Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلي طالبي، سرپرست استانداري يزد 8 دی با حضور در جلسه شوراي منطقه اي نماز كه در ستاد اقامه نماز استان يزد برگزار شد، بر ايفاي نقش همه مسئولان در گسترش فرهنگ و تعاليم اسلامي به ويژه موضوع نماز به عنوان ستون اصلي دين تاكيد كرد.
طالبي بيان كرد: خوشبختانه تجارب خوبي را در زمينه اقامه و توسعه فرهنگ ارزش هاي ديني در يزد شاهد هستيم و به دليل وجود برخي دشمني ها كه خواهان نشر فرهنگ غلط در جامعه هستند، تبادل تجربه هاي موثر در سطوح مختلف مي تواند در مسير اجتماعي شدن نماز موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست استانداري يزد گفت: تمركز بر آموزش و پرورش و اجراي برنامه هاي مشاركتي، گروهي، متنوع و جذاب براي دانش آموزان با تكيه بر ارزش هاي ديني و نماز مي تواند با تربيت اجتماعي دانش آموزان همسو باشد كه در اين زمينه ضروريست كاركردهاي نماز به شكل مناسبي تبليغ و تبيين شود.
طالبي افزود: در استان يزد موفقيت هاي شاخصي در موضوعات علمي و درسي وجود دارد اما دغدغه اصلي خانواده ها ضعف روحيه اجتماعي و كار جمعي در دانش آموزان است كه تجربه هاي موفق با موضوع نماز نشان داده از اين طريق مي توان اين ضعف را پوشش داد.
وي ادامه داد: اين آثار و نتايج بعد از مدتي در زندگي شخصي افراد نيز هويدا مي شود يعني با انسان هاي توانمندي مواجه مي شويم كه به لحاظ اجتماعي قابليت هاي بسياري نسبت به ديگران دارند و مي توانند جامعه را از آن بهره مند سازند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد گفت: با برنامه ريزي موثر و ايجاد انگيزه در مديران مدارس، معلمان پرورشي، تربيتي و روحانيوني كه با آموزش و پرورش همكاري بيشتري دارند مي توان برنامه هايي اثرگذار و متنوع را با پيوست هاي ديني و مذهبي شاهد بود.
سرپرست استانداري يزد تصریح کرد: سرمايه گذاري بر قشر دانش آموز براي اجتماعي سازي نماز زمينه پرورش نسلي را فراهم مي سازد كه با نماز، خدا و ارزش هاي اعتقادي ارتباطي مناسب برقرار كرده اند و توجه به اين كانون تربيتي مهم اثرات مثبتي نيز براي خانواده و جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد استانداری یزد ستاد اقامه نماز یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول شیدایی عصر چهارشنبه در دیدار با فرمانده و مسئولان انتظامی استان همدان که به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم برگزار شد، با اشاره به دیدار و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: بحث تجلیل از معلمان می‌بایست به عنوان فرهنگ عمومی نهادینه گردد، توجه به برنامه‌های پرورشی را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر تربیت درست انجام شود، آموزش هم خود به خود به صورت مطلوب انجام خواهد شد.

وی گفت: توجه به سند تحول بنیادین در ساحت‌های تربیتی دانش آموزان بسیار پر اهمیت است؛ به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال اجرایی سازی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است.

شیدایی تصریح کرد: باتوجه به شعار امسال، از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان خواهد بود، هر سال ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فنی در برنامه‌های مدرسه گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: توجه برنامه‌های آموزش و پرورش به حوزه قرآن، عترت و نماز نیز از اولویت هاست.

شیدایی گفت: با توجه به این که تفاوت‌های تربیتی بین خانواده‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت نیاز به بازسازی دارد، گفت: اثرات شرکت در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌تواند در آگاهی بخشی به دانش آموزان اثر بالایی داشته باشد.

کد خبر 6100512

دیگر خبرها

  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • امروز با درایت رهبر،آموزش و پرورش به مساله اول کشور تبدیل شده است
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است