Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بودجه اختصاص یافته به دانشگاه کردستان به نسبت سال گذشته، افزایش ۱۸ درصدی داشته و این اعتبار فقط جوابگوی هزینه‌های جاری دانشگاه است.

فردین اخلاقیان طاب، رئیس دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص بودجه اختصاص یافته به این دانشگاه گفت: بودجه‌ای که امسال برای سال ۹۸ به دانشگاه کردستان اختصاص یافته به نسبت سال گذشته افزایشی ۱۸ درصدی داشته که با توجه به نرخ تورم این افزایش به حد مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: علاوه بر دانشگاه کردستان، سایر دانشگاه‌های کشور و بخصوص بخش آموزش همواره با مشکل کمبود بودجه اختصاص یافته مواجه بوده اند و این مشکل گریبانگیر این حوزه شده که کمترین سهم را بودجه سالانه را به خود اختصاص داده است.
اخلاقیان طاب اضافه کرد: پایین بودن سهم آموزش در بودجه سالانه موجب شده همواره آسیب‌هایی جدی به این بخش وارد شود و کمبود بودجه مانعی برای توسعه تلقی شود.
وی با تاکید بر اینکه ضروریست بودجه اختصاص یافته به دانشگاه‌های کشور افزایش یابد، ادامه داد: افزایش ۱۸ درصدی بودجه دانشگاه کردستان، فقط جوابگوی هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارکنان است.
رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: نمی‌توانیم به دلیل عدم توان تامین هزینه‌های ارزی در کنفرانس‌های بین المللی حضور داشته باشیم و اگر سهیمه‌های ارزی به دانشگاه‌ها اختصاص نیابند، نمی‌توان در عرصه‌های بین المللی حضور داشت و سطح علمی و رتبه دانشگاه‌ها را ارتقا داد.
وی یادآور شد: امورات بین المللی وزارت علوم نیازمند تامین بودجه ارزی است و متاسفانه این بخش در لایحه بودجه نادیده گرفته شده و قطعا این عدم تخصیص به سدی برای رشد علمی دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌های کشور در سطح بین المللی تبدیل خواهد شد.
اخلاقیان طاب تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از وزارت علوم حمایت کنند و امکانات کافی را برای هموار سازی مسیر توسعه آن فراهم کنند و اصلی‌ترین راه تحقق این مهم، تخصیص اعتبار کافی در لایحه بودجه به دانشگاه‌ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کردستان بودجه دانشگاه کردستان لایحه بودجه 98 وزارت علوم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم