Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاریجانی نباید فکر کرد که فتنه تنها یک بار رخ می دهد، گفت: فتنه باز هم می تواند اتفاق بیافتد و مختص یک جناح خاص نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، «محمدجواد لاریجانی» که امشب (یکشنبه 9 دی ماه) میهمان برنامه بدون توقف شبکه سه سیما بود در این برنامه به تشریح حوادث سال 88 پرداخت با بیان اینکه نباید فکر کرد که فتنه تنها یک بار رخ می دهد، گفت: «مهمترین موضوع در این رابطه این است که بدانیم برای چه این اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در تشریح دلایل اتفاقات سال 88 گفت: «این اتفاقات سه ریشه اصلی دارد. این اتفاق در ابتدا از انحراف در تفکر دینی شروع می‌شود، به نفاق در عمل سیاسی کشانده می‌شود و به شورش علیه نظام ختم می‌شود و باید گفت که هم اکنون نیز توسط تفکر سکولار لیبرال اتفاق می‌افتد و بهترین نیروهای ما را با امکانات تبلیغاتی و دسترسی به تکنولوژی دیجیتال شکار می‌کنند.»

 

وی با تاکید بر اینکه فتنه باز هم می تواند اتفاق بیافتد، گفت: «فتنه مختص یک جناح خاص نیست.»

 

لاریجانی در ادامه این برنامه درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا و موضوع برجام گفت: «این موضوع چند نشانه دارد که یکی از آنها این است که اتحادیه اروپا اعلام کرده است ما باید در ایران دفتری تأسیس کنیم که از وظایف این دفتر در مصوبه پارلمان اروپا این است که فروش کالاهای اروپایی را در ایران تسهیل کند. وظیفه دیگر این دفتر این است که به طور منظم نیروهایی که سکولار هستند و با نظام مسأله دارند را مورد حمایت قرار دهند که این موضوع هم در امر حقوق بشر و هم در خصوص موضوع موشکی مطرح است. آنها می‌خواهند توان دفاعی ما را تضعیف کنند.»

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع موشکی تنها به خود ما مربوط است، گفت: «ما در این سال ها توانسته ایم استراتژی دفاعی برای کشورهای مظلوم ایجاد کنیم. در مورد حقوق بشر آنها دقیقا این تجربه بزرگ ملت ما را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند اعلام کنند یک نظام مدنی بر اساس حمایت اسلامی ممکن نیست و هدف ایجاد یک نظام دیکتاتوری سکولار را دنبال می‌کنند.»

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در باره مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا نیز گفت: «باید گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم که در این مورد چند مانع مهم وجود دارد یکی اینکه استاندارد دوگانه است و مانع دیگر خودبزرگ‌بینی غربی‌ها است. موضوع دوم سیاست‌بازی و دغل‌بازی سیاسی است و کاری به حقوق بشر ندارد و از همه مهم‌تر موضوع تروریسم است. معنا ندارد که کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، خود میزبان تروریست‌ها باشد.»

 

لاریجانی با ذکر این نکته که ما توانستیم مذاکرات اروپایی را در دایره خود بیاوریم، گفت: «ما در این گفتگوها نشان دادیم در مقابل فشار اروپایی‌ها می ایستیم و قوانین خودمان را به خاطر آنها کنار نمی‌گذاریم.»/

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس 9 دی حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی فتنه 88 شاهرودی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی انقلاب اسلامی آیت الله شاهرودی محمد جواد لاریجانی فتنه سال 88 فتنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد