Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@10:09:54 GMT

کاهش محبوبیت مرکل در مقایسه با رهبر جدید

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۶۳۹۳

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از برلین، نتایج این نظرسنجی که به همت موسسه «امنید» انجام شد، نشان داد که 45 درصد از 507 شرکت کننده در این نظرسنجی می خواهند کارن باور سکان هدایت امور جاری کشور را در سال جدید میلادی در دست گیرد؛ در حالی که این رقم برای مرکل 40 درصد است.
کارن باور پیشتر در ماه جاری نتیجه انتخابات درون حزبی آلمان را با پشت سر گذاشتن «فریدریش مرتس» شخصیتی محافظه کارتر از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیروزی، وی را در موقعیت مناسبی برای جانشینی مرکل به عنوان صدراعظم آلمان قرار داد.
نتایج نظرسنجی موسسه امنید همچنین حاکی است که 33 درصد از پرسش شوندگان می خواهند مرتس از نقش بیشتری در مسائل کشور در سال 2019 ایفا کند.
مرتس پس از یک دهه دور ماندن از دنیای سیاست، برای بازگشت به این عرصه و حتی خدمت در منصب وزارتی اعلام آمادگی کرده است.
شکست وی مقابل کارن باور در انتخابات درون حزبی، اختلاف عمیق در اتحادیه دمکرات مسیحی را مورد توجه قرار داد.
مرکل که طی 13 سال گذشته صدراعظم آلمان بوده است، چندی پیش تصمیم گرفت از رهبری حزب دمکرات مسیحی این کشور کناره گیری کند.
در همین حال، نتایجی نظرسنجی موسسه «یوگاو» حاکی است که 43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار حفظ منصب مرکل به عنوان صدراعظم آلمان تا پایان دوره قانونی اش در سال 2021 هستند، در حالی که 38 درصد برکناری زودهنگام وی را خواستارند و 18 درصد نیز نظر مشخصی در این مورد ندارند.
سرنوشت مرکل تا حدی به شریک ائتلافی اش یعنی حزب چپ میانه سوسیال دمکرات بستگی دارد. رهبران این حزب از طرف برخی هم حزبی های خود تحت فشارند تا از دولت خارج شوند.
«آندریا ناهلس» رهبر این حزب از عملکرد دولت ائتلافی آلمان ابراز تاسف کرده است.
سیاست درهای باز به روی مهاجران که در سال 2015 از سوی مرکل اعمال شد، از میزان محبوبیت وی در آلمان کاست و به شکست وی در انتخابات های محلی منجر شد.
از سویی، کارن باور به احتمال تغییر سیاست های مهاجرتی حزب دمکرات مسیحی اشاره کرده که این مساله ممکن است زمینه عدول وی از رویکرد لیبرالیستی مرکل را مهیا کند.
حزب دمکرات مسیحی آلمان با شکاف عمیقی مواجه است؛ مشکلی که کارن باور باید تا قبل از انتخابات پارلمان اروپا در ماه می آینده و انتخابات های ایالتی در آلمان در سال 2019 حل کند.
یکی از مهمترین اختلاف ها در حزب دمکرات مسیحی آلمان، اختلاف بر سر سیاست مهاجرتی است. هرچند حزب دمکرات مسیحی با انتخاب کارن باور، تداوم سیاست های مرکل را برگزید؛ اما رهبر جدید گفته است که این انتخابات، برخی تغییرات را از سیاست های این حزب مستثنی نمی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران