Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق درودگر، مدیر بازاریابی لیگ، گفت اگر کسی دو- دو تا چهارتا بلد باشد، به سراغ خرید استقلال و پرسپولیس نمی آید.

طرفداری- صادق درودگر، درباره مسائل خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، صحبت کرد.

به گزارش فارس، صادق درودگر در پایان جلسه تخصصی، علمی، اقتصادی واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس در مورد بحث خصوصی‌سازی گفت:

به اعتقاد من خصوصی‌سازی را می‌توان انجام داد، 24، 16 و 8 سال پیش این حرف را زدم و دوباره این مسأله تکرار شده است معمولاً در دوره دوم ریاست جمهوری و در دو سال آخر این صحبت مطرح می‌شود اما پیش‌زمینه و ساختار آن فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا فقط بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه است. ما باید یک نظام باشگاه‌داری مناسب داشته باشیم و بعد از خصوصی‌سازی قوانین حمایتی از سوی مجلس در نظر گرفته شود تا شرایط برای ادامه حیات این باشگاه‌ها به وجود بیاید.

وی افزود:

مثلاً در یک اتحادیه یک نفر با پروانه کار خود جلو می‌آید و حمایت می‌شود باید مشکلات و معضلات پیش‌بینی شود و ببینیم چه تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند. شما وقتی می‌بینید وقتی قصد تشکیل کارخانه مطرح می‌شود زمینه‌های صنعتی با قیمت ارزان داده می‌شود و سال‌ها در مناطق آزاد از مالیات معاف می‌شوند. ما چه کاری می‌کنیم که توقع داریم سرمایه‌گذار عاقل جلو بیاید. سرمایه‌گذار عاقل کسی است که اگر سرمایه‌گذاری می‌کند، دو، سه برابر سود می‌کند ما هیچ امکاناتی نمی‌دهیم و فقط یک برند به فروش می‌رسانیم. در شرایطی که هر کدام از این دو باشگاه حدود 130 میلیارد بدهکار مالیاتی هستند. کسی که دو - دو تا چهار تا بلد است جلو نمی‌آید.

درودگر در مورد اینکه خریدار وجود دارد اما فروشنده‌ای نیست، عنوان کرد:

کسی که می‌خواهد این باشگاه‌ها را 300، 400 میلیارد بخرد آیا اختیار لازم را دارد؟ خصوصی‌سازی که نباید معطوف به این دو باشگاه باشد. سایر باشگاه‌ها چه می‌شود. این دو تیم که نمی‌توانند 30 بازی در سال مقابل هم انجام دهند. ما هدف و نقشه راه نداریم. الان بحث استقلال و پرسپولیس مطرح شده و این همه رسانه جلو آمده است به خاطر انتخابات مجلس هم در پیش است و برخی دوست دارند از این مسائل بهره‌برداری کنند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در ادامه تأکید کرد:

استقلال و پرسپولیس بودجه مشخصی ندارند که بدانند چقدر باید هزینه کنند. به همین خاطر آنها به دنبال اسپانسر و اپراتور می‌روند تا هزینه‌های خود را تأمین کنند. ما باید همان کاری را که قبل از انقلاب انجام می‌دادیم در دستور کار قرار دهیم و این باشگاه‌ها را به اپراتورها یا بخش‌های صنعتی قوی واگذار کنیم. در این شرایط کسی جرأت نمی‌کند جلو بیاید شما ببینید ما نمی‌توانیم درآمدهای فوتبال را  داشته باشیم 50 درصد از هواداران به دلیل فضای ورزشگاه‌ها به استادیوم نمی‌آیند. 50 درصد حضور بانوان را نداریم، قیمت بلیط‌فروشی غیرواقعی است، باشگاه‌ها هم بدهکار هستند. بودجه کل ورزش 410 میلیارد است و شما ببینید از این مقدار چقدر سهم فوتبال است. الان تیم ملی قصد دارد به جام ملت‌ها برود و چقدر با مشکلات متعددی روبه‌رو است، در این شرایط چطور می‌توانیم اقدام به خصوصی‌سازی کنیم.

درودگر در پایان در مورد اینکه باشگاه استقلال کمپ ناصر حجازی را دارد اما پرسپولیس هیچ چیز دیگری برای واگذاری ندارد، عنوان کرد:

استقلال هم آن کمپ را ندارد و سندی برای آن موجود نیست. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • شکست پرسپولیس قهرمانی لیگ را تضمین کرد/ سزای بازی دفاعی حذف شدن است/ نباید در غیاب بیرانوند سراغ پنالتی می‌رفتیم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!