Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: توجه به بخش آموزش در مجموعه پرسنلی و هم در سایر بخش‌های دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز به اثر بخشی موضوع مدیریت سبز کمک می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت اداری مالی وزارت علوم، اولین نشست شورای راهبری مدیریت سبز با حضور منصور غلامی وزیر علوم در راستای کاهش مصرف حامل‌های انرژی و آب تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور غلامی وزیر علوم در اولین نشست شورای راهبردی مدیریت سبز تاکید کرد: توجه به بخش آموزش هم در مجموعه پرسنلی و هم در سایر بخش‌های دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز به اثر بخشی موضوع مدیریت سبز کمک می‌کند.

وی در خصوص اشتراک‌گذاری تجربیات دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در حوزه مدیریت سبز افزود: بهره‌گیری دانشگاه‌ها از تجربیات موفق در ارتقاء و اثر بخشی برنامه‌های مدیریت سبز بسیار جدی و با اهمیت است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: معرفی فناوری‌های جدید به منظور پایش و رصد فعالیت‌های اجرائی دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز را یکی از گام‌های اساسی به منظور موفقیت در برنامه‌های حوزه مدیریت سبز دانستند.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی درخت کاری در فصل اسفندماه، تاکید کرد دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی مناسب تا پایان سال با اقدامات شایسته در توسعه فضای سبز دانشگاه‌ها مشارکت چشمگیری داشته باشند.

محمدتقی نظرپور در ادامه افزود: با اقدامات دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز و پایش اطلاعات حاصل از آن، کاهش قابل توجه در مصرف حامل‌های انرژی و آب حاصل شده است که به تدریج این صرفه جویی با توسعه طرح‌ها و پروژه‌های مدیریت سبز بیش از پیش حاصل خواهد شد.

وی افزود: در راستای ابلاغیه رئیس مرکز هیات‌های امنا وزارت عتف مبنی بر تخصیص یک درصد اعتبار سالیانه دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز، پروژه‌های متفاوتی در حوزه شاخص‌های نه‌گانه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها شروع و در مرحله تکمیل و بهره برداری است.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت سبز، افزودند جلسه دوم شورای راهبری مدیریت سبز ستاد وزارت عتف اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در این نشست تصمیمات مهمی به منظور حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های مدیریت سبز دانشگاه‌ها اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم شورای راهبردی مدیریت سبز وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است خاطر نشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابوعلی سینا، خوارزمی، غیاث الدین جمشید کاشانی و ... نقش کلیدی را در توسعه علمی داشتند، خاطر نشان کرد: امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق دانشگاه حکمت بنیان دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم استادمحوری را دیگر رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه‌ها به صورت استادمحور انجام می‌شود.

عموعابدینی به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده‌ها نیز سرایت یابد.

۹ طرح آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاهی کاشان در آیینی با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل فیزیک‌سرای دانشگاه، مرکز توانمندسازی اجتماعی، مرکز بین‌المللی‌سازی علوم انسانی، خانه سلامت، کلینیک حقوق، خانه خلاق علوم انسانی، آزمایشگاه روانشناسی، و آزمایشگاه حیوانات فیزیولوژی ورزشی است.

کد خبر 6098173

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند