Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:54:51 GMT

کم فروشی، گران فروشی و نبود بهداشت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۵۳۷۲

کم فروشی، گران فروشی و نبود بهداشت

تهران- ایرنا- دو واحد صنفی نانوایی و مرغ فروشی تهران روز یکشنبه طی بازدید نیروهای بازرسی تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، فرمانداری و اصناف به علت تخلفات متعدد به دستور قاضی حاضر در صحنه پلمب شد.

به گزارش ایرنا، تیم بازرسی مشترک با برنامه بازدید از واحدهای نانوایی خیابان سریزی وارد عمل شدند، گشت مشترکی که به گفته نماینده بازرسی و حقوقی فرمانداری شهرستان تهران فعالیت آن تا پایان سال با قوت تمام ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نانوایی نخستی که تیم بازرسی به آن سر زد، خلاف ظاهر مرتبی که داشت و نان هایی که با ویژگی های مختلف پخت می کرد، نانوایی آزاد پز متخلفی بود که در پخت نان جوش شیرین به کار می برد، تاریخ پروانه بهداشتش تمام شده بود و در آن یک بطری رنگ مصنوعی پیدا شد.
نانوا اعلام کرد که به تازگی به این محل نقل مکان کرده و هیچ کدام از نان هایی که نام آنها بر روی شیشه نصب شده است را پخت نمی کند.
این واحد صنفی به علت گران فروشی، تخلفات بهداشتی و نصب نکردن قیمت ها به جریمه محکوم شد.
کمی بالاتر برغم آنکه بازرسی از واحدهای غذاپزی در دستور کار نبود، اما سرکشی غیر منتظره مامور تعزیرات و مشکوک شدن به کارگر آن، برنامه دیگری را رقم زد.
بازرس تعزیرات از یخچال این غذاپزی، غذاهای مانده فریز شده، گوشت یخ زده که برای تنظیم بازار مصرف خانوار به فروش می رسد و چرخ دنده پاک نشده دستگاه چرخ گوشت پیدا شد.
همین موضوع هم سبب شد تا علاوه بر قاضی تعزیرات، دیگر بازرسان هم سری به همین غذا فروشی بزنند و پرده از دیگر تخلفات این واحد صنفی بردارند.
رعایت نکردن بهداشت در تمام محیط آشپزخانه، استفاده از غذای مانده، نداشتن کارت بهداشت کارگران و سم پاشی نشدن محیط که به گفته کارشناس بهداشت از وجود سوسک پیدا بود، از جمله تخلفات این غذافروشی ثبت شد؛ با این وجود کارشناسان بهداشت، فرمانداری و تعزیرات تصمیم گرفتند، فرصت 48 ساعته برای امحای محصولات غذایی فریز شده و پاکسازی و سم پاشی محیط آشپزخانه بدهند و در صورت مشاهده مجدد تخلفات، دستور پلمب آن را صادر کنند.
ماموران گشت راهی بازرسی از دیگر واحد نانوایی بربری شدند و در آن علاوه بر مواجهه با وزن چانه هایی که کمتر از حد قانونی اعلام شده بود، با قرار گرفتن مایه خمیر در سرویس بهداشتی روبرو شدند.
این نانوایی هم به جرم کم فروشی، استفاده غیر قانونی از کنجد و رعایت نکردن نکات بهداشتی جریمه شد.
واحد صنفی دیگری که در برنامه پیش بینی شده بود و به گفته کارشناسان تعزیرات بر اساس شکایات مردمی در دستور بازرسی قرار گرفت، یک سنگک فروشی بود که پس از بازرسی تنها تخلف محرز شده برای آن گران فروشی اعلام شد.
بازرسان به سراغ نانوایی تافتون رفتند، که با ابزار آلات مصرف ماده مخدر شیشه مواجه شدند و داستان بازرسی از آن تفاوت پیدا کرد تا آنجا که نماینده اتحادیه نانوایان اعلام کرد که فقط 10 درصد از نانوایان مواد مخدر مصرف می کنند و نباید مصرف مواد در نانوایی ها را به پای همه آنها نوشت.
از این تافتونی که بنری مبنی بر فروش نان فاقد جوش شیرین را نصب کرده بود، کیسه ای حاوی نزدیک 10 کیلوگرم جوش شیرین هم کشف و در ادامه بازرسی ها گران فروشی آن هم محرز شد، تخلفاتی که منجر شد تا نخستین دستور پلمب بازدید گشت مشترک برای آن صادر شود.
** 90 درصد نانوایی ها تخلف بهداشتی دارند
قاضی تعزیرات حکومتی استان تهران به خبرنگاران ایرنا در حاشیه این بازدید گفت: طی نظارت و بازرسی های انجام شده از نانوایی ها، مشخص شد که 90 درصد فعالان این صنف تخلف بهداشتی دارند.
بهروز طالبیان افزود: در این بازرسی ها از تعداد زیادی از نانوایی ها جوش شیرین کشف و معدوم شد.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر بر اساس مقیاسی که کارشناسان اتحادیه نانوایان داشتند، چانه های نان ها را وزن کردیم که در آن هم تخلف کم فروشی هم برای ما محرز و از سوی دیگر تخلف گران فروشی هم ثبت شد.
** کم فروشی، گران فروشی و نبود بهداشت
نماینده بازرسی و حقوقی فرمانداری شهرستان تهران گفت: گران فروشی، کم فروشی و رعایت نکردن نکات بهداشتی عمده تخلفاتی است که در اغلب واحدهای صنفی نانوایی مشاهده می شود و به تازگی هم میزان آنها بیشتر شده است.
محمد حسن منصوری اضافه کرد: این دوره از بازدیدها که تا عید نوروز ادامه خواهد داشت، به خواست نمایندگان مردم پایتخت در دیدار با فرماندار شهرستان تهران بوده که در همین زمینه ابتدا نانوایی ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در جریان این بازدیدها با متخلفات با سختگیری تمام برخورد و اشد مجازات برای آنها پیش بینی می شود.
در ادامه این بازرسی ها ماموران گشت به یک میوه فروشی در همان حوالی نانوایی متخلف برخوردند و به تخلف وی که تا یک لاین از مسیر گذر خودروها را با چیدن میوه ها مسدود کرده بود، تذکر دادند.
نیروهای گشت مشترک در برنامه پایانی خود به یک نانوایی دیگر سر زدند که تخلفی وی گزارش نشده بود و از همین رو قاضی تعزیرات حکومتی ضمن تشکر از نانوا به دلیل رعایت موارد بهداشت و میزان و قیمت نان، خواست تا در مصرف کنجد بر روی نان ها صرفه جویی نکند.
به نظر برنامه بازدید تمام شده بود که سرکشی سرزده یکی از ماموران تعزیرات به واحد فروش مواد پروتئینی، از تخلف جدیدی رونمایی کرد.
این واحد صنفی علاوه بر استفاده از کارگر غیر ایرانی که مدارک هویتی به همراه نداشت، گوشت مرغ فاسد و تاریخ گذشته به فروش می رساند و آنچه که منجر به کنجکاوی بازرس تعزیرات هم شده بود، بوی نامطبوع همین گوشت ها بود.
از این واحد صنفی نزدیک 70 کیلوگرم گوشت فاسد کشف شد و با وجود تلاش ماموران برای پیدا کردن صاحب اصلی آن، هیچ راه ارتباطی با وی پیدا نشد.
پایان این بازدید هم منجر به فرار فروشنده غیر ایرانی و پلمپ مرغ فروشی شد.
تهرام/3001//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازرسي نانوايي تعزيرات حكومتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه برای گرانفروشی خودرو

نمایندگی فروش خودرو در تعزیرات حکومتی شیراز به دلیل گرانفروشی یک دستگاه خودرو جریمه شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد