Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده جریمه ریالی مشمولان غایب خدمت سربازی دیده نشده است و این مقررات تا پایان سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: خرید خدمت سربازی نوعی بی عدالتی بوده است و قانون مربوطه این باب را باز کرده بود که افراد چند وقتی به خدمت سربازی نروند و سپس با پرداخت پول از زیر بار رفتن به سرباز شانه خالی کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر تبعیض آمیز بودن خرید خدمت سربازی، بیان داشت: از سوی دیگر با پرداخت جریمه غیبت سربازی، خدمت سربازی برای طبقات پایین جامعه شده بود، چرا که آن‌ها توان خرید خدمت را نداشتند.

وی گفت: طبقات ثروتمند جامعه بعد از تفریح در خارج از کشور، با پرداخت ۵۰ میلیون از رفتن به سربازی معاف می‌شدند، اما جوانان طبقه پایین جامعه مجبور به رفتن به سربازی بودند، اعتقاد دارم خرید خدمت سربازی بی عدالتی بود که دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ آن را حذف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ این حکم که تبعیض آمیز و بی عدالتی بود در لایحه وجود ندارد، تصریح کرد: دولت برای جبران کسری بودجه خود این موضوع را در لایحه قرار نداده است، با این حال ممکن است در کمیسیون تلفیق این موضوع دیده شود هر چند که نظر شخصی بنده این است که دولت کار درستی برای حذف خرید خدمت از لایحه بودجه کرده است.

وی افزود: طرح خرید سربازی در لایحه بودجه ۹۸ حذف شد، ضمن آن که درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی یکی از بند‌های درآمدی لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به امسال تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام وظیفه سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه