می‌گوید: «اگر صنوف یکپارچه و درست و حسابی داشتیم که بتواند در بحران‌ها هم که شده به یاری بدنه هنری کشور بشتابد یقیناً تحمل درد آسان‌تر می‌شد، اما جای خالی این صنوف هم بدجوری احساس می‌شود. صنف هنری داریم، مثلاً خانه سینما را داریم که اتفاقاً حمایت‌های مالی خوبی هم از دولت می‌گیرد، اما مشکل آنجاست که این حمایت‌ها به بدنه صنف نمی‌رسد و اغلب میان حلقه‌ای معدود که با ارتباطات در صنف سینما رخنه کرده‌اند، توزیع می‌شود!» اگر بدنه سینما تا این حد وضعیت بد اقتصادی فرو رفته است که با کمک دولتی باید امرار معاش کند، دستمزدهای نجومی در سینما به چه کسانی داده می‌شود؟

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران سرمایه دستمزد پارس تامین نجومی دستمزدهای پارس نیوز بازیگران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما