Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@11:49:44 GMT

پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور سنگین است

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۳۳۴۴

رکنا: در پرسش و پاسخ دانشجویی با معاون فرهنگی قوه قضائیه موضوعات مختلفی از جمله جرم سنگین برادر جهانگیری مطرح شد.

به گزارش رکنا به نقل از فارس، عصر روز گذشته نشست پرسش و پاسخ به مناسبت نهم دی‌ماه در دانشگاه یاسوج با حضور حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد.

در این نشست معاون قوه قضاییه با اشاره به این که ذاتا فردی دانشگاهی هستم اظهار کرد: خودم را میهمان قوه قضاییه می دانم چرا که از دانشگاه آمده‌ام و تعلق به دانشگاه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی واژه‌ها را برای برجام به کار نبریم

این مسؤول با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌ها فراوان از شبهات شنیده می‌شود تصریح کرد: وقتی شبهه‌ها زیاد می شوند گاه باورمان می‌شود لذا باید با افراد آگاه ارتباط داشته باشیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه افزود: باید در مورد فتنه‌های آتی آگاهی لازم را داشته باشیم چرا که دشمن کار خود را تعطیل نمی‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش‌های برخی دانشجویان با بیان اینکه نباید از برخی واژه‌ها حتی برای برجام استفاده کرد افزود: هر چند در برجام اشکالات فراوانی هست و سهل‌انگاری‌هایی از روی عجله در آن انجام شد اما مستحق گرفتن برخی عناوین نیست.

صادقی گفت: آقای ظریف به تازگی به این نکته اشاره کردند که اگر الان با آمریکا مذاکره می کردیم سخت‌گیری بیشتری داشتیم.

ضعف در روابط عمومی قوه قضاییه

وی در پاسخ به سؤالی که چرا اخبار قوه قضاییه بسیار ضعیف به گوش مردم می‌رسد و انعکاس خوبی ندارند افزود: خود من نیز همین گفته شما را قبول دارم که ضعیف عمل می‌کنیم اما حجم برخی پرونده‌ها بسیار سنگین است و پرونده اخیر مفاسد اقتصادی 100 جلد بوده و زحمات زیادی برای تنظیم آن‌ها کشیده شده است اما مشکل این است که اگر از خود مفاسد اقتصادی 100 خبر شنیده می‌شود از اجرای حکم تنها یک خبر شنیده می‌شود.

این مسؤول در قوه قضاییه علاوه بر ضعف در روابط عمومی قوه قضاییه بخشی از ضعف‌ها را در ارائه اخبار مربوط به برخوردها را به خود رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها معمولا به دنبال اخبار زرد می‌روند اما خبرهای برخوردها با جرائم انگار چندان مشتری نزد خبرنگاران ندارد.

وی بخشی از ضعف را مربوط به اطلاع رسانی ضعیف در دستگاه قضایی دانست و بخش دیگر را هم معذوراتی ذکر کرد که این دستگاه در اعلام اخبار دارد و در همین خصوص گفت: اگر اجازه رهبری معظم انقلاب نبود در همین پرونده‌های اخیر حق انتشار برخی اخبار را نداشتیم.

دلیل تشکیک در پرونده 3 هزار میلیاردی

معاون فرهنگی قوه قضاییه به نمونه‌ای از پرونده‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها اشاره کرد و گفت: در پرونده 3 هزار میلیاردی چند نفر محکوم شدند و اعدامی هم در پرونده داشتیم خود سه هزار میلیارد تومان که برگشت خورد جرائم آن هم برگشت خوردند اما چون خاوری یکی از مرتبطین با این پرونده فراری است همه فکر می‌کنند اتفاقی نیفتاده است.

صادقی در پاسخ به سؤال دانشجویی که چرا تنها با مردم برخورد می‌شود و با دولتی‌ها برخورد نمی‌شود اظهار کرد: با مسؤولان هم در جای خود برخورد می‌شود که در مسئله ارز و سکه در حال رسیدگی به پرونده برخی مسؤولان هستیم و دادرسی آن تمام شده و به اتهامات معاون بانک مرکزی و همچنین رئیس سابق بانک مرکزی رسیدگی می‌شود و ممنوع‌الخروج هستند و دادخواست به دادگاه می‌رود.

برخورد ظریف با اظهارات ظریف

این مسؤول در قوه قضاییه به پرونده برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون رئیس‌جمهور هم اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها هم مفتوح بوده و در حال پیگیری هستند و پرونده برادر معاون رئیس‌جمهور سنگین است و می‌دانید که پرونده‌های مرتبط با بانک‌ها پیچیده و تو در تو هستند و رسیدگی به آن‌ها سخت است.

وی با بیان این که پرونده این افراد در دادگاه انقلاب نیست اظهار کرد: این پرونده‌ها روال طبیعی خود را طی می‌کنند و ربطی به مسائل اخیر ندارند.

صادقی در پاسخ به سوال دانشجویی که آیا به دلیل اظهارات ظریف وزیر امور خارجه نباید در دادگاه رسیدگی شود اظهار کرد: برخورد با ظریف قدری ظریف است و ما هم با ظرافت برخورد کردیم.

وی در خصوص موضوع پولشویی مطرح شده از سوی ظریف اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی داریم و شورای عالی پولشویی فعال است که مشتمل بر 5 وزیر بوده و مسوولیت آن با وزیر اقتصاد است.

صادقی ادامه داد: هر کسی اطلاعاتی در مورد پولشویی دارد باید اطلاعات خود را به دبیرخانه بدهد و وظیفه ظریف این است که اطلاعات خود را در دولت پیگیری کند تا از طریق شورای عالی مبارزه با پولشویی به قوه قضاییه ارسال کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه اظهارات خود را با بیان اینکه برخی در بیرون از کشور به دنبال بهره‌برداری از چنین اظهاراتی هستند خاطرنشان کرد: باید پاسخ این اظهارات برای اذهان عمومی داده شود و خود آقای ظریف هم منظور خود را قاچاق‌‌های میلیاردی کالا بیان کرده است.

حصر کاملا قانونیست

وی در خصوص حصر سران فتنه هم با بیان این که نمونه‌هایی از حصر را در دوران پیامبر داشته‌ایم گفت: سه نفر از فرمان رسول خدا برای حضور در جنگ تبوک سرپیچی کردند و به نبرد نرفتند و از سوی پیامبر و یاران پیامبر و حتی همسرانشان حصر اجتماعی شدند.

صادقی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی برای امنیت کشور این کار را کرد و کاملا هم قانونی است اما این که آیا باید مجازات شوند بحث دیگری است.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فرهاد و دوستانش به زن جوان در مقابل شوهرش تجاوز کردند / رازی که بعد از ازدواج لو رفت تجاوز به دختر روستایی به خاطر چیدن میوه از درخت همسایه! مشاور تغذیه گفت اگر به خواسته اش تن ندهم عکس های برهنه ام را منتشر می کند این مرد تهرانی از چگونه بریدن سر عروس و پسر جوانش گفت+ فیلم و عکس فریدون ناپدری دخترم بود اما هنگامی که من خانه نبودم آن اتفاق شیطانی افتاد مهشید 15 ساعت بعد از حادثه اتوبوس مرگ دانشگاه آزاد زنده شد ! / پدرش جسد او را در پزشکی قانونی شناسایی کرده بود + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت پژو کارکرده در بازار +جدول تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش در انباری! سردار سلیمانی به رشیدپور: تعارفات را بس نکنید تلفن را قطع می کنم+فیلم این پسر 14 ساله می خواهد هر طور که شده خواهرش زنده بماند+ عکس راز آزار کودک ۷ ساله در زاهدان چه بود ؟ / ماجرای 200 میلیارد تومان چه بود! دستگیری میوه فروش تهرانی که گوجه و خیار را 5 میلیون تومان می فروخت نخواستم عروس اُمل باشم اما گرفتار فریبکاری مادر شوهرم شدم ! جزییات جدید از شیوه قتل تکاندهنده زن مشهدی به دست مهدی+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پرسش و پاسخ قوه قضائیه معاون اول رئیس جمهور سنگین برادر عکس فیلم تهران خانواده تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد زن دزدان شهرک غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنان در مصلای بزرگ حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در راستای اجرای قانون نضهت ملی مسکن در حال احداث است.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث این واحدهای مسکونی تصریح کرد: از این تعداد بیش از 500 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد به زودی این تلاش‌ها نتیجه داد و مردم در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بزرگ در کشور باشند.

حسینی به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و مضلات اقتصادی کشور در گرو جهش تولید بوده و توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید مهم‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است.

وی با اشاره به درپیش‌بودن روز جهانی کارگر، کارگران را رکن مهم رونق تولید برشمرد و بیان کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از کارگران و حوزه تولید گفت: افزایش قابل توجه حقوق کارگران و رفاهیات آنان در طول فعالیت دولت سیزدهم از جمله اقدامات دولت برای حمایت از این قشر مولد بوده است.

حسینی با اشاره به نقش ارزشمند کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری 500 هزار کارگر ساختمانی از دیگر اقدامات حمایتی دولت از کارگران است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جهش تولید خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون رئیس‌جمهور از فعالیت بیش از 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبرداد و بر لزوم حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

حسینی با اشاره به لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در کشور عنوان کرد: این مهم با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد که نمونه این مهم، قدرت نظامی و اقتدار دفاعی است که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشته و هیمنه پوشالی دشمن را از بین برد گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد