Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – نتایج یک نظرسنجی حاکی است که محبوبیت «آنه گرت کرامپ کارن باور» رهبر جدید حزب دمکرات مسیحی آلمان از «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بیشتر شده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از برلین، نتایج این نظرسنجی که به همت موسسه «امنید» انجام شد، نشان داد که 45 درصد از 507 شرکت کننده در این نظرسنجی می خواهند کارن باور سکان هدایت امور جاری کشور را در سال جدید میلادی در دست گیرد؛ در حالی که این رقم برای مرکل 40 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارن باور پیشتر در ماه جاری نتیجه انتخابات درون حزبی آلمان را با پشت سر گذاشتن «فریدریش مرتس» شخصیتی محافظه کارتر از آن خود کرد.
این پیروزی، وی را در موقعیت مناسبی برای جانشینی مرکل به عنوان صدراعظم آلمان قرار داد.
نتایج نظرسنجی موسسه امنید همچنین حاکی است که 33 درصد از پرسش شوندگان می خواهند مرتس از نقش بیشتری در مسائل کشور در سال 2019 ایفا کند.
مرتس پس از یک دهه دور ماندن از دنیای سیاست، برای بازگشت به این عرصه و حتی خدمت در منصب وزارتی اعلام آمادگی کرده است.
شکست وی مقابل کارن باور در انتخابات درون حزبی، اختلاف عمیق در اتحادیه دمکرات مسیحی را مورد توجه قرار داد.
مرکل که طی 13 سال گذشته صدراعظم آلمان بوده است، چندی پیش تصمیم گرفت از رهبری حزب دمکرات مسیحی این کشور کناره گیری کند.
در همین حال، نتایجی نظرسنجی موسسه «یوگاو» حاکی است که 43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار حفظ منصب مرکل به عنوان صدراعظم آلمان تا پایان دوره قانونی اش در سال 2021 هستند، در حالی که 38 درصد برکناری زودهنگام وی را خواستارند و 18 درصد نیز نظر مشخصی در این مورد ندارند.
سرنوشت مرکل تا حدی به شریک ائتلافی اش یعنی حزب چپ میانه سوسیال دمکرات بستگی دارد. رهبران این حزب از طرف برخی هم حزبی های خود تحت فشارند تا از دولت خارج شوند.
«آندریا ناهلس» رهبر این حزب از عملکرد دولت ائتلافی آلمان ابراز تاسف کرده است.
سیاست درهای باز به روی مهاجران که در سال 2015 از سوی مرکل اعمال شد، از میزان محبوبیت وی در آلمان کاست و به شکست وی در انتخابات های محلی منجر شد.
از سویی، کارن باور به احتمال تغییر سیاست های مهاجرتی حزب دمکرات مسیحی اشاره کرده که این مساله ممکن است زمینه عدول وی از رویکرد لیبرالیستی مرکل را مهیا کند.
حزب دمکرات مسیحی آلمان با شکاف عمیقی مواجه است؛ مشکلی که کارن باور باید تا قبل از انتخابات پارلمان اروپا در ماه می آینده و انتخابات های ایالتی در آلمان در سال 2019 حل کند.
یکی از مهمترین اختلاف ها در حزب دمکرات مسیحی آلمان، اختلاف بر سر سیاست مهاجرتی است. هرچند حزب دمکرات مسیحی با انتخاب کارن باور، تداوم سیاست های مرکل را برگزید؛ اما رهبر جدید گفته است که این انتخابات، برخی تغییرات را از سیاست های این حزب مستثنی نمی کند.
اروپام**9109**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مركل محبوبيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان