Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، ششمین ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین 8 دی ماه در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد. در این جلسه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مجمع نمایندگان استان ساعاتی ‌پای درد و دل‌ جوانان قزوینی نشستند و در پایان این نشست را پربازده و اثربخش دانستند.

دشمن می‌خواهد به پیکره نظام ضربه بزند

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این نشست با اشاره به اینکه امروز زمان پیش کشیدن مباحث فردی نیست گفت: برای دشمن اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست بلکه همه ما مردم ایران اسلامی طعمه دشمن هستیم و آن‌ها به دنبال ضربه زدن به پیکره جمهوری اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران قاسمی اظهار کرد: در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی بایستی با توجه به هجمه‌های دشمن همه جریان‌ها و سلایق سیاسی متحد شویم و به حمایت همه‌جانبه از نظام و انقلاب بپردازیم.

بیکاری با مدرک دکترا، مصداق بارز اتلاف فرصت‌هاست

محمدحسین زرآبادی یکی از فعالین ستادی و حامیان دولت در این نشست خطاب به استاندار و مجمع نمایندگان گفت: مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف قابل بررسی است به عنوان مثال سیاست‌های نسنجیده آموزش‌وپرورش در سال‌های نخست جوانی منجر به استرس کنکور در بین جوانان می‌شود، مطالبات دانشجویی که در برخی موارد منجر به ستاره‌دار شدن آنان در دانشگاه خواهد شد و درنهایت مشکل عدم اشتغال، که همه از مصادیق بارز اتلاف فرصت‌های جوانان است.
این دانشجوی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون که شاهد چهل‌سالگی انقلاب هستیم آیا فرصت آن نشده که با رعایت اصل شایسته‌سالاری از جوانانی که صاحب اندیشه‌های پویا و خلاقیت محور هستند در پست‌های مدیریتی استان استفاده شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه آنچه باعث اشاعه ناامیدی و بی‌اعتمادی در مردم شده، فساد این روزهاست که ناشی از عدم شفافیت ساز و کارهای اداری و اقتصادی است و در نهایت گسترش رانت را در پی دارد، فسادی که بیشترین تأثیرات مخرب خود را بر قشر جوانان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های نظام و کشور تحمیل می‌کند.

پرونده‌ای برای مدیران ناکارآمد دولتی وجود ندارد؟

محمد حیدری یکی از فعالین سیاسی استان با اشاره به هم‌افزایی و انسجام احزاب و گروه‌های سیاسی در حفظ منافع ملی کشور، تصریح کرد: بی‌انصافی است اگر مسبب ناکارآمدی‌ها و مشکلات فعلی کشور را صرفاً شخص رئیس‌جمهور بدانیم، ازاین‌روی حمایت از دولت به‌عنوان یکی از وظایف اصلی مردم در این برهه حساس است.
وی افزود: آیا زمان آن فرانرسیده که در راستای معرفی و شفاف‌سازی پرونده‌ مدیرانی که در حین اشتغال به پُست‌های مدیریتی با برخورداری از رانت مدیریتی، کاسبی میلیاردی برای خود مهیا کرده‌اند اقدامی صورت گیرد؟ مدیرانی که همچنان مدیر دولتی هستند و ده‌ها و صدها مسئله دیگردارند که در پرونده مدیریتی شان ثبت‌نشده است.

بی‌توجهی به جوانان از سوی مسئولین، یکی از نقاط مشترک طیف‌های سیاسی

یکی دیگر از جوانان فعال استان قزوین در این نشست گفت: یکی از نقاط مشترک همه جوانان از طیف‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب از گذشته تاکنون مغفول ماندن در اعتماد به آنان و عدم به‌کارگیری آنان در مناصب مدیریتی است.
وی با خطاب به استاندار و نمایندگان مردم بیان کرد: نمایندهٔ عالی دولت و نمایندگان استان در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود باید در ارائه خدمات به مردم رقابت داشته باشند.
آخرین مطالبه این جوان موضوع برگزاری نشست‌ها و مناظره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسط مسئولین بود.

اگر به فکر معلم نیستید نگران خروجی‌های آموزش‌وپرورش باشید

نوری الموتی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با اشاره به بودجه ناکافی آموزش‌وپرورش و نگاه پایین فرادستان به مقوله آموزش اظهار کرد: وضعیت فعلی آموزش‌وپرورش در موضوعات آموزشی، عزل و نصب‌های سیاسی با عنایت به سند تحول ملی رضایت‌بخش نیست و معلمان به‌عنوان معماران علم و دانش آینده کشور به همراه دیدگاه‌ها و مطالباتشان نادیده گرفته می‌شوند.
وی با اشاره به فضای آزاداندیشی پردیس‌های معلمان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: از گذشته تاکنون که دولت تدبیر و امید به روی کار آمده است همچنان تریبون‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علی‌رغم سازوکارهای اعلام‌شده، دارای محدودیت‌ها و خطی مشی‌های دیکته شده است.

عدم همکاری ادارات و نهادهای دولت با سمن‌ها

محمدرضا جعفری میزوجی بیان کرد: سهم 30 درصدی مناصب مدیریتی بانوان در استان محقق شده و تجربه ثابت کرده که بانوان به‌عنوان اصلی‌ترین فرد در بنیاد خانواده توانسته‌اند کارنامه درخشانی را در عملکرد حوزه مدیریتی خود ثبت نمایند.
این فعال سیاسی و فرهنگی در ادامه تصریح کرد: از سویی دولت خواستار شکل‌گیری نهادهای مردم‌نهاد در قالب گروه‌های فعال جوانان است و از سویی با شروع کار این گروه‌های مردم‌نهاد دستگاه‌های اجرایی و یا برخی نهادهای دولتی دربشان را به روی طرح‌ها و برنامه‌های مسنجم این قشر می‌بندند.

جامعه سیاست زده‌شده است

زاهدی استاندار قزوین اظهار کرد: جوانان نکات و دغدغه‌های خوبی را مطرح کردند که البته بیشترین آن‌ها مربوط به حوزهٔ اشتغال، ازدواج، انتصابات و بودجه استان و استفاده از ظرفیت جوانان بود.
وی ادامه داد: آماری که از ایجاد اشتغال توسط ما گفته می‌شود بر اساس لیست بیمه تأمین اجتماعی است که البته واحدهایی هم وجود دارد که تعدیل نیرو داشته و باید در گزارش‌ها لحاظ شود.
استاندار ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون کادر سازی به‌صورت درست اتفاق نیفتاده است بنابراین باید کادرسازی به‌درستی صورت گیرد تا کارها به دست جوانان سپرده شود.
وی تصریح کرد: مردم در بعضی موارد چوب سیاست را می‌خورند و سیاست‌‍زدگی جامعه موجب شده تا ثبات مدیریتی در کشور وجود نداشته باشد.
استاندار یادآور شد: هر دولتی که روی کار می‌آید حق دارد مدیران خود را تغییر دهد اما من در زمان حضور خود مدیران اصولگرایی را هم که درست کار می‌کردند حفظ کردم.
زاهدی بیان کرد: در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان قرار نیست کسی به‌صورت جدید استخدام شود بلکه از همان دستگاه استفاده و جایگزین می‌شود چراکه ورود فرد جدید نیازمند مجوز و بودجه است.
وی خاطرنشان کرد: هر اداره‌ای که با سازمان‌های مردم‌نهاد تعامل ندارد اعلام کنید تا دستور لازم جهت تعامل صادر شود.
استاندار قزوین در پایان گفت: همه مشکلات را درک می‌کنیم و باید دست در دست هم دهیم تا از این شرایط خارج شویم.

بودجه امسال نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در برابر انتصاباتی که شخص استاندار انجام داده است مطیع هستیم و اما اگر افراد دیگری بخواهند دخالت کنند باید نظر نمایندگان در اولویت قرار باشد.
وی افزود: با توجه به اعتراضات برخی از جوانان نسبت به میزان بودجه استان باید گفت که بودجه امسال نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین تنها ۴ نماینده دارد نسبت به استان‌های دیگر که با تعداد زیادی نماینده در مجلس حضور دارند، جایگاه خوبی در بودجه دارا است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید در صحن مجلس داد مردم را به گوش مسئولان برسانیم و فریاد بزنیم و البته باید از آن‌ها مطالبه گری داشته باشیم بنابراین کسی تصور نکند که ما وظایف خود را فراموش کردیم.
محمدی ادامه داد: من براساس رشته تحصیلی و تخصص خود وارد کمیسیون اصل ۹۰ شدم و هیچ‌گاه به دنبال آن نبودم تا به فعالیت‌هایی ورود پیدا کنم که تخصصم نیست.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیانکرد: می‌توانم برای سرکشی به سفارت‌خانه‌های دیگر به کشورهای خارجی سفر کنم اما تاکنون به دنبال سفرهای خارجی نبوده و بیشتر پیگیر مشکلات مردم هستم تا کاری باقی نماند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای شفافیت و شایسته‌سالاری باید شاخصه‌هایی تعریف شود و بر اساس همان شاخصه‌ها ارزیابی صورت گیرد.
وی تأکید کرد: هر پروژه مهمی که در استان اجرا می‌شود یک‌طرف آن نمایندگان هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به انتقال آب سد طالقان، ساخت راه‌آهن قزوین به رشت و شتابگر ملی اشاره کرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در برابر انتصاباتی که شخص استاندار انجام داده است مطیع هستیم و اما اگر افراد دیگری بخواهند دخالت کنند باید نظر نمایندگان در اولویت قرار باشد.

جوانان نقد آگاهانه داشته باشند

سیده حمیده زرآبادی در این نشست می‌گوید: جوانان بابیان دیدگاه‌های خود به ما انگیزه می‌دهند تا در ادامه مسیر باانرژی بیشتری دنبال حل مشکلات باشیم.
وی در خصوص انتقاد جوانان به جایگاه قزوین در اختصاص بودجه خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند در موضوع بودجه استان قزوین نمایندگان کم‌کاری کرده‌اند منطقی نیست زیرا نماینده استان قم که رئیس مجلس است و استان سمنان ‌که رئیس‌جمهور حامی آن‌هاست در جدول پایین‌تر از قزوین قرار دارند بنابراین باید گفت اختصاص بودجه چارچوب‌های خاص خود را دارد.
زرآبادی تصریح کرد: دو شاخص جمعیت و مساحت در تعیین بودجه تأثیرگذار است با این تفاسیر از جوانان انتظار داریم نقد آگاهانه داشته باشند تا موجب توسعه شود.
وی گفت: بر این باور هستیم که باید به جوانان اعتماد شود و از استاندار درخواست می‌کنیم مشاور جوان خود را معرفی کنند همان‌طور که تاکنون توسط فرمانداران بویین‌زهرا و البرز مشاور جوان تعیین‌شده است.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد یکی از جوانان به موضوع ضروری نبودن ورود بانوان به ورزشگاه تصریح کرد: نماینده مجلس باید جوابگوی همه مشکلات و مطالبات مردم باشد و بر ما واجب است که به درخواست برخی بانوان‌ که چنین مطالبه‌ای داشتند بپردازیم.
این مسئول افزود: فیلترینگ هم از موضوعاتی است که باید موردتوجه کارشناسی قرار گیرد و ما وظیفه‌داریم برای مدیریت راهکار درستی انتخاب کنیم ما نمی‌توانیم با تکنولوژی مقابله کنیم ضمن اینکه باید به آزادی‌های اجتماعی و مشروع مردم هم احترام بگذاریم.
زرآبادی گفت: نماینده قرار نیست برای خودش کار کند او باید برای مردم کار کند ضمن اینکه از رسانه‌ها انتظار داریم اگر نماینده‌ای فرد نالایقی را معرفی می‌کند شفاف‌سازی کنند که آن مدیر از طرف کدام نماینده معرفی‌شده است.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه یک نفر با مدرک جعلی سمتی بگیرد و با او برخورد نشود منطقی نیست و باعث نارضایی می‌شود زیرا آنچه جوانان را ناراحت می‌کند بی‌عدالتی است.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها هم مراقب باشند تا درگیر تسویه‌حساب‌های مختلف نشوند زیرا بعضاً دیده می‌شود برخی رسانه‌ها برای خوش‌آمد فلان و بهمان حزب اخبار کذب منتشر می‌کنند؛ کسی از نقد ناراحت نمی‌شود اما در همین استان رسانه‌ای هست که همیشه خبر تخریبی می‌زند که باید رویه‌اش را اصلاح کند.
زرآبادی بیان کرد: دنبال هم‌افزایی باشیم، رسانه‌ها کمک کنند تا جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در فضای واقعی باهم تعامل کنند زیرا تا امروز هر تعاملی بوده در فضای مجازی بوده است.
وی در پایان گفت: باید در استفاده از ظرفیت جوانان جسارت بیشتری داشته باشیم و به موضوع جوانان سیاسی نگاه نکنیم و باور داشته باشیم آینده کشور به دست همین جوانان خواهد بود.

اقتدار کشور در گروه توان علمی و عملی جوانان است

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ای مختصر از عملکرد خود در شهرستان با موضوع اشتغال جوانان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی گفت: یکی از شاخص‌های عوامل توسعه انسانی استان ارتقاء توان علمی و عملی جمعیت جوان است که به‌عنوان یک عامل جدی تغییر، تحول و توسعه در تمام ابعاد پنداشته شده است.
وی به تأسی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت توجه به جوانان در اشتغال و ازدواج جوانان بیان کرد: دغدغه بیشتر مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باوجود موضوعات متفاوت و عدیده باید درراستای ساماندهی امور جوانان باشد.
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحمل‌پذیری در مقابل اندیشه‌های مخالف گفت: تحمل نظرات مخالف در حقیقت ممارستی است که در طی آن به اظهارنظرها، عقاید و افکار یکدیگر احترام گذاشته‌شده و اگر آراء دیگران با نظرات آنان مغایرت داشت، باید به‌جای ایجاد تضاد به گفت‌وگو و تعامل روی آورد.
وی در ادامه تأکید کرد: باید در مسیر خدمت‌گزاری به مردم و تفکرات آن‌ها به‌عنوان ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب متعهد باشیم، چراکه اگر تحمل و صبوری نباشد، در مسیر کار با مشکل مواجه خواهیم شد.

حال باید دید مسئولان به چه اندازه به آنچه می‌گویند باور داشته و از ظرفیت جوانان در امور استفاده کرده و در راستای حل مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن آنان تلاش خواهند کرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین جوانان قزوین استاندار قزوین نمایندگان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای تیم ملی جوان کشورمان که روز شنبه در سومین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا کویت را با نتیجه ۲۵ بر ۱ شکست دادند عصر امروز یکشنبه توانستند در آخرین دیدار گروهی خود مالزی را هم از سد راه بردارند.

ملی پوشان زیر ۱۸ سال ایران توانستند تیم مالزی را ۱۱ بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شوند.

تیم ملی هاکی روی یخ جوانان ایران در دو دیدار مغلوب تایلند و ازبکستان شد و با پیروزی مقابل کویت و مالزی به دیدار پنجم و ششمی راه یافت که سه شنبه مقابل امارات برگزار می شود.

عنوان پنجم و ششمی آسیا برای جوانانی که دومین رویداد بین المللی خود را تجربه می کنند. عنوانی شایسته است که نوید روزهای خوش برای این رشته را همراه دارد.

کد خبر 6091508

دیگر خبرها

  • شمس‌ آذر به دنبال طلسم‌شکنی مقابل پیکان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود