Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات سودان امروز (دوشنبه) آمار شکایات مربوط به قتل در تظاهرات اخیر این کشور را ۱۹ مورد اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عامر محمد ابراهیم، رئیس کمیته عالی پیگیری تحقیقات درباره اعتراضات اخیر سودان و رئیس دادستانی کل این کشور اعلام کرد که از ابتدای اعتراضات تا کنون ۱۹ مورد شکایت مربوط به قتل و ۲۰۳ مورد شکایت مربوط به سرقت و تخریب در چهار ایالت سودان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکایات جنایی مربوط به قتل در در ایالت شمالی سه مورد و گزارش‌های ارائه شده مبنی بر سرقت ۱۳ مورد بوده است. در ایالت "رود نیل" نیز ۶ مورد شکایت مربوط به قتل ازجمله پنج شهروند و یک نظامی و ۴۱ مورد گزارش سرقت و تخریب صورت گرفته است.

رئیس کمیته عالی پیگیری تحقیقات درباره اعتراضات سودان گفت: از ابتدای تظاهرات تا کنون در دو ایالت "القضارف" در شرق و "نیل آبی" در جنوب سودان ۱۰ شکایت مربوط به قتل و حدود ۱۵۰ مورد گزارش سرقت، تخریب و غارت اموال صورت گرفته است.

وی در ادامه از شهروندان سودانی خواست تا شکایات خود را به دفاتر دادستانی کل در پایتخت و ایالت‌های مختلف اعلام کنند.

در همین راستا، مقامات سودان دو حکم عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر تمدید ۶ ماهه وضعیت فوق العاده در کردفان شمالی و کسلا را در پارلمان مطرح کردند و پارلمان سودان نیز اجازه تشکیل یک کمیته برای بررسی فوری این دو فرمان ریاست جمهوری را صادر کرد.

ابراهیم احمد عمر، رئیس پارلمان سودان نیز از این کمیته خواست که امروز (دوشنبه) با انجام یک جلسه اضطراری دو حکم عمر البشیر را بررسی و گزارش خود در این باره را چهارشنبه هفته جاری به پارلمان ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • پسر نابغه ایرانی که به دستور دوست دخترش دست به سرقت می‌زد!
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس