Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:36:16 GMT

سینما کانون پرورش در شهر «وراوی» افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۲۹۰۹

سینما کانون پرورش در شهر «وراوی» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل کانون فارس در حاشیه افتتاح سینما کانون که یکشنبه شب در شهر وراوی برگزار شد، با معاون فرماندار شهرستان لامرد دیدار داشت.

لزوم گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین درخواست محمد پیشاهنگ، معاون فرماندار لامرد از مدیر کل کانون پرورش فکری فارس بود.

پیشاهنگ با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان لامرد در حوزه صنعتی و وجود مردمی با سابقه فرهنگی و تمدن ریشه‌دار، همچنین حضور مردم لامرد در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، بر لزوم بهره‌مندی از زیرساخت‌های فرهنگی بزرگ مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از نیروهای کاری متخصص در حوزه کودکان و به کارگیری فضاهای بیشتر برای استفاده مربیان و اعضای کانون، از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار لامرد به آن اشاره کرد.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس هم با اشاره به شعار کانون گفت: «خوب زندگی کردن تمرین می خواهد» و مربیان توانمند کانون تلاش می کنند تا با تکیه بر همین شعار و بهره‌مندی از آن، مهارت‌های خوب زندگی کردن، تعامل با دیگران، استفاده از استعدادها و تلاش در رشد این استعدادها را به کودکان ونوجوانان آموزش دهند.

وی دارا بودن مربیان دلسوز، متعهد و صاحب ذوق را داشته ارزشمند کانون قلمداد کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که مربی در کدام شهر و نقطه استان مشغول به کار است؛ مربیان کانون در هر شهر و مرکزی که باشند سعی در ارائه بهترین خدمت به کودکان ونوجوانان را دارند.  

پس از این دیدار مدیر کل کانون فارس با حضور در مرکز فرهنگی هنری لامرد در جلسه‌ای با حضور مربیان مرکز شرکت کردو به مطالبات آنان پاسخ گفت.

این درحالیست که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فرماندار شهرستان مهر، امام جمعه بخش وراوی، اعضای شورای اسلامی وراوی و جمعی از معتمدین، هشتمین سینما کانون استان و اولین سینما کانون جنوب فارس در مرکز فرهنگی هنری وراوی راه‌اندازی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در مراسم افتتاح این سینما گفت: فعالیت‌های کانون فرصت رشد و بالندگی را برای کودکان ونوجوانان فراهم می کند و مربیان توانمند کانون با کشف استعدادهای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی تلاش می‌کنند تا مسیر درست زندگی کردن را به مخاطبان یادآوری کنند. کانون معتبرترین پایگاهی است که با نیاز مخاطب آشناست و با ایجاد زمینه مطالعه و کتابخوانی، شوق فعالیت را در آنان زنده می‌کند.

افتخاری در بخش دیگر از سخنانش گفت: شهرستان مهر به لحاظ تعداد مراکز کانون پرورش فکری در استان  پس از شیراز قرار دارد و امیدواریم این مراکز، تاثیرات فرهنگی خوبی داشته باشند.

وی تربیت یک شهروند واقعی و کمک به رشد مهارت‌های اعضا با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» را از اهداف کانون برشمرد و گفت:  خوشبختانه آموزش‌های ارائه شده توسط مربیان تأثیرات خوبی در رشد مهارت‌های جامعه هدف برجا گذاشته است.

مدیر کل کانون فارس در خصوص  ساختمان کانون‌های مهر و گله دار نیز گفت: پس از ۱۵ سال، با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این مراکز  به سازی و نوسازی شده است که این تغییرات مهم فیزیکی  از قبیل ساخت آلاچیق، رنگ آمیزی، ساخت سقف کاذب و کف پوش به پویایی فضا کمک کرده است.

به گفته افتخاری، سینما کانون شهر وراوی اولین در جنوب فارس و هشتمین در کل استان است که با پخش فیلم های رده سنی کودک و نوجوان، اوقاتی شاد و مفرح را برای اعضا و دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در حاشیه این برنامه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای وراوی و  مهر  بازدید کرد و پای صحبت مربیان نشست.

کد خبر 4500262

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا افتخاری شیراز کانون پرورش فکری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان