Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:10:43 GMT

چرا خنده درماني؟

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۱۶۹۴

چرا خنده درماني؟

خبرگزاري آريا -

خنده اثرات مثبتي بر روح و جسم مي‌گذارد‎
خنده براي قلب، رگ‌هاي خوني، کاهش هورمون‌هاي استرس زا، گردش خون و عملکرد صحيح فعاليت‌هاي بدن بسيار مفيد است.
محققان، اطلاعات کمي راجع به خنديدن و اثرات آن بر روي مغز دارند، اما چيزي که مشخص است، آن است که خنده اثرات مثبتي بر روح و جسم مي‌گذارد.
خنده براي قلب، رگ‌هاي خوني، کاهش هورمون‌هاي استرس زا، گردش خون و عملکرد صحيح فعاليت‌هاي بدن بسيار مفيد است و اثرات مثبت و محکمي را بر سلامت روان و تحکيم روابط فاميلي به جاي مي‌گذارد و احساسات منفي از قبيل؛ افسردگي و عصبانيت را از بين مي‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خنده باعث کاهش سطح هورمون‌هاي استرس مي‌شود. اين هورمون‌ها که در هنگام استرس و خشم ترشح شده باعث سرکوب سيستم ايمني بدن، افزايش پلاکت‌هاي خون و افزايش فشار خون مي‌شوند.
خنده، واقعاً بهترين دارو است؛ شادي و نشاط يک امر دروني است و نشاط اجتماعي، اثرات و آثاري چند بر زندگي شهروندان و جامعه دارد که تعلق اجتماعي، همبستگي اجتماعي، مسئوليت‌پذيري اجتماعي، وفاق اجتماعي، ارتقاء شاخص‌هاي سلامت رواني و اجتماعي، افزايش رضايت از زندگي يا رضايت شغلي، پويايي اجتماعي، کاهش هزينه‌هاي مردم، افزايش اميد در جامعه، زندگي متعادل و باثبات، ارتقاء کيفيت زندگي، افزايش خلاقيت و نوآوري و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله آن است. بدون شک در چنين محيطي، امنيت اجتماعي و فردي راحت‌تر به‌دست مي‌آيد و در محيط شاد، ذهن انسان پويا، زبانش گويا و استعدادش شکوفا مي‌شود.
خنده و کاهش بيماري‌هاي جسمي و روحي
سرپرست تيم خنده درماني بين‌المللي خراسان رضوي اظهار کرد: در 20 سال اخير تحقيقات مختلفي در مورد خنده و تأثيرات مثبت آن انجام شده است.
وي افزود: خنده بر روي بسياري از بيماري‌هاي جسمي و روحي تاثيرگذار است و امروزه واژه خنده درماني در کنار موسيقي درماني، تئاتر درماني و مواردي از اين دست، وارد واژگان درماني شده و مورد توجه قرار گرفته است.

خنده باعث کاهش سطح هورمون‌هاي استرس مي‌شود‎
اضطراب؛ مادر بيماري‌هاي رواني
سرپرست تيم خنده درماني بين‌المللي خراسان رضوي بيان کرد: در تمام بيماري‌هاي رواني ردپايي از استرس و اضطراب وجود دارد، تا جايي که برخي روانشناسان بر اين عقيده‌اند که اضطراب مادر همه بيماري‌هاي رواني است.
وي اظهار کرد: نکته جالب توجه اينکه خنديدن مي‌تواند تا حد زيادي بر مديريت استرس تاثيرگذار بوده و با ايجاد تغيير در وضعيت ترشحات هورموني و آزاد کردن هورمون‌هاي آدرنالين و نورآدرنالين در خون عمل دو مرحله‌اي پاسخ و استراحت را تسهيل کرده و در نتيجه با رفع استرس و فشارهاي روزمره در فرد احساس شادابي و رهايي ايجاد کند.
وي افزود: در يوگاي خنده، از خنده به عنوان شکلي از ورزش ياد مي‌شود و در اين کلاس‌ها افراد ياد مي‌گيرند خنده را به صورت يک تمرين انفرادي انجام دهند و تجارب عميقي را با آرامبخشي خنده، تجسم و تنفس يوگايي به دست آورند.
معاون فرهنگي جهاددانشگاهي خراسان‌جنوبي نيز اظهار کرد: به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي خراسان‌جنوبي، دانشگاه فرهنگيان خراسان‌جنوبي، موسسه علمي کاربردي جهاددانشگاهي بيرجند و فرهنگسراي ابن حسام جهاددانشگاهي خراسان‌جنوبي همايش‌هاي خنده درماني برگزار شد.
وي افزود: خنده يکي از راه‌هاي درماني است که ضمن اکسيژن رساني به تک تک سلول‌هاي بدن و کاهش استرس هاي روزانه، موجب افزايش اعتماد به نفس، خوشبيني، برونگرايي، اميدواري به آينده و ايجاد شهامت در فرد مي‌شود.
معاون فرهنگي جهاددانشگاهي خراسان‌جنوبي بيان کرد: در اين همايش‌هاي آموزشي شرکت کنندگان با موهبت الهي خنديدن و شاد زيستن و شادي بخشيدن به ديگران آشنا شدند.
مرادي تصريح کرد: اين همايش‌ها با هدف افزايش شادي و نشاط در جامعه و تمرين شاد بودن در هر شرايطي از زندگي برگزار شد.
شادي جامعه در گرو حل مسائل مهم و اساسي زندگي است. تشديد مشکلات اجتماعي مي‌تواند شادي اجتماعي را نابود سازد و يا تشديد کننده انحرافات اجتماعي باشد اما مي‌توان در همين شرايط سخت زندگي نيز شاد بود و با آرامش حاصل از آن، به جنگ مشکلات رفت.
منبع: isna.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 علیرضا پناهیان که روز چهارشنبه 12 اردیبهشت برای سخنرانی در موضوع سیره امام جعفر صادق (ع) به یکی از مساجد تبریز رفته بود، با اعتراض طلاب و روحانیون حاضر در این جلسه مواجه شد. معترضین به دلیل اظهارات جنجالی اخیر او درباره حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) با شعار حیدر حیدر اعتراض خود را اعلام کردند که با خنده پناهیان بر روی منبر همراه شد. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی