Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:10:42 GMT

شرکت صنایع چوب اسالم فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۳۹۳۷

شرکت صنایع چوب اسالم فعال شد

آستارا - ایرنا - مدیرعامل شرکت و کارخانه صنایع چوب اسالم تالش از فعالیت مجدد و عرضه تولیدات آن به بازار بعد از دو سال رکود و تعطیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید عباسی روز دوشنبه در بازدید مسئولان تالش از فعالیت این کارخانه گفت: با بازسازی ماشین آلات کارخانه به فعالیت مجدد آن اقدام شد اما خروج مواد اولیه مورد نیاز به خارج از استان، نگران کننده و ادامه تولید شرکت در گرو تهیه مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت صنایع چوب اسالم (سهامی خاص) در سال 1340 با مساحتی حدود 500 هزار مترمربع در جاده انزلی به تالش در دامنه جنگل های راشستان با فناوری کانادایی در استحصال و تبدیل گرده بینه ها و چوب آلات جنگلی به کالاهای چوبی تأسیس و بعدها با فناوری اروپایی به عرضه فرآوردهای چوبی و مبلمان اقدام کرد و نام آن با هویت مردم تالش گره خورده است.
این شرکت چندی پیش به طور رسمی از سوی شستا شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به عنوان سهام دار اصلی آن، در ردیف شرکت های زیان ده و قابل فروش به بخش خصوصی قرار گرفته بود اما با آغاز روند تولید در مدیریت جدید، واگذاری آن به تعلیق درآمده است.
مدیرعامل شرکت چوب اسالم اظهار کرد: ظرفیت ها و زیرساخت هایی همچون کارگاه های بزرگ چوب بری، مبلمان اداری و خانگی، تقطیر چوب، تولید نئوپان، روکش ملامینه، چسب و پالت سازی برای تامین نیاز صنایع سلولوزی استان و کشور در شرکت ایجاد شده است.
عباسی بیان کرد: بعد از بیش از دو سال تعطیلی و نیمه تعطیلی با اتکا به ظرفیت منابع انسانی و تعهد و دانش پرسنل شرکت، با حداقل هزینه ها خط تولید نئوپان در دو نوبت کاری با ظرفیت تولید روزانه 600 ورق ممتاز فعال شد و واحد روکش ملامینه با ارزش افزوده قابل توجه به زودی راه اندازی خواهد شد.
او گفت: کهولت فناوری و ماشین آلات از مشکلات این شرکت است اما با اعمال مدیریت صحیح و انگیزش کارگران، با حاشیه سازی ها مقابله و نظر عوامل کارخانه برای کار و تلاش جلب شده است.
عباسی افزود: حقوق معوق کارکنان شرکت از چهار ماه به دو ماه کاهش یافته و با تداوم تولید، تعهدات شرکت در قبال نیروهای انسانی اش محقق خواهد شد و سازمان امور مالیاتی که به دلیل بدهی شرکت، مانع ثبت هیأت مدیره و برخورداری از تسهیلات بانکی است، موانع را بردارد.
وی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال، تامین مواد اولیه کارخانه مشکل است و از ظرفیت بخش خصوصی به جهت توان شناسایی بازار چوب استفاده خواهیم کرد و ظرفیت های نهفته شرکت را در اختیار بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان قرار خواهیم داد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چوب اسالم بازگشت به توليد تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی سمیعی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در منطقه بیان کرد: دارای بودن جنگل‌های هیرکانی و در فاصله نزدیک، رمل و ماسه‌های کویری از شاهرود یک قطب گردشگری در کشورمان ساخته است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی مانند ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، ابنیه تاریخی و … در شاهرود بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در صدد است تا برای بهره‌گیری هر چه بهتر از این ظرفیت‌ها، اقدامی در خور را صورت دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تدوین سند گردشگری در این دانشگاه خبر داد و گفت: فرصت‌های خوبی به لحاظ گردشگری در شاهرود وجود دارد و از آنجا که دانشگاه آزاد نیز توانمندی‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی را دارد، به فکر تدوین یک سبد گردشگری افتادیم که در آینده نزدیک به محوریت امکانات دانشگاه و گردشگری شهرستان شاهرود اجرایی خواهد شد.

سمیعی با بیان اینکه زمین ورزش، زمین چمن، امکانات رفاهی، اقامتی، گردشگری، تالار پذیرایی با ظرفیت دو هزار نفر و… در زمره امکانات خوب دانشگاه محسوب می‌شود، گفت: در صدد هستیم تا این امکانات را برای توسعه گردشگری به کار ببندیم

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت گردشگر پذیری در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیان کرد: این طرح ده میلیارد تومان هزینه دارد اما برآوردها نشان می‌دهد با توجه به ظرفیت‌های عظیم گردشگری شاهرود اگر تنها در نیمی از ماه یعنی ۱۵ روز بتوانیم میزبان گردشگران باشیم، این هزینه کرد در کمتر از دو سال برمی گردد.

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود همچنین درباره حمایت دانشگاه از صنعت نیز گفت: امروز دو واحد تولید ظروف یک بار مصرف و اقلام بهداشتی و همچنین کارخانه تولید لوازم مرتبط با بسته بندی در فضاهای بلااستفاده دانشگاه مشغول به کار هستند و تنها یکی از این واحد در سه شیفت کاری و هر شیفت ۵۰ کارگر را مشغول به کار کرده است.

سمیعی با بیان اینکه شرط دانشگاه برای این موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه بود که خوشبختانه محقق شده است، گفت: استقرار این کارخانه‌ها سالانه دو میلیارد تومان هم به اقتصاد دانشگاه آزاد شاهرود کمک می‌کند و از سوی دیگر خیال کارخانه‌ها را هم از فکر نداشتن مکان مناسب، راحت کرده است.

به گزارش مهر، همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی دیروز در دامغان و امروز در شاهرود برگزار و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور مهمان این مراسم بود.

کد خبر 6098406

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم