عقبه فتنه اقتصادی کشوربه سال 88 برمیگردد/ صدای شکستن استخوانهای لیبرال دموکراسی به گوش میرسد
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۲۴۱۴
معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج با اشاره به اینکه عقبه فتنه اقتصادی این روزهای کشور به فتنه 88 برمیگردد، گفت: متأسفانه برخی گلوگاههای اقتصادی در دستان نااهلانی که دلشان را به کشورهای غربی خوش کردهاند، افتاده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سالار آبنوش امروز در گفتوگو با نافع با بیان اینکه به لطف خدا به 40 سالگی انقلاب رسیدیم و با سرافرازی از این سال هم عبور می کنیم و جشن می گیریم، اظهار کرد: ان شاءالله ایران اسلامی خود را برای عبور از 40 سالههای بعدی تا ظهور امام عصر(عج) که این اعتقاد ما است و بر آن تأکید داریم آماده می کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه در این سالها به طور مداوم درگیر توطئهها و فتنههای دشمنان بودهایم، افزود: به طور متوسط دشمنان هر 10 سال، نظام ما را با یک فتنه بزرگ به چالش کشیدهاند که البته شکست خوردهاند.
معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج افزود: فتنه 10 سال اول، فتنهای نظامی ـ امینتی بود، در ابتدای انقلاب دشمنان با ایجاد و هدایت فتنه «ناامنی و تجزیهطلبی» به سمت گروهکسازی پیش رفتند و هر روز این گروهکها و تجزیهطلبان مانند قارچ از یک نقطه کشور سر بیرون می آورند.
وی ادامه داد: دشمنان میخواستند با به راهاندازی جنگ تحمیلی، انقلاب و نظام نوپای ما را که از نظر نظامی توانمند نشده بود البته با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی بلوک غرب و شرق به نابودی بکشاند و به خواسته شوم خود برسند که با عنایت خدا همه دیدیم که خداوند چگونه مستضعفین را قوت داد و مستکبرین را به نابودی کشاند، تا جایی که حتی سازمان ملل هم حق را به ایران داد.
*ایجاد فتنههای فرهنگی-سیاسی در دهههای دوم و سوم انقلاب
سردارآبنوش به ایجاد فتنههای فرهنگی ـ سیاسی دشمن در دهههای دوم و سوم انقلاب اشاره و اضافه کرد: فتنه سال 78 و 88 به نوعی جنگ با فرهنگ و سیاست نظام بود، چرا که دشمنان میخواستند در مرحله اول ریشههای فرهنگی، اعتقادی، ارزشی و دینی ما را از ریشه بزنند بعد ذائقهها و باورهای مردم را تغییر بدهند و نیزدر کنار آن به دنبال سست کردن بنیان سیایسی نظام بودند.
وی عنوان کرد: در فتنه دهه دوم در سال 78 دشمن آمده بود تا با بازی و تفکر سکولاریسم و لیبرالیستی و به قول خودشان که میگفتند ما لیبرال اسلامی هستیم، دیدگاه جدیدی را با عنوان اصلاحات شکل دهند و ما اینجا خطابمان سران آنها است که بعدها یعنی در سال 88، آن فتنه شوم رنگی را رقم زدند.
معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج با اشاره به اسناد موجود که مشخص شد سران فتنه در سال 88 با فتنهای که بیشتر رنگ و بویی فرهنگی ـ سیاسی داشت، دیدارهایی با برخی سران حوزه خلیح فارس و یا مدعیان و مجریان انقلابهای رنگین در غرب داشتند، تصریح کرد: آنها از تمام توان و تجربه دشمن استفاده کردند تا با پشتیبانی مالی و سیاسی جهانی، فتنه سوم را به راه بیاندازند و بنیاد سیاسی کشور را دچار خدشه کرده و ایران را از نظر ساختار سیاسی متزلزل کنند.
وی با تأکید بر این که فتنه 88 با درایت رهبری و حضور گسترده و به موقع مردم بصیر ایران اسلامی زمینگیر شد و مکر دشمنان به خودشان بازگشت، گفت: امروز دیگر سران فتنه جایگاهی در دلها و اذهان مردم ندارند، همان سرانی که با دل دادن و تکیه بر بیگانگان میخواستند برنامههای خود را پیش ببرند.
عقبه فتنه چهارم که اقتصادی است به فتنه 88 برمیگردد
سردارآبنوش از فتنه اخیر و دهه چهارم پس از پیروزی انقلاب، به عنوان فتنه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: اکنون فتنه دهه چهارم یعنی فتنه اقتصادی شکل گرفته، فتنهای که عقبه آن به آشوبطلبان سال 88 باز میگردد و شدت گرفتن تحریمها پس از آن؛ چرا که تحریم به این شدت در دستور کار دشمن نبود، اما دشمن در فتنه 88 امیدوار شد که می تواند با کمک برخی عوامل خودفروخته داخلی به نظام ضربه بزند.
وی با ابراز تأسف از حضور برخی نفوذیها در نظام، عنوان کرد: امروز یکسری گلوگاههای اقتصادی در دستان نااهلان و نامحرمانی که دلسوز نظام نیستند، افتاده همانهایی که دلشان را به جای توکل به خدا و توسل به اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه به برخی از کشورهای غربی خوش کردهاند.
معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج تصریح کرد: اگر این افراد درست عمل کنند به طور قطع ملت ما از فتنه اقتصادی هم به سلامت عبور می کند و به الگویی برای کشورهای آزاد جهان تبدیل میشود.
* صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد
وی با اشاره به عدهای غربگرای داخل کشور، یادآور شد: نزدیک به 10 سال، کشور معطل اعتقادات این گروه دلبسته به غرب مانده، آنانی که دلخوش به ارباب و کدخداهای خارجی کردهاند و با این تفکر خواسته و ناخواسته کشور را به سمت نابودی میکشانند و البته امیدواریم آنانی که نفوذی هستند دستگیر و رسوا شوند و افرادی هم که فریب خورده و دلبسته دشمن هستند، متوجه اشتباه خود شوند و به زیر سایه ولایت و پرچم ایران اسلامی باز گردند.
سردارآبنوش افزود: بدون تردید تاکنون مقاومت همین مردم و ایستادگیشان، دشمنان را عقب رانده آن دشمنی که این روزها قدرتش بیش از گذشته رو به افول نهاده است.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز افول دشمنان را به طور کامل میبینیم و احساس میکنیم و صدای شکستن استخوانهای لیبرال دموکراسی را که امام حدود 30 سال پیش شنید را میشنویم و به زودی شاهد فروپاشی مستکبران و اعتلای کلمه الله در قالب نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
این رویکرد البته در زندگی علمی و سیاسی ایشان بسیار جدی است در حدی که می توان به عنوان سیره و روش علمی و عملی از آن نام برد. با این نگاه شهید مطهری را از جنبه غیرت دینی نسبت به تعرض به ساحت سیاسی قرآن کریم نیز باید معلم و الگو برای محققان و مفسران بدانیم.
سرنخهایی از جهاد علمی استاد شهید در دفاع از کیان سیاسی قرآن و همینطور فهم صحیح از آیات سیاسی را برای نمونه در کتاب «آشنایی با قرآن» شهید مطهری میتوان گزارش کرد که محصول جلسات تفسیری ایشان است و عملاً پاسخی به برداشتهای غلط گروههای التقاطی دوران شکلگیری و عصر آغازین انقلاب اسلامی همچون برداشتهای مارکسیستی منافقان، برداشتهای سوسیالیستی افرادی چون شریعتی یا افرادی لیبرال مسلک همچون بازرگان و... است. کتابهای دیگر شهید مطهری مانند امامت و رهبری، ولاها و ولایتها، علل گرایش به مادیگری و... نیز همگی در چنین فضایی قابل معرفیاند.
مبارزه با برداشتهای سیاسی نادرست از قرآن
ایشان در مواجهه با قرآن کریم آن را دارای یک نظام فکری جامع میداند که نظام سیاسی بخشی از آن است. برای همین ذیل آیاتی مثل خمس که دیگران نگاهی عادی به آنها دارند با رویکرد نظام اسلامی به آن مینگرد. بیان شهید مطهری را در مورد آیه انفال و خمس در جلد سوم آشنایی با قرآن ایشان ببینید: «چهره آیه انفال و آیه خمس آنچنانکه شیعه تفسیر میکند با آنچه اهل تسنن تفسیر میکند از زمین تا آسمان متفاوت است. آن طور که شیعه تفسیر میکند یک مفهوم بسیار عام و کلی مییابد و از یک نظر ارتباط پیدا میکند با نظام اقتصادی اسلام و از نظر دیگر ارتباط دارد با نظام حکومتی و سیاسی اسلامی». این بیان گویای نگاه دقیق سیاسی ایشان است.
آسیبهایی که تفسیر سیاسی قرآن با آن روبهرو است پرشمار است. مثلاً گاهی وضعیت زمانه و روزگار به گونهای است که مفسر را به سمت برداشت نادرست میکشاند. شهید مطهری با همه آنها مبازره دارد. مثلاً آسیبها را از منظر زمینههای انگیزشی و روانی و عاطفی میتوان گزارش کرد. برای نمونه گاهی «انفعال در برابر نظریات غیرقطعیِ دانش سیاسی موجود و تطبیق قرآن بر آنها»، بستر برداشتهای نادرست میشود. زمانی «ایجاد پوشش برای اهداف ضددینی» انگیزه اشخاص و مکاتب برای ارائه برداشتهای سیاسی نادرست از قرآن است، به گونهای که قرآن را مؤید نگاههای مکاتب و آرای آنها مینمایاند و موجب ظهور برداشتهای التقاطی از قرآن در حوزه حیات سیاسی میشود که شهید مطهری از جمله مبارزان با این رویکرد مخرب شمرده میشود.
خروشهای علمی، اوج بصیرت سیاسی
یکی از معضلات جدی که استاد شهید با آن روبهرو بود مسئله التقاط بود. ما در این دوران با بسترسازیِ «رویکرد التقاطی» برای آسیب دیدن برداشتهای سیاسی مواجه بودیم. میدانید که التقاط عنوان عامی است که گروههای متعددی ذیل آن گرد میآیند از جمله: ۱- گروههایی که برداشتهای کارکردگرایانه و جامعه گرایانه و سوسیالیستی از قرآن دارند. ۲- گروههایی که نگرش متأثر از معرفتشناسی غربی دارند.
طرفداران رویکرد مارکسیستی و سوسیالیستی، قرآن و دیگر متون اسلامی را ابزار و متنِ انقلابی (مارکسیستی، سوسیالیستی) میدانستند. از این جریانها در ادبیات شهید مطهری با عنوان «ماتریالیسم اغفال شده یا منافق» یاد میشود. بیان ایشان چنین است.
«ماتریالیسم در ایران در یکی دو سال اخیر به نیرنگ تازهای بس خطرناکتر از تحریف شخصیتها دست زده است و آن تحریف آیات قرآن کریم وتفسیرهای مادی محتوای آیات با حفظ پوشش ظاهری الفاظ است». این دست خروشهای علمی، اوج بصیرت سیاسی در عرصه تفسیری استاد را نمایان میکند و البته ادامه همین هوشیاری و آگاهیها بود که استاد را به افتخار شهادت رساند.
از مبارزه استاد با انحراف برداشتها از قرآن در مورد این جریان نمونههای بسیاری نقل شده است. یکی از آنها مربوط به مواجهه علمی استاد شهید با دکتر شریعتی است. ایشان روش فهم قرآن توسط شریعتی را آسیب دیده میدانست. البته در بحث روشنفکری دینی، شریعتی از افراد مؤثر در رویکرد علمی اجتماعی است. وی در فهم مفاهیم قرآن از روشهای «ساختارشناسی اجتماعی» و مبتنی بر دیدگاهای جامعهشناسی تأثیر پذیرفته بود و برداشتهایی تفسیری در چارچوب فضای اندیشگی جامعهشناسی غربی ارائه میکرد. نگرش طبقاتی با محوریت غنی و فقیر و تفسیر تضادهای اجتماعی و دینی بر این مبنا در آثار شریعتی حضور پررنگی دارد و البته شهید مطهری آن را نقد میکند و معتقد است گرایش فقرا و محرومان به پیامبران و رویارویی با اغنیا را نباید با تحلیل طبقاتی توجیه کرد. همچنان که همه مؤمنان و موحدان و انقلابگران توحیدی از طبقه مستضعف نبودند و پیامبران، فطرتهای ناآلوده یا کم آلوده را از طبقات استضعافگر شکار میکردند و آنها را علیه خودشان (توبه) یا علیه طبقهشان (انقلاب) برمیشوراندند، همه طبقه مستضعف نیز در زمره مؤمنان و انقلابگران توحیدی نبودند. از نظر وی قرآن صحنههای مختلفی میآورد که گروههایی از مستضعفان را محکوم و داخل تیپ کافران و مشمولان عذاب الهی معرفی میکند.
منبع: روزنامه قدس