Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقاضای خرید دستگاه‌های آنالیزی یکی از شرکت‌های فعال حوزه نانو فناوری در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران IranLabExpo۲۰۱۸ رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشت.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو فناوری با محصولات دانش‌بنیان جدید خود در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این تجهیزات دستگاه "نانودراپ" است که از آن برای اندازه‌گیری غلظت و تعیین خلوص نمونه‌های RNA، DNA و پروتئین در حجم بسیار اندک (در حد میکرولیتر) و به دست آوردن سریع نسبت جذب ۲۶۰ به ۲۸۰ و ۲۶۰ به ۲۳۰ نانومتر استفاده می‌شود.

این دستگاه این قابلیت را به محققان می‌دهد که آنالیت‌هایی با غلظت بسیار بالا را بدون نیاز به رقیق سازی اندازه‌گیری کنند. آنالیزور نانودراپ ساخته شده امکان اندازه‌گیری و ثبت طیف کاملی از آنالیت در بازه ۱۹۰ تا ۹۰۰ نانومتر را دارد. سرعت انجام تست در این آنالیزور کسری از دقیقه است و زیر لایه کیت نانو دراپ پس از هر تست امکان تمیز شدن و به کارگیری محدد را دارد که این امر منجر به کاهش هزینه‌های تست خواهد شد.

پلیت ریدر (Plate Reader) از دیگر تجهیزات ساخت این شرکت است. این دستگاه بازه وسیعی از کاربردها را دارد. به عنوان مثال تست‌های نانوبیوسنسوری LSPR، تست‌های رایج ELSA و بیوشیمی در میکرو پلیت‌های ۹۶ تایی می‌تواند با سرعت و دقت بالا و در زمان کمتر از یک دقیقه اندازه‌گیری شود.

این دستگاه با عملکرد بالا و قیمتی به صرفه اندازه‌گیری‌های مورد نظر را در یک طراحی فشرده برای ۹۶ چاهک به انجام می‌رساند و قابلیت اندازه‌گیری OD در هر طول موجی بین ۳۴۰ تا هزار نانو متر را دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توان از خواص منحصر به فرد نانو ذرات طلا و نقره برای انجام تست‌های نانوبیوسنسور و بهینه‌سازی کیت‌های تشخیصی در حیطه‌های مختلف ایمونولوژی، ژنتیک و بیوشیمی نیز بهره برد.

دستگاه LSPR از دیگر محصولات دانشی این شرکت است که با بهره گرفتن از نانو بیو فناوری، برای تشخیص سریع، دقیق، آسان و کم هزینه بیومولکول‌ها در غلظت‌های پایین استفاده می‌شود. این فناوری در تشخیص بیومارکرها ازجمله بیومارکرهای سرطان، تشخیص واکنش‌های بیومولکولی در داروسازی، تشخیص‌های توالی، نقص و جهش ژنتیکی، تشخیص مواد مخدر و دوپینگ، تعیین گلوکز در تشخیص بیماری‌های دیابت، تشخیص گازهای بازدمی در بیماری‌های ریوی، تشخیص ویروس، باکتری و سموم بیولوژی، بررسی فرایندهای کاتالیستی، تشخیص آلاینده‌های آب وخاک، یون‌های جیوه و بررسی فرایندهای پلاسمونی در سلول‌های خورشیدی و تشخیص آلاینده‌های هوا، منواکسید کربن و ترکیبات گوگرددار کاربرد دارند.

طیبه قدس الهی، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه بازار تقاضا در سال جاری برای محصولات تولیدی ما ضعیف بود، افزود: برای تثبیت حضور خود در بازار رقابتی موجود تلاش کردیم تا با تحقیق و توسعه‌، قیمت تمام شده تولید دستگاه‌ها را کاهش دهیم تا سرمایه‌ دانشی و مالی به جای بازاریابی، صرف افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت شود. بر همین اساس پس از تحقیق و توسعه، قیمت محصولات در حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال دستگاه آنالیزی چند منظوره‌ شرکت امریکایی بایوتک به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و این درحالی است که دستگاه آنالیزی چند منظوره‌ نانودراپ، پلیت ریدر، اسپکتروفتومتر و LSPR این شرکت به قیمت ۹۸ میلیون تومان در نمایشگاه عرضه شد و با بهره مندی از یارانه‌های نمایشگاهی، دانشگاه‌ها یا مؤسسات دولتی توانستند این دستگاه را به قیمت ۵۸ میلیون تومان خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان نحوه ایجاد فرورفتگی گلابی شکل بر روی سیاره پلوتون را شبیه سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که این اشکال می‌تواند داده‌های مهمی از پلوتون در اختیار دانشمندان قرار دهد.

فضاپیمای ناسا در سال ۲۰۱۵ از کنار سیاره پلوتون عبور کرد و نخستین رصد از فرورفتگی‌های عظیم این سیاره مبهم را نشان داد.

به گفته محققان، شکل ایجاد شده در پلوتون از نظر اندازه با کشور مکزیک قابل مقایسه است و بر یکی از نیمکره‌های این سیاره تسلط دارد و احتمالاً نتیجه یک برخورد است، اما تعداد کمی از دهانه‌های برخوردی به شکل منحصر به فرد گلابی مانند این نمونه شکل می‌گیرند.

چگونگی شکل گیری این اثر ناشناخته باقی مانده است، اما محققان اکنون تصویری احتمالی از منشا آن ترسیم کرده و می‌گویند این امکان وجود دارد که جسمی به اندازه و مقیاس کشور سوئیس مدت‌ها پیش در یک زاویه کم به پلوتون برخورد کرده باشد. اگر درست باشد، این تصویر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است فضای داخلی پلوتون در زیر سطح برودتی آن به چه صورت باشد.

هری بالانتاین، ستاره شناس دانشگاه برن در سوئیس گفت: دانشمندان تصور می‌کردند این شکل منشأ ضربه‌ای دارد، اما هیچ کس نتوانسته بود شکل گلابی متمایز آن را توضیح دهد.

شکل و اندازه عظیم این فرورفتگی تقریباً ۲ هزار کیلومتر طول (۱۲۴۳ مایل) و ۱۶۰۰ کیلومتر عرض (۹۹۴ مایل عرض) و به عمق ۴ کیلومتر (۲.۵ مایل) است. 

این لکه یکی از چالش‌های بزرگ در جهان منجمد و سرد پلوتون است. نقشه قلبی‌شکل فرضیه‌های جالب و تحولات مختلف در تاریخ این سیاره کوچک را ارائه می‌دهد، برای مثال، فشار سطح زیرین سیاره پلوتون ممکن است منجر به شکل‌گیری فرورفتگی بیرونی این سیاره شده باشد.

علاوه بر این، تشکیل این اسکار می‌تواند نشان دهنده تاریخچه تحولی این سیاره باشد؛ اطلاعات شکل گیری اثر گلابی‌شکل پلوتون ممکن است به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که این سیاره چه سیر تاریخی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی