Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- منابع نظامي يمن از شليک چهار فروند موشک «زلزال-1» به سمت محل استقرار شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا، با وجود گذشت دو هفته از پايان گفت‌وگوهاي صلح سوئد و حصول توافقاتي ميان طرف‌هاي مذاکره‌کننده يمني، هنوز حملات ائتلاف سعودي متوقف نشده است که اين مساله واکنش موشکي ارتش يمن و انصارالله را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري رسمي يمن «سبأ» گزارش داد که يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله يکشنبه‌ شب چهار فروند موشک بالستيک «زلزال-1» را همزمان به سمت مواضع شبه‌نظاميان وابسته به ائتلاف سعودي در کوهستان «قيس» در جازان واقع در جنوب عربستان شليک کرد.
يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله شنبه‌ شب نيز دو فروند موشک «زلزال-1» را به سمت مواضع شبه‌نظاميان مستقر در منطقه «عسير» واقع در جنوب عربستان شليک کرده بود.
حملات موشکي ارتش يمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردين سال 1394 آغاز شده و بي‌وقفه ادامه يافته و هزاران کشته، زخمي و آواره برجاي گذاشته، انجام شده است.
«يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح يمن صبح يکشنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودي طي 24 ساعت گذشته، 53 بار آتش‌بس در الحديده را نقض کرده است.
سريع اظهار داشت که توپخانه ائتلاف متجاوز سعودي مناطق مسکوني و مواضع نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در «الدريهمي»، منطقه «کيلو 16» و «حيس» را هدف حملات خود قرار داد که در پي اين حملات يک شهروند يمني به شهادت رسيد و يک نفر نيز زخمي شد.
اظهارات مسئولان نظامي يمن درباره نقض توافق سوئد از سوي ائتلاف سعودي-اماراتي در حالي عنوان مي‌شود که توافق بين گروه‌هاي يمني درباره آتش‌بس در شهر الحديده، از بامداد سه شنبه هفته گذشته بر اساس بيانيه نماينده سازمان ملل در امور يمن، وارد مرحله اجرايي شده است.
ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن از جمعه شب گذشته اجراي فاز اول توافق «سوئد» براي جابجايي نيروها در بندر «الحديده» را آغاز کرده‌اند و اين بندر را تحويل مسئولان محلي استان الحديده تحت نظارت سازمان ملل دادند.
اين در حالي است که مسئولان انصارالله معتقدند، طرف مقابل (دولت مستعفي يمن) به اجراي تعهداتش پايبند نيست و سازمان ملل بايد طرف مقابل را ملزم کند تا به تعهداتش طبق توافقات سوئد پايبند باشد.
«ضيف‌الله الشامي» سخنگوي دولت نجات ملي يمن پيشتر هشدار داده که «در صورت عدم پايبندي طرف مقابل به تعهداتش، درگيري‌ها تشديد خواهد شد و هيچ‌کس نمي‌تواند ملت يمن را فريب دهد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاسخ موشکي انقلابيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی