Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرعامل واحد صنعتي الکل اراک گفت: توليدات اين واحد صنعتي در اراک بيش از 70 درصد مصرف شرکت هاي دارو سازي نقاط مختلف کشور را تامين مي کند.

«قاسم آزدو» روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 2 ميليون 700 هزار ليتر الکل امسال در اين واحد صنعتي توليد و روانه بازار مصرف داخل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: الکل هاي توليدي در اين واحد صنعتي در درجه هاي 70، 90، 96 و 99/6 توليد و روانه بازار مي شود.
مديرعامل واحد توليد الکل اراک اظهار داشت: اکنون به دليل مصرف بالاي بازار داخل و شرکت هاي دارو سازي تمامي توليدات اين شرکت در داخل کشور به فروش مي رشد اما در گذشته نه چندان دور به کشورهاي روسيه، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان و عراق نيز صادر مي شد.
آزدو با بيان اينکه مواد اوليه مورد نياز الکل، ملاس چغندر است، اظهار داشت: پيش از اين کارخانه هاي قند بدون واسطه ملاس چغندر خود را در اختيار اين واحد قرار مي دادند اما هم اکنون با نفوذ دلال ها به کارخانه هاي توليد قند، ملاس چغندر با تاخير و با قيمت بالاتر تامين مي شود.
وي در خصوص ساخت تصفيه خانه شهرک صنعتي ايبک آباد اراک نيز گفت: شرکت شهرک هاي صنعتي اراک از سال 1393 با مشارکت واحدهاي توليدي اين شهرک و از جمله واحد الکل سازي اراک اقدام به ساخت تصفيه خانه کرد که تا کنون 2 ميليارد و 250 ميليون ريال از سوي اين واحد توليدي مشارکت شده است.
مديرعامل واحد توليدي الکل اراک افزود: با ورود پساب اين شرکت به تصفيه خانه شهرک، حدود 70 درصد از بار آلايندگي اين شرکت بر طرف مي شود و با تکميل حوزچه هاي تخصصي ديگر تا پايان سال تمامي بار آلايندگي پساب برطرف مي شود.
آزدو بيان کرد: اکنون اين شرکت با 38 نيروي انساني با تمام ظرفيت موجود فعاليت مي کند.
فعاليت واحد توليدي الکل طب اراک از سال 1376 در شهرک صنعتي ايبک آباد اراک آغاز شده است.
حدود يکصد واحد توليدي با مديريت بخش خصوصي در شهرک صنعتي ايبک آباد اراک فعاليت مي کنند.
بيش از 2 هزار و 800 واحد توليدي کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزي فعاليت مي کنند.
3017/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود