Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: خانمی که با راه‌اندازی یک سایت شرط‌بندی آنلاین، اطلاعات حساب بانکی، سه هزار کاربر را سرقت و از حساب آنان در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برداشت کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری دیار آفتاب؛ گفت: ازجمله ترفندهای که مجرمان سایبری به‌منظور کلاه‌برداری از شهروندان در فضای مجازی اجرایی می‌کنند، راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی آنلاین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌عنوان مجرمانه، عضویت و فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین بر اساس ماده‌های قانونی ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گفت: در این سایت‌ها با وعده‌های کذب و دروغین و  پول‌دار شدن افراد با مهندسی اجتماعی و شگردهایی خاص در کمترین زمان اطلاعات حساب کاربران به سرقت می‌رود.

آنقی با اشاره به پرونده دستگیری یک گرداننده سایت شرط‌بندی آنلاین در عملیات پلیس فتا استان مرکزی بیان داشت : با شکایت یک شهروند اراکی در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش،‌ تحقیقات کارشناسان پلیس آغاز شد و در بررسی فعالیت‌های اینترنتی این فرد، مشخص شد که چندی قبل، این فرد در یک سایت آنلاین شرط‌بندی ثبت‌نام کرده و بعدازآن اطلاعات حسابش به سرقت رفته است.

وی افزود: در روند تحقیقات تخصصی پلیس، مشخص شد که این سایت شرط‌بندی آنلاین در سطحی گسترده در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات می‌کند و بسیاری از شهروندان در دام تبلیغات دروغین این سایت گرفتارشده و با ترفندی خاص، اطلاعات حساب آن‌ها سرقت و از حسابشان به‌صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به تحقیقات چندین ماهه پلیس در شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت اینترنتی گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، خانمی که اقدام به راه‌اندازی این سایت شرط‌بندی آنلاین کرده بود، شناسایی و در عملیات پلیس دستگیر شد.

آنقی ادامه داد: با توجه به اسناد و مدارک به‌دست‌آمده، فرد دستگیرشده، به سرقت اطلاعات حساب سه هزار شهروند و برداشت حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی آنان در سطح کشور اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ شهروندانی که از این طریق از آنان کلاه‌برداری شده است می‌توانند برای رسیدگی به پرونده خود با پلیس فتا استان مرکزی به شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۸ تماس بگیرند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده و فریبنده این سایت‌ها را نخورند، چراکه نه‌تنها یک عمل مجرمانه و غیرقانونی را انجام داده‌اند بلکه آگاهانه به دام مجرمان سایبری پا گذاشته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان گفت: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی غروب یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه روز شنبه فردی با مراجعه به پلیس آگاهی از ضرب و جرح و سرقت کیف خود خبر داد و ابراز داشت: سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به همراه مدارک داخل کیف مذکور بود لذا با توجه به حساسیت موضوع عملیات شناسایی سارقان آغاز شد.

وی ضمن بیان اینکه پلیس با استفاده از اقدامات فنی هویت یکی از سارقان را شناسایی کرد، افزود: فرد مذکور در منزل پدر بزرگ خود جنوب سمنان دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با بیان اینکه این فرد به همدستی دو نفر دیگر نیز اعتراف کرده است، ابراز داشت: این دو نفر نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

گیلانی با بیان اینکه کینه‌جویی انگیزه سرقت بوده است، تصریح کرد: در ادامه اعترافات عنوان شد که اختلافات مالی شاکی و سارق مربوط به چهار سال قبل است و متهم اصلی با همدستی برادر و دوست خود اقدام به انجام این سرقت کرده بود.

وی افزود: پرونده هر سه متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی ارجاع و این افراد روانه زندان شدند.

کد خبر 6097541

دیگر خبرها

  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد