Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بعد از امام(ره) هم در کنار مقام معظم رهبری تمام توان خود را در خدمت انقلاب گذاشت و خود را سرباز رهبری می‌دانست گفت: تنها کسی بود که اجازه اجتهاد کتبی از شهید صدر گرفت. ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی عصر امروز در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در مسجد جامع کرمان با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی فردی انقلابی بود اظهار داشت: زندگی بزرگان دین الگوی عملی برای سایر مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آیت‌الله شاهرودی توفیق بزرگی در تحصیل علم و در محضر امام(ره) و شهید صدر تلمذ کرد و تحصیل علم در کنار امام(ره) جنبه انقلابی وی را تقویت کرد گفت: ایشان فقه را فهمیده بود و فقه خواندن غیر از فهمیدن فقه است و آیت‌الله شاهرودی در علم اهل قناعت نبود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه رژیم صدام به دنبال وی بود و سه برادر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی را به‌دلیل حمایت از امام(ره) به شهادت رساند یادآور شد: بعد از امام(ره) هم در کنار مقام معظم رهبری تمام توان خود را در خدمت انقلاب گذاشت و خود را سرباز رهبری می‌دانست.

وی بیان کرد: مرحوم آیت‌الله حائری‌شیرازی فرمود از شاهرودی پرسیده بودند که بعد از قوه قضائیه چه می‌خواهید بکنید ایشان گفته بود خودم می‌خواهم در قم مشغول درس دادن شوم اما اگر رهبری بگویند به‌عنوان یک سرباز نگهبانی بدهم نه نمی‌گویم.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه زمانی که در نجف درس می‌خواند در درس شهید صدر شرکت می‌کرد عنوان کرد: تنها کسی که اجازه اجتهاد کتبی از شهید صدر گرفت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بود.

وی با بیان اینکه وقتی که به عنوان رئیس قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری منصوب شد بعضی مراجع انتقاد کردند که ایشان باید در حوزه بماند چرا که توان علمی بالایی دارد و از این منظر ناراحت بودند گفت: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دستگاه قضایی خدمات زیادی را به جامعه اسلامی کرد و مبدع بسیاری از طرح‌هایی بود که امروز شاهد برکات آنها در کشور هستیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه در قوه قضائیه رسم دیدارهای مردمی را بنا کرد و سایر مدیران باید از این سنت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی الگوگیری کنند و زمانی را برای دیدار مستقیم با مردم و شنیدن مشکلات آنها بگذارند افزود: در تدریس علم خوش‌بیان و خوش‌برخورد بود و همیشه لبخند بر دهان داشت.

وی با بیان اینکه تقریر درس اصول شهید صدر در کتابی که ایشان تالیف کردند یکی از کتب مرجع است که در اختیار حوزه قرار گرفته است گفت: مسئولیت‌هایی که آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بر عهده داشت مسئولیت‌های حساسی بودند که فعالیت وی در آن مسئولیت‌ها مورد تائید ولی‌فقیه زمان بود.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام از افکار و سلایق مختلفی حضور داشتند که ایشان به‌خوبی مدیریت کرد یادآور شد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در شورای نگهبان به‌عنوان یک فقیه به‌خوبی از ارزش‌های نظام دفاع کرد.

مراسم ترحیم آیت‌الله شاهرودی در مسجد جامع کرمان برگزار شدمراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی‎شاهرودی در حرم رضوی برگزار می‎شودآیت الله هاشمی شاهرودی خود را ذوب در ولایت و رهبری می‌دانستند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بیماری سختی را تحمل کرد و در واقع با نورانیت کامل به سوی معبود خود شتافت بیان کرد: امروز ما وارث انقلابی هستیم که برای به ثمر نشستن آن افراد زیادی زحمت کشیدند.

وی با بیان اینکه از دشمنی دشمن کاسته نشده و دائما در حال توطئه است گفت: باید در زمینه علمی آنقدر رشد کنیم به‌طوری‌ که بمباران شبهات ما را از مسیر اصلی منحرف نکند.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه امروز مردم و جوانان ما زیر بمباران شدید شبهات دشمن است و دشمن برای این توطئه خود نیرو گذاشته و اندیشکده‌ها تشکیل داده است بیان کرد: وظیفه ما این است که در مسیر شهدا محکم و قوی باشیم و از آرمان‌های آنها کوتاه نیاییم.

وی با بیان اینکه دشمن با ترویج فساد و فحشاء و تغییر سبک زندگی و رواج زندگی اشرافی به‌دنبال آن است که بنیه اخلاقی جامعه را تضعیف کند گفت: غفلت از یاد خدا و فرورفتن در لذات و شهوات انسان را از مسیر دور می‌کند و توان انسان را می‌گیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه خواصی که سکوت کردند در حالی که می‌دانستند و این ناشی از ضعیف بودن آنها در جهاد اکبر است افزود: در جنگ هشت ساله این روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی بود که نظام را در برابر دشمن برای همیشه مقاوم کرد.

وی با بیان اینکه امروز مدافعان حرم در برابر یک نیرویی مثل داعش که برای آن دلارها هزینه شده بود ایستادند و امروز شاهد فرار آمریکا از سوریه و عراق هستیم گفت: آنهایی که روز درگیری جبهه حق و باطل پشت به دشمن کردند و فرار کردند فریب خورده شیطان هستند.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه دشمن به جنگ اقتصادی امید بسته است و بخشی از مشکلات اقتصادی به‌دلیل تحریم‌ها است اما بخش زیادی از آن به‌دلیل عدم مدیریت صحیح است بیان کرد: باید امید را از شرق و غرب قطع کرد و به مردم اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه می‌بینیم در بعضی از مسئولان اشرافی‌گری است، این مسئولان هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند گفت: برای مردم سخت و دلخراش است که ببینند مطالبات و دستورات رهبری بر زمین مانده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: یاری از جانب خدایی است که عزت و حکمت دارد و مسئولان ما باید در کارها از خدا یاری بجویند و از بیگانه جدا شوند.

به گزارش تسنیم در این مراسم پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری قرائت شد.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: مراسم پایان دوره ۲۳۴ آموزشگاه رزم مقدماتی شهید ثابت‌خواه گیلانغرب متبرک به نام شهید روح‌الله نیازی با حضور سردار دریادار دوم پاسدار سلیمان جرجم؛ رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح با نظم و اقتدار برگزار شد.

این مراسم با استقبال رسمی و اجرای تشریفات و ادای احترام به مقام والای شهدای دفاع از حریم ولایت در ورودی میدان صبحگاه آغاز و سپس با ارائه گزارش تفصیلی پادگان توسط فرمانده مرکز آموزش، ادای سوگند توسط سربازان، اعطاء سردوشی نماینده فراگیران و اجرای حرکات میدانی انجام یافت.

سردار سلیمان جرجم در این مراسم با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و تبریک به فراگیران و ورود سردوشی‌بگیران به صحنه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت لازمه هر سرزمین، هر ملت و هر موجودیتی است و مسلما مهمترین رکن امنیت، سرمایه انسانی کارآمد خواهد بود. دوران خدمت سربازی مقدمه‌ای است برای گام دوم انقلاب اسلامی که پیشران اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی همچنین خبر داد: با عنایت و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت وظیفه عمومی در نیرو‌های مسلح، باتوجه به منطقه عملیاتی و وضعیت بومی یا غیربومی بودن سربازان با سه ماه کاهش از ۱۷ تا ۲۴ ماه به ۱۴ تا ۲۱ ماه کاهش تقلیل یافته است که با لحاظ کسری خدمت‌های تاهل و فرزندآوری، ایثارگری، بسیج و مهارت‌آموزی، میانگین مدت خدمت در حال حاضر حدود ۱۴ ماه است.

 

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: باتوجه به منطقه عملیاتی و وضعیت بومی یا غیربومی بودن سربازان و با لحاظ کسری خدمت‌های تاهل و فرزندآوری و ... میانگین مدت خدمت در حال حاضر حدود ۱۴ ماه است. رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: بنابراین میانگین خدمت ۱۴ ماهه پیش‌بینی شده در ماده ۱۰۲ برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده است.

معافیت ۳۵ ساله‌ها هنوز قانون و ابلاغ نشده است
سردار جرجم بیان کرد: همچنین با عنایت معظم‌له خدمت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایبی که بالای ۴۰ سال سن داشته و دارای سه فرزند باشند بخشیده شده و این افراد از انجام خدمت سربازی معاف هستند.

وی ادامه داد: موضوع معافیت با ۳۵ سال سن و دو فرزند هنوز قانون نشده است چرا که این موضوع در مجلس تصویب شده، اما شورای نگهبان آن را تایید نکرده و مجدد به مجلس برگشت داده است؛ پس در وهله اول فعلا این موضوع "قانون" نیست و تا این شرایط برای معافیت تبدیل به قانون نشود و ابلاغ نشود، ستاد کل اعلام نظری نمی‌کند.

رئیس اداره سرمایه‌های انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: برابر با قانون تمامی فرزندان ذکور باید دوره آموزش‌های نظامی را طی نمایند مگر اینکه معافیت‌های پزشکی داشته باشند؛ طی این دوره آموزشی الزامی است و ارتباطی با میزان تامین منابع انسانی نیرو‌های مسلح ندارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد