Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله علی اشرف پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پایان نشست تخصصی ابعاد واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، اظهار کرد:  نشست اتاق بازرگانی با حضور تعداد زیادی از پیشکسوتان، هواداران و کارشناسان برگزار شد و حاضران نظرات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی هم که درصدد خرید سهام دو باشگاه هستند در این اتاق حضور داشتند و افرادی هم که خریدار نبودند قرار شد در صورتی که تمایل داشتند، الگویی برای واگذاری باشگاه ارائه دهند. این جلسه اول بود که به خوبی برگزار شد.

او  درباره اینکه  آیا تصمیم دولت برای واگذاری دو باشگاه جدی است یا خیر؟ بیان کرد: مطمئن باشید اگر تصمیم جدی وجود نداشت ما اکنون  اینجا نبودیم.  دولت مصوبه سال 94 مجلس را لغو کرد اما مجدد در آذر 97 به لیست واگذاری برگرداند و این بار قضیه واگذاری دو باشگاه به طور کامل جدی است.

پوری‌حسینی درباره اینکه سلطانی‌فر در سال 96 هم گفته بود تا پایان سال دو باشگاه واگذار خواهند شد اما این اتفاق رخ نداد، تصریح کرد: سال گذشته مصوبه 94 هنوز لغو نشده بود اما برای امسال این اتفاق رخ داده و از آذر ماه تصمیم گرفته شد کار جدی برای واگذاری این دو باشگاه انجام شود.

قرار نیست فقط برند سرخابی ها به مزایده گذاشته شود 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه این دو باشگاه چه چیز برای فروش دارند و آیا قرار است فقط برند آنها به مزایده گذاشته شود، گفت: قرار نیست فقط برند دو باشگاه را به مزایده بگذاریم، اگرچه بخش اعظم این دو باشگاه همان برند آنهاست اما اینکه چرا در صورت‌های مالی این دو باشگاه، ورزشگاه و ساختمان مرکزی آنها نیست، موردی است که ما هم پیگیر آن شدیم و آنها اعلام کردند چون طلبکاران زیادی دارند نمی‌توانند ورزشگاه و ساختمان مرکزی خود را سند بزنند، چرا که در این صورت آنها دارایی دو باشگاه محسوب شده و طلبکاران می‌توانند آنها را تصاحب کنند. با توجه به همین قضیه قرار شده است ورزشگاه و ساختمان مرکزی هر دو باشگاه با تاخیر در دارایی‌شان ثبت و این موضوع به کارشناسان خصوصی‌سازی اطلاع داده شود.

انتظار نداشته باشید که واگذاری سرخابی ها نقد نشود 

او درباره اینکه  آیا واگذاری این دو باشگاه قطعیت پیدا خواهد کرد یا اینکه به مانند دفعات قبل این اتفاق رخ نخواهد داد اظهار کرد: این بار تصمیم قطعی است و ما جلسات مختلفی خواهیم داشت تا ابهاماتی که پیش رو است برداشته شود. انتظار نداشته باشید که واگذاری دو باشگاه نقد نشود، حتی ما این انتظار را داریم که در این واگذاری عیب و ایرادهایی هم وجود داشته باشد. مسائلی مطرح است  که من به آن اشاره می‌کنم. به طور مثال مطرح شده که به شخص حقیقی واگذار نشود، از طرفی موضوع دیگری بر آن تاکید شده که به طور حتم به شخص حقیقی واگذار شود چرا که غیر از شخص حقیقی نمی‌تواند مالکیت این دو باشگاه را عهده‌دار شود، به هر حال این مسائل وجود دارد. برای همین می‌گویم شاید عیب و ایراداتی هم در واگذاری دو باشگاه  وجود داشته باشد، اما آنچه مشخص است در این واگذاری نظر جمع مهم است، ما همه مجری هیئت واگذاری هستیم و مطمئن باشید این هیئت با عزم جدی وارد شده است.

بدهی سرخابی ها 290 میلیارد تومان است 

پوری‌حسینی درباره اینکه بدهی‌های این دو باشگاه به چه شکل است، بیان کرد: این دو باشگاه روی هم رفته 290 میلیارد بدهی دارند و  تفکیک  نمی کنم و این بدهی اعلام شده برای مجموع این دو باشگاه است. علاوه بر این  هنوز یکی از باشگاه‌ها گزارش مالی مربوط به سال 97 خود را ارائه نکرده و قرار است هفته آینده آن را تحویل هیئت واگذاری دهد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پایان درباره اینکه  قیمت‌گذاری این دو باشگاه چه زمانی خواهد بود؟ خاطر نشان کرد: نیمه دوم بهمن ماه قیمت دو باشگاه اعلام می شود. 

بیشتر بخوانید: 

پروانه سلحشوری: واگذاری پرسپولیس و استقلال به سود ایران است/ با جدیت از خصوصی سازی در ورزش دفاع می کنم

سلطانی فر: واگذاری استقلال و پرسپولیس در آستانه تصویب هیئت دولت است/ سرخابی‌ها تا سال ۱۳۹۹ مشکل مالی ندارند

واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده از دستور کار خارج شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 

محصولاتی همچون کامیونت F38، کامیون BD300، فورس 6تن ، کامیون فورس F210 و اینرودز از جمله محصولاتی است که در این رویداد در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کامیونت F38 از محصولات تجاری شرکت بهمن دیزل است، این خودروی تجاری از فناوری هشدار دهنده‌ حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و... بهره برده است.

کامیون فورس 6 تن نیز در زمره کامیون‌های سبک قرار می‌گیرد؛ موتور به کار رفته برای کامیون از نوع چهار سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم،۱۶ سوپاپه است و به امکاناتی نظیر توربوشارژر و اینترکولر تجهیز شده است.

قدرت موتور کامیونت فورس 6 تن (کابین خوابدار) همانند کامیونت فورس 6 تن 155 اسب بخار، میزان گشتاوری آن 491 نیوتن متر و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. فورس6 تن به سیستم‌های ترمز ABS+EBD مجهز است که برای ایجاد تعادل و پایداری طراحی شده است و مانع از سرخوردن خودرو در جاده های لغزنده می‌شود.

کامیون فورس ۱۲ تن F210 نیز از سطح بالای امکانات ایمنی و رفاهی بهره برده و ‌از پیشرانه کامینز (Cummins) با حجم ۴۵۰۰ سی سی برخوردار است.

فورس ۱۲ تن همچنین به سیستم هشدار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری هوشمند و هشدار برخورد از جلو و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی تجهیز شده است. از دیگر ویژگی‌های این کامیون برخورداری از تاییدیه استحکام کابین براساس استاندارد اروپا است.

همچنین BD300 نیز یک کامیون ۱۹ تن محسوب می شود که موتور این خودرو کامینز با توان 300 اسب بخار و گشتاور 1100 نیوتن متر است. این کامیون مطابقت کامل با استانداردهای 85 گانه کشور و استانداردهای ایمنی روز دنیا دارد که بخشی از آنها از جمله سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و سیستم هشدار انحراف از مسیر(LDWS) است.

بازدید کنندگان می‌‌توانند از 18 الی 20 اردیبهشت ماه 1403 در ساعت 17 الی 22 با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کیش از محصولات تجاری گروه بهمن بازدید کنند.

دیگر خبرها

  • آرامش در بازار خودرو
  • مدیر عامل کافه بازار: بازار طی ۲ ماه ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است
  • جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • وضعیت روستاهای حاشیه دز در اهواز تحت کنترل است
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • شکار ۳ امتیازی آلومینیوم از تهران/شاگردان حسینی موقتا در رده هشتم
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید