Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:30:58 GMT

خستین شبکه اجتماعی مالی کشور راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۴۸۷۸

ساعت24-نخستین شبکه اجتماعی مالی کشور با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ مردم و استفاده از کاغذ راه‌اندازی شد که می‌تواند در کنار تراکنش‌های روزمره و بین طرفین جایگزین شبکه‌های اجتماعی برون‌مرزی نیز باشد.

 عرفان مرادیان، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی، با بیان این که این اپلیکیشن، نسل جدید کیف پول در قالب شبکه اجتماعی مالی است، گفت: این اپلیکیشن که توسط تعدادی از نخبگان جوان ایرانی نوشته شده است، بدون نیاز به اطلاعات حساب یا کارت بانکی، تنها با داشتن شماره موبایل طرف مقابل، این امکان را ایجاد می‌کند تا پرداخت‌های مالی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این شبکه با پیاده‏‌سازی کیف پول الکترونیکی این قابلیت ایجاد شده که پرداخت یا درخواست پول داشته باشید، اظهار کرد: این نوع شبکه‌های اجتماعی مالی در جهان سابقه‌ای طولانی دارد و هم‌اکنون در بسیاری از کشورها از این امکان پرداخت الکترونیکی استفاده می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شبکه، مطابق تعریف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کیف پول الکترونیکی، ابزار پرداختی با قابلیت ذخیره پول الکترونیکی با امکان شارژ از طریق کارت یا حساب بانکی با پردازش الکترونیکی تراکنش‌ها به صورت برون‌خط از راه دور یا نزدیک است که با نام بوده و مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی مجازی یا مبتنی بر تراشه قابل ارائه است که این فناوری در مبادلات با مبالغ ریز، کاربرد دارد و وابستگی مستقیم به حساب بانکی فرد ندارد.

مرادیان آینده درخشانی را برای توسعه و پذیرش کیف پول الکترونیکی در میان شهروندان پیش‌بینی کرد و گفت: این شبکه کیف پولی در کنار تراکنش‌های روزمره و بین طرفین می‌تواند جایگزین شبکه‌های اجتماعی برون‌مرزی نیز باشد.

ماندانا ابوالفتحی، یکی دیگر از بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی مالی ایرانی نیز، با بیان اینکه حجم تراکنش‌های پرداخت خرد در کشور بسیار بالا است و به هیچ‌وجه با حجم پرداخت‌های کلان قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: دانشجوها، جوانان و افرادی که می‌خواهند پرداخت‌های روزمره خود را در هر زمان و هر مکان و به هر کسی به راحتی انجام دهند و همگام با پیشرفت تکنولوژی، آن‌ها را مدیریت کنند، افرادی که انتقال پول زیادی دارند و کم شدن کارمزد در هر انتقال، برایشان آزار دهنده است، کسب و کارهایی که ‌می‌خواهند هزینه‌ کالا یا خدمات خود را با روش نوین و بدون دغدغه حمل دستگاه POS دریافت کنند و تمامی کسب و کارهای اینترنتی که نیاز به درگاه پرداخت الکترونیکی دارند، جامعه هدفی است که می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

به گفته وی، این کیف پول الکترونیکی این امکان را به کاربران می‌دهد که آن را به هر مبلغی شارژ کرده و در موقعیت‌های مختلف زمانی که با دوستان و اطرافیانشان مخارج مشترکی دارند، استفاده کنند و هر زمانی هم که تمایل داشتند، می‌توانند یک یا چند حساب بانکی را در این اپلیکیشن تعریف کنند و پول موجود در حساب اپلیکیشن خود را تنها با یک کلیک و در کمتر از یک روز کاری به بانک انتقال دهند.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود تمام این تراکنش‌های درون برنامه‌ای بدون هیچ کارمزدی بوده و تنها برای خروج مبالغ به حساب بانکی، کارمزد حداقلی ۵۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد.

صرفه‌جویی ۴۰۰۰ میلیاردی در هزینه‌های خانواده‌های ایرانی

همچنین در این برنامه، ناصرعلی سعادت، عضو کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات و رییس هیئت مدیره اپلیکیشین "جیبی‌مو" که نخستین شبکه اجتماعی مالی کشور است نیز، اظهار کرد: در گذشته برای ایجاد مشاغل جدید، هزینه‌های گزافی صرف می‌شد و در بسیاری از موارد به رغم هزینه‌های فراوان، درعمل نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شد، درحالی که امروز استارتاپ‌ها غالبا با هزینه‌های بسیار کمتر و خلق ایده‌های جدید که مبتنی بر نیازهای جامعه هستند، توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان مردم باز کنند و همین نکته از دلایل موفقیت آن‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن‌ها و بسترهای این‌چنینی می‌توانند بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه‌های خانواده‌های ایرانی داشته باشند، گفت: با توجه به آمارها می‌توان گفت هر شخص به صورت میانگین سالانه بیش از ۹۰۰ هزار ریال بابت تراکنش‌های مختلف کارمزد پرداخت می‌کند و با فرض استفاده‌ ۶۰ درصد جمعیت کشور از بسترهای مالی الکترونیکی، می‌توان بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در پرداخت کارمزد را شاهد باشیم.

سعادت با تاکید بر این موضوع که کاهش پرداخت کارمزد از طرف مردم به هیچ عنوان صف‌آرایی در مقابل بانک‌ها نخواهد بود، تصریح کرد: طبق آمار منتشر شده بالغ بر ۷۰ درصد از تراکنش‌های مالی‌ که به سیستم بانکی تحمیل می‌شود، مبالغ زیر ۵۰ هزار تومان هستند که هزینه زیان خالص بانک‌ها برای جذب و نگه‌داشت منابع ارزان قیمت برای تراکنش‌های زیر ۵۰ هزار تومان، هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص محمدجواد آذری جهرمی در خصوص صرفه‌جویی در چاپ عملکردهای مختلف و استفاده از پتانسیل‌های دولت الکترونیک در این زمینه، گفت: با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که با استفاده از چنین بسترهایی مانع چاپ چهار میلیارد رسید کاغذی خواهیم شد.

سعادت ادامه داد: با نگاهی به آمار شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در شش ماه ابتدای سال جاری ۲.۵ میلیارد تراکنش از روی دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی انجام شده و صرف‌نظر از تعداد تراکنش‌های مانده‌گیری که ۴۵۰ میلیون و ۱۷۲ تراکنش بوده است، به طور متوسط حدود چهار میلیارد رسید توسط این دستگاه‌ها چاپ شده است.

به گفته وی، با توجه به حجم ۸۰ درصدی واردات کاغذ می‌توان گفت در اکوسیستم بانک‌داری ایران تنها در بخش چاپ رسید بیش از سه میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است که می‌توان با استفاده از رویکردهای جدید ارائه رسید به کاربران و استفاده از کیف پول و بسترهای الکترونیکی صرفه جویی ارزی نیز برای کشور داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی