Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

ایلنا نوشت: «برخی از مردم روستای اندریان از روستاهای شهرستان ورزقان بدون مجوز، خود دست به‌‌ کار شده و از خاک معدن طلا برداشت می‌کنند. حتی شنیده‌ها خبر از مرگ یک پدر و پسر هنگام خاکبرداری از معدن می‌دهد؛ هر چند افراد محلی تعداد قربانیان را بیشتر از این می‌دانند.

فرماندار شهرستان ورزقان با تایید این خبر گفت: تعدادی از افراد بر خلاف قانون و مخفیانه به این معدن وارد شده و خاک و سنگ طلا از آن برداشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن یحیوی با اشاره به این که سازمان صنعت معدن و تجارت استان و شرکت پیمانکار این معدن به استناد ماده ۱۹ قانون معادن و تبصره‌های ذیلی شکایات خود را اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: نیروی انتظامی شهرستان اقدام به دستگیری چند نفر از این افراد کرده و آنها را به مراجع قضایی شهرستان تحویل داد.

به گفته روستاییان این خاک‌ و سنگ‌ها پس از برداشت در اطراف تبریز به‌ فروش می‌رسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان نیز در این باره گفت: غیر از متولیان معادن که اجازه برداشت برای آنها صادر شد‌ه، هر برداشت دیگری غیر‌ مجاز بوده و جرم است.

رضا عین‌الله‌زاده با توجه به اقدامات انجام شده در‌باره جلو‌گیری از رویه برداشت غیر مجاز گفت: طبق تبصره ۲ ماده۱۹ قانون معادن، نیروی انتظامی ملزم به همکاری با معادن است و باید مانع ایجاد مزاحمت به این معادن شود اما به رغم نامه‌نگاری‌ها هنوز نتیجه خوبی حاصل نشد.

چندی‌ پیش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان نیز گفته بود: معدن طلای اندریان در مرحله اکتشاف مورد موافقت قرار گرفته ولی بهره‌برداری از آن مستلزم اخذ مجوز ارزیابی کمیته ماده ۲ آئین‌نامه ارزیابی زیست‌محیطی، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ تولیدی خدماتی و عمرانی با اتخاذ تمهیدات زیست‌محیطی مورد نیاز و اطمینان‌بخش و روش مناسب است.

آن چه مشخص است فعلا تکلیف این معدن برای مسئولان این شهرستان هم هنوز روشن نشده و برداشت غیر قانونی مردم این روستا از خاک معدن نیز ادامه دارد.

آذربایجان شرقی با داشتن معادن سنگ در آذرشهر، طلا در ورزقان و مس سونگون از قطب‌های معادن جهان و ایران است.

مس و طلا جزو فلزات با ارزش دنیا هستند که صادرات آنها می‌تواند رتبه نخست را در صادرات‌ غیر‌ نفتی کشور داشته باشد.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: برداشت غیر قانونی طلا خاکبرداری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب

دریافت 4 MB کد خبر 6095813

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است