Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک شنبه شب با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از قشرهای مختلف مردم ، خانواده‌های شهدا و مسئولان محلی در مسجد جامع شهر بهاباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کارگر یکی از روحانیان منطقه در این مراسم با اشاره به نقش علمای دین در اصلاح امور ، گفت: آیت الله ‌شاهرودی از جمله فقیهان بزرگ و برجسته‌ای بود که با وجود قرار داشتن در قله‌های علم و معرفت، هیچگاه از عمل به تکالیف اجتماعی و انقلابی غافل نشد و با ولایتمداری کامل تا آخرین لحظه مفتخر به خدمتگزاری مردم و نظام اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هاشمی شاهرودی را از پیشتازان علم، جهاد و اجتهاد یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته پیش از پیروزی انقلاب در مسیر به ثمر رسیدن نهضت اسلامی حرکت کرده و پس‌ ازآن در خط امام (ره) و رهبری در سنگرهای مختلف و مسئولیت‌هایی که به وی محول شد، مشغول خدمت بود.
کارگر یادآور شد: این روحانی برجسته پشتوانه انقلاب و فرهنگ دینی بود و رهبر معظم انقلاب با کلید واژه «کارگزاری باوفا» در مورد وی یاد کردند.
این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: این شخصیت مبارز در مدت 13 سال حضور در شورای نگهبان، 10 سال رییس قوه قضائیه و فعالیت در مجمع تشخیص مصلحت، همواره مدافع نظام و انقلاب بود.
امام جماعت مسجد جامع بهاباد بیان کرد: در یک کلام می شود گفت، آیت الله شاهرودی محقق واقعی و فردی زبده برای حوزه های علمیه بود، امیدواریم خداوند ایشان را غریق رحمت واسعه خود گرداند.
این روحانی بهابادی عنوان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یک عالم مجاهد و پارسایی عظیم بود که تمام عمرخود را در راه خدمت به مردم، نظام و انقلاب صرف کرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه‌شب هفته گذشته در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی متولد 1327 در شهر نجف بود و از سال 1373 در دوره‌های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال‌های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم نیز بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد .
9877/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مراسم ياد بود بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختی‌های فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی (س) و آیت‌الله حائری یزدی (ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می‌گوید و از خداوند کریم می‌خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند