Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:23:25 GMT

حفاران غیرمجاز در کنگ دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۳۱۹۳

حفاران غیرمجاز در کنگ دستگیر شدند

مشهد- ایرنا- مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از دستگیری دو حفار غیرمجاز در منطقه ای تاریخی در نزدیکی روستای کنگ خبر داد.

سرهنگ مجید کیانی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیشب در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اقدام به حفاری غیرمجاز در نزدیکی روستای کنگ دو متهم در حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با دستگیری این افراد تعدادی ابزارآلات حفاری کشف و ضبط و یک دستگاه خودروی سواری نیز در محل توقیف شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: متهمان به مرجع قضایی معرفی و ضمن تشکیل پرونده روند رسیدگی در حال انجام است.
روستای پلکانی و تاریخی کنگ با افزون بر هزار سال قدمت در دامنه شمال شرقی ارتفاعات بینالود، ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي حفاري خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند

استاندار تهران از حضور 50 درصد از اتباع کل کشور در استان تهران خبر داد و گفت:‌در سطح اتباع غیرمجاز در تلاش هستیم که این اتباع دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 1403 گفت: در شورای اداری استان سیاست‌ها و حوزه‌های کاری را مرور می‌کنیم. بی تردید از موضوعاتی که باید به آن اشاره کنم همدلی و همسویی در برگزاری انتخابات بود که به رغم تلاش دشمن همه دشمنی‌ها خنثی شد و از همه ظرفیت‌های استانی بهره مناسب گرفته شد تا این تلاش دشمن خنثی و میزان مشارکت مردم نیز با همت و تلاش همه دستگاه‌ها به صورت مناسب شکل گرفت.

وی افزود: نه تنها شرایط متعادل در رای گیری‌های گذشته حفظ شد بلکه برآوردهای موجود ارتقاء پیدا کرد. امروز نیز باید این همدلی و کمک را برای انتخابات مرحله دوم در 21 اردیبهشت ماه در دستورکار قرار دهیم تا در چنین جایگاهی بمانیم و از الان برای انتخابات سال آینده کار کنیم. جهت گیری‌ها برای انتخابات‌ها مشخص است و چهار رکنی که مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند را مورد توجه قرارد می‌دهیم که مهم‌ترین آن مشارکت است. مشارکت در انتخابات قطعا در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیت ما تاثیر بسزایی دارد.

استاندار تهران ادامه داد: صحنه‌آرایی بسیار زیادی دشمن انجام داده بود اما انتخابات در سلامت کامل و بدون هیچ مشکلی در استان تهران برگزار شد و همه شما در این افتخار سهیم هستید.

فخاری با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در مورد جهش تولید در هر زمینه‌ای باید مدل طراحی کنیم و امیدواریم امسال طراحی این مدل‌ها به عنوان یک خواسته محقق شود. از سوی دیگر باید نظارت بر عملکردها نیز به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. باید امسال بازنگری در اقدامات خود داشته باشیم و آورده‌های صحیح رقم بزنیم. باید الگوهای مناسب ارائه شود و این الگوها در حوزه‌های مختلف همچون مصرف امری ضروری است. باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه کاره به عنوان یک اولویت هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

وی تاکید کرد: در حوزه اتباع نزدیک به 50 درصد اتباع کشور، در استان تهران هستند. در سطح اتباع غیر مجاز در تلاش هستیم که این اتباع دستگیر و از کشور خارج شوند. در حوزه اتباع مجاز نیز درحال ساماندهی هستیم و با توجه به اینکه بخش زیادی از ظرفیت‌های ما در اختیار اتباع قرار گرفته باید برون داد این موضوع مشخص شود.

استاندار تهران به موضوع عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: ادارات باید در حوزه عفاف و حجاب به صورت جدی نظارت و مراقبت را در دستورکار خود قرار دهند. بی تردید ساختارهای دولتی دارای ضابطه است و برای رعایت حدود قانون و شرع باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی