Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:42:30 GMT

۵۱۴ میلیون دلار از تولیدات استان قزوین صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۰۸۳۷

۵۱۴ میلیون دلار از تولیدات استان قزوین صادر شد

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین از ساماندهی ۲۰۰ صادرکننده و ۵۱۴ میلیون دلار صادرات از استان خبر داد. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور بسیار ویژه است و اجرای بسیاری از بخشنامه‌ها اثر گذاری خود را از دست داده و نیاز به دستورالعمل‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید که قانون جانعی می باشد،  ضمامت اجرای ندارد. باید تصمیمات کارگروه لازم الاجرا شود و هر دستگاهی این مصوبات را اجرا نکند باید پاسخگو باشد.

ارزش صادراتی محصولات بنگاه‌های کوچک و متوسط استان تهران به 112 میلیون یورو رسیدپایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های جنوبی استان تهران جانمایی می‌شودصادرات غیرنفتی ایران از مرز 33 میلیارد دلار گذشت

حبیبی خاطرنشان کرد: حدود 200 صادر کننده در استان شناسایی و ساماندهی شده و در همین راستا و به جهت پیگیری امورات مربوط به صادرات ، اتحادیه صادراتی استان و به منظور روان شدن موارد مرتبط با حوزه صادرات فعال شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید مساعدت های ویژه دستگاهی با بخش تولید ایجاد شود چرا که فشار این دستگاهها به بخش تولید بیشتر از تحریم‌هاست که رفع آن موجب حل مشکلات بخش تولید می شود. 

وی گفت: تصمیمات مدیران استانی باید با مقتضیات استانی هماهنگ باشد در حالی که مدیران استانی در برخی موارد اختیاری ندارند.

حبیبی بیان کرد: صادرات 9 ماهه سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ، 26 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در این مدت 514 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از استان به 58 کشور صورت گرفته که عمده ترین کشورهای مقصد عراق ، افغانستان،  پاکستان ، ترکیه و امارات بوده اند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل مواد شستشو و پاک کننده ، پلاستیک رول ، چیپس ، پریفرم و بسته بندی پلاستیکی می باشد.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود