Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در دیدار مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی، حمایت از طرح هایی که با مشارکت مستقیم مردم به دست خود مردم اجرا می شود را ضروری دانست و گفت: اگر چه راه اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی طرح نوینی نیست و سال هاست که مردم با مشارکت در این صندوق، در اجرای طرح های توسعه ای بخش کشاورزی مشارکت می کنند ولی هچنان باید از اجرای این طرح ها حمایت نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت بخش کشاورزی، دولت آمادگی کامل دارد از اجرای طرح های مردمی در راستای توسعه بخش کشاورزی در استان زنجان حمایت کند.

در این دیدار مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی، با اشاره به سوابق و تاریخچه ای از نحوه شکل گیری این صندوق و اقدامات انجام شده در استان های مختلف، تصویب قوانین تسهیل‌گر برای فعالیت صندوق های مردمی و حمایت های مالی دولت از سرمایه گذاری های انجام شده در این صندوق ها را بسیار موثر دانست و افزود: هر فعالیتی که با مشارکت مردم انجام شود، از پویایی و استحکام بالایی برخوردار خواهد بود و از آنجاییکه بیش از 51 درصد از سرمایه صندوق های توسعه بخش کشاورزی توسط مردم تامین می شود، فعالیت های آن مستمر و پویاست.

رضوی اردکانی در این دیدار، دریافت مجوز عاملیت در ارائه تسهیلات دولتی را یکی از کارکردهای صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی برشمرد و گفت: انجام فعالیت های بازرگانی، عاملیت صمدوق توسعه ملی در بخش کشاورزی و مشارکت با بانک های جهانی تحت پشتیبانی بانک مرکزی از دیگر کارکردها و مجوزهایی است که از سوی دولت برای فعالیت این صندوق ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه 27 نوع از انواع صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان های مختلف کشور تشکیل و فعال شده است، اظهار کرد: صندوق های شهرستانی، صندوق فعالیت زنان و صندوق حوزه منابع طبیعی از دیگر انواع این صندوق بشمار می رود که هریک با قوانین ویژه ای با مشارکت مستقیم مردم در استان ها تشکیل و به تسهیل در بخش کشاورزی می پردازد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه هم اکنون اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد تومان از سرمایه های مشترک مردم و دولت در قالب صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان های مختلف به فعالیت می پردازند، ابراز امیدواری کرد: دولت با کمک استانداران و با اختصاص 5 درصد از سرجمع اعتبارات در هر یک از استان ها بعنوان مشارکت سهم دولتی، از این فعالیت ها حمایت جدی تری داشته باشد.

اندار زنجان، استان زنجان را یکی از قطب های کشاورزی منطقه توصیف کرد و گفت: باید از اجرای طرح هایی که با مشارکت مردم به توسعه فعالیت های کشاورزی منجر می شود حمایت و پشتیبانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پشتیبانی مشارکت مردم استاندار زنجان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تشکیل پارلمان محلی نشان داد که در جمهوری اسلامی ایران در اداره شهر و حتی روستا به نظر مردم توجه ویژه ای شده است، گفت: شورای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا بوده و این نهاد و وظیفه اصلی آن در قانون اساسی که خدمت به مردم، توسعه و مشارکت مردمی در اداره کرد جامعه و مدیریت محسوب می‌شود تاکید شده است.

پیری با تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است.

کد خبر 749537

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است